Net de Haynes er op nageslagen en die houden het op 'clips' om de hoezen mee vast te zetten, wordt er niet erg duidelijker mee.
Rossero schreef:Zeker een leuk filmpje! Ook leuk gemonteerd met het versnellen en geluid, deed mij een beetje aan Frank Howarth denken. Ik denk alleen dat iedere monteur/hobbyist er zo zijn eigen 'waarheid' op na houdt. Ik krik de boel ook op zoals Thijs en de ashoes trek ik direct binnenstebuiten over de wielzijde van de as. Maar alles doen met de Dyane spatborden er nog op, ik moet er niet aan denken
Is vast net zo'n crime als kleppen stellen met de spatborden op zijn plek
Als je Frank Howarth waardeert dan zul je
Matthias Wandel waarschijnlijk ook wel aardig vinden.
Ja het is flink wat sneller dan mijn motordemontage video's, heb in de tussentijd iets meer ervaring opgedaan met monteren.
Thijs schreef:Er is nog een derde methode: motorsteunen vooraan losdraaien en auto aan 1 zijde opkrikken zodat de as zo ver mogelijk uit elkaar schuift.
Dan het blok aan die zijde ietsje opkrikken (met een tweede krik) zodat hij los komt van het chassis en dan valt de as zo uit elkaar.
Dit kan bij een Dyane zonder de spatborden te demonteren....
Klopt maar niet iedereen heeft een extra krik voorhanden, en de spatborden moesten er toch af om een beetje fatsoenlijk te filmen. En nu zie je gelijk hoe je de as aan de bakzijde demonteert.
Enfin, vandaag de spatborden weer gemonteerd en op naar het volgende probleem op de lijst.
Vermoedelijk is m'n raw relais overleden, als ik naar link of rechts richting aangeef of de alarmverlichting inschakel knippert het één of twee keer en gaat zich daarna raar gedragen, soms heel langzaam en soms helemaal niet.