Niet harder dan 80 a 90 km/u? - Compressie meten vraagje...
Ik heb de klep ingeslepen en gemonteerd, nu gaat de kop er weer op! Ook heb ik een compressiemeter aangeschaft om de boel te kunnen controleren. Nu heb ik wel twee vraagjes:
1. Kan je de compressie ook koud meten? En dan bij voorkeur zonder spruitstuk, zodat ik niet de hele auto in elkaar hoef te zetten, rondje hoef te gaan rijden alvorens ik kan meten om eventueel tot de cunclusie te komen dat alles weer uit elkaar kan...
2. Welke compressie zou ik moeten meten? Ik ging uit van 8.5/9.0 bar, echter kom ik nu ergens anders op het forum tegen "+30%"...
1. Kan je de compressie ook koud meten? En dan bij voorkeur zonder spruitstuk, zodat ik niet de hele auto in elkaar hoef te zetten, rondje hoef te gaan rijden alvorens ik kan meten om eventueel tot de cunclusie te komen dat alles weer uit elkaar kan...
2. Welke compressie zou ik moeten meten? Ik ging uit van 8.5/9.0 bar, echter kom ik nu ergens anders op het forum tegen "+30%"...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
wat ik een betere test vind: een beetje water in de kop en dan met een spuitje perslucht in de in/uitlaat spuiten. geen belletjes is goed, belletjes is niet goed.Rossero schreef:Lektest gedaan en de benzine zakt een millimeter per paar minuten, maar dat kan ook gewoon het verdampen zijn? Ookal is het wel weer wat snel voor verdampen. Het loopt in ieder geval niet zichtbaar weg...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Dat is wat ik uiteindelijk ook gedaan heb inderdaad! Maar dan wel met benzine. En ik had geen belletjes meer na het inslijpen, vandaar dat ik er nu mee zit dat de compressie nog steeds ondermaats is. Volgens mij zaten alle zuigerveren ook goed los, maar ik moet toch alles weer loshalen, dus daar zal ik wel even naar kijken... Misschien toch maar even de cilinder (laten) honen, in de hoop dat dat helpt
Oja, is het mogelijk dat het lek tussen de cilinder en de kop zit, dat deze niet goed aansluiten?
Oja, is het mogelijk dat het lek tussen de cilinder en de kop zit, dat deze niet goed aansluiten?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
kan.
ik heb een oude cilinder waar ik de koelribben afgehaald heb, hier doe ik wat slijppasta op die je ook voor de kleppen gebruikt en hiermee slijp ik de rand van de cilinderkop mee glad.
ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou een setje perfect circle 9.0 zuigers, cilinders en veren kopen bij blijvend compressie verlies of als je overweegt nieuwe zuigerveren te kopen. ik was de vorige keer 150 euro kwijt hiervoor maar dat was wel een aanbieding (die ik overigens wel vaker bij die aanbieder voorbij zie komen). een losse set zuigerveren kost iets van 30 euro meen ik...
maar je kan proberen de huidige zuigerveren "los te maken door de groef uit te krabben. echter moet je hier de veren voor los halen en weer monteren met kans op breken. ook heb je eigenlijk oude (gebroken) zuigerveren nodig om de groef uit te krabben.
ik heb een oude cilinder waar ik de koelribben afgehaald heb, hier doe ik wat slijppasta op die je ook voor de kleppen gebruikt en hiermee slijp ik de rand van de cilinderkop mee glad.
ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou een setje perfect circle 9.0 zuigers, cilinders en veren kopen bij blijvend compressie verlies of als je overweegt nieuwe zuigerveren te kopen. ik was de vorige keer 150 euro kwijt hiervoor maar dat was wel een aanbieding (die ik overigens wel vaker bij die aanbieder voorbij zie komen). een losse set zuigerveren kost iets van 30 euro meen ik...
maar je kan proberen de huidige zuigerveren "los te maken door de groef uit te krabben. echter moet je hier de veren voor los halen en weer monteren met kans op breken. ook heb je eigenlijk oude (gebroken) zuigerveren nodig om de groef uit te krabben.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik wordt er echt moe van... Alles opnieuw ingeslepen, benzine blijft staan op de kleppen, cilinder gehoond, weer 4 bar...
@#$%^&*...
En nu met het uitdraaien van de compressiemeter ook de draadbus van de bougie meegedraaid, gaat lekker hier. Mijn eendje rijdt ondertussen ook nog maar 100, dus die is ook aan de beurt. Zal ik de hobby anders maar gewoon opgeven?
@#$%^&*...
En nu met het uitdraaien van de compressiemeter ook de draadbus van de bougie meegedraaid, gaat lekker hier. Mijn eendje rijdt ondertussen ook nog maar 100, dus die is ook aan de beurt. Zal ik de hobby anders maar gewoon opgeven?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
opgeven is altijd een optie, je kunt het ook "upgraden" noemen, lol
ik weet echter uit ervaring dat het weer gaat kriebelen......
en dan koop je weer iets van een ander waar je je eigen ding van maakt, en juist dat duurt erg lang.... (ik ben er ook nog niet helemaal...)
dit kan alleen maar klepseal of zuigerveer zijn of een losse kop, maar goed, dat zal wel niet...
Lekt die draadbus niet?
Tip uit de brommer scene.... draai alle zuigerveren een halve slag. Klinkt lullig stom, maar werkt soms gewoon, dan zitten opeens alle groeven niet meer bij elkaar in buurt.
Anders gewoon van een ander oud goed blokkie een kant afhalen en monteren, en dan weer checken, desnoods met kop en al.
ik weet echter uit ervaring dat het weer gaat kriebelen......
en dan koop je weer iets van een ander waar je je eigen ding van maakt, en juist dat duurt erg lang.... (ik ben er ook nog niet helemaal...)
dit kan alleen maar klepseal of zuigerveer zijn of een losse kop, maar goed, dat zal wel niet...
Lekt die draadbus niet?
Tip uit de brommer scene.... draai alle zuigerveren een halve slag. Klinkt lullig stom, maar werkt soms gewoon, dan zitten opeens alle groeven niet meer bij elkaar in buurt.
Anders gewoon van een ander oud goed blokkie een kant afhalen en monteren, en dan weer checken, desnoods met kop en al.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk