toch nog opgehokt...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
blok begint weer vorm te krijgen....
hopelijk van de week af maken en volgende week weer in de eend frommelen....
Meteen daarna maar een ander blokkie ff reviseren want wat er nou in zit rijdt niet lang meer... (1 liter olie op 30 km.... ja... 30....) Dichte tot zeer dichte mist achter de eend, lol
Ik pak voorlopig maar ff zoveel mogelijk de Xantia....
en daaarna nog maar eens op zoek naar een goed versnellingsbakkie... korte 1 lange 4....
hopelijk van de week af maken en volgende week weer in de eend frommelen....
Meteen daarna maar een ander blokkie ff reviseren want wat er nou in zit rijdt niet lang meer... (1 liter olie op 30 km.... ja... 30....) Dichte tot zeer dichte mist achter de eend, lol
Ik pak voorlopig maar ff zoveel mogelijk de Xantia....
en daaarna nog maar eens op zoek naar een goed versnellingsbakkie... korte 1 lange 4....
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Kwestie van beginnen.
Afhankelijk van je kennis en kunde blok demonteren.
Als je het echt goed wilt doen hele blok uit elkaar en krukas Controleren. Met beetje geluk is die goed en kan schoonmaken van onder blok volstaan en met frisse pakkingset is blokje weer vrij van olielekkages. Uiteraard kan je ook zuigers en cilinders vervangen en koppen reviseren en zelfs een geregisseerde krukas plaatsen maar dan loopt het qua kosten snel op.
Afhankelijk van je kennis en kunde blok demonteren.
Als je het echt goed wilt doen hele blok uit elkaar en krukas Controleren. Met beetje geluk is die goed en kan schoonmaken van onder blok volstaan en met frisse pakkingset is blokje weer vrij van olielekkages. Uiteraard kan je ook zuigers en cilinders vervangen en koppen reviseren en zelfs een geregisseerde krukas plaatsen maar dan loopt het qua kosten snel op.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
alles demonteren, zeler als het een extra blok is wat je nog niet nodig hebt.
setje zuigerveren is zeker wel fijn. Beetje goed gereedschap is ook handig.
Verder als je het niet meer weet, een foto en een vraag en je bent hier zeker snel geholpen!
setje zuigerveren is zeker wel fijn. Beetje goed gereedschap is ook handig.
Verder als je het niet meer weet, een foto en een vraag en je bent hier zeker snel geholpen!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Deel voor deel posten op forum. Eerste deel waar je mee begint als je hem helemaal gemonteerd is de krukas.
Die mag geen horizontale speling hebben. Anders gaat hij tikken wat bij veel eenden het geval is.
Vorig jaar zomer nog een motortje nagelopen waarvan deze verrassend goed was. En ja goed is goed dus kan je hem weer gebruiken. Daarna zuigers en cilinders controleren op slijtage. Als je zover bent maar wat vragen stellen en foto's posten hier
Die mag geen horizontale speling hebben. Anders gaat hij tikken wat bij veel eenden het geval is.
Vorig jaar zomer nog een motortje nagelopen waarvan deze verrassend goed was. En ja goed is goed dus kan je hem weer gebruiken. Daarna zuigers en cilinders controleren op slijtage. Als je zover bent maar wat vragen stellen en foto's posten hier
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
nou, na lange tijd een update!
maar goed dat ik met dat oude blok niet naar rotterdam geweest ben, ging op den duur een liter olie op 35 km doorheen, duurde ff voor ie op gang kwam, maar reed dan wel 110....
naja, ondertussen ook nog even bakrevisie gedaan, was erg leerzaam! Misschien niet helemaal naar mijn zin nog, maar ik weet nu wel hoe zo'n bak werkt
Nieuwe blok en bak zitten er dus eindelijk weer in.
Bij de proefstart lekte er heel snel veel olie uit bij de !nieuwe! oliekoeler en die was niet eens los geweest. Het pijpje is gewoon gaar, dus kon ik van het oude blok de koeler gelukkig nog over zetten.
Scheelde een dag werk, dus dagje later pas proefrijden. gelijk maar 75 km gedaan.
De dag erna mee naar het werk, geen druppel olie eronder, dus dat is goed!
Op de heenweg al wel een beetje het idee dat de uitlaat nog een beetje lekte, stonk een beetje, en op de terug weg later moesten beide ramen open was geen doen....
naja, nergens lekken de uitlaatklemmen... maar uit een van de kachelpotten komt een sissend geluid en als je dan de slang eraf haalt dan weet je hoe laat het is... dus nou kan ik de kachelpot weer vervangen, word het nu wel een beetje zat zo!
Morgen dus maar weer sleutelen.... Is geen moeilijke klus, maar ook geen leuke....
maar goed dat ik met dat oude blok niet naar rotterdam geweest ben, ging op den duur een liter olie op 35 km doorheen, duurde ff voor ie op gang kwam, maar reed dan wel 110....
naja, ondertussen ook nog even bakrevisie gedaan, was erg leerzaam! Misschien niet helemaal naar mijn zin nog, maar ik weet nu wel hoe zo'n bak werkt
Nieuwe blok en bak zitten er dus eindelijk weer in.
Bij de proefstart lekte er heel snel veel olie uit bij de !nieuwe! oliekoeler en die was niet eens los geweest. Het pijpje is gewoon gaar, dus kon ik van het oude blok de koeler gelukkig nog over zetten.
Scheelde een dag werk, dus dagje later pas proefrijden. gelijk maar 75 km gedaan.
De dag erna mee naar het werk, geen druppel olie eronder, dus dat is goed!
Op de heenweg al wel een beetje het idee dat de uitlaat nog een beetje lekte, stonk een beetje, en op de terug weg later moesten beide ramen open was geen doen....
naja, nergens lekken de uitlaatklemmen... maar uit een van de kachelpotten komt een sissend geluid en als je dan de slang eraf haalt dan weet je hoe laat het is... dus nou kan ik de kachelpot weer vervangen, word het nu wel een beetje zat zo!
Morgen dus maar weer sleutelen.... Is geen moeilijke klus, maar ook geen leuke....
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
tja, daar wordt met erin rijden weer niet vrolijk van toch...
is gewoon lijkt alsof het ff niet op wil houden.... komt best goed, maar jij weet ook wel dat sleutelen leuker is als het niet echt hoeft, als het opeens voor weer moet, dan moet je soms ff zuchten....
is gewoon lijkt alsof het ff niet op wil houden.... komt best goed, maar jij weet ook wel dat sleutelen leuker is als het niet echt hoeft, als het opeens voor weer moet, dan moet je soms ff zuchten....
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
ut rijdt weer!
was een stukgblazen uitlaatpakking van het spruitstuk, nagenoeg onzichtbaar door de koeltunnel... maar bliest dus precies de koeltunnel in.
nog even checken hoe en wat met ontsteking (123) en kleppen nastellen, koppen natrekken en dan ff klooien met sproeiers, zit een dip tussen 1e en 2e trap en beetje inhouden bij half gas. Nu met turbo tube.
Ow, en de Avo's zijn binnen, dus stabiestang en avo's komen ook weer terug, en dan nog wat gewichts besparing door een amp minder, kleinere woofer en weer wat lager op de wielen, dan is het weer wat meer toonbaar en rijdbaar!
was een stukgblazen uitlaatpakking van het spruitstuk, nagenoeg onzichtbaar door de koeltunnel... maar bliest dus precies de koeltunnel in.
nog even checken hoe en wat met ontsteking (123) en kleppen nastellen, koppen natrekken en dan ff klooien met sproeiers, zit een dip tussen 1e en 2e trap en beetje inhouden bij half gas. Nu met turbo tube.
Ow, en de Avo's zijn binnen, dus stabiestang en avo's komen ook weer terug, en dan nog wat gewichts besparing door een amp minder, kleinere woofer en weer wat lager op de wielen, dan is het weer wat meer toonbaar en rijdbaar!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed