Ik heb sinds kort een 2cv6 in de stal staan, die reedt goed tot vorige weekend.
Het motorblok was in goede staat, het enige dat ik moest doen was wat uitkuisen (carb, spruitstuk...), olie vervangen, nieuwe bougies en een andere bobijn steken.
Toen heb ik er 2 dagen goed mee gereden maar toen begon hij te pruttelen en ploffen tijdens het rijden ( niet in neutraal). Heb hem toen maar binnen gezet en nu start hij dus niet meer.
Ik heb al heel wat opzoekwerk verricht (op dit forum en elders) maar ik ben (nog) geen kenner en geraak er echt niet uit.
Hier zijn de goede en slechte punten ...
goed: - kleppen gesteld (na het stilvallen)
- timing ontsteking goed ( ook na het stilvallen)
- mooie vonk
- krijgt (veel) benzine (bougies nat na wat starten)
slecht: - batterij niet meer de jongste (ook achter auto geprobeerd, dan verbrand hij wel beetje maar loopt niet vanzelf)
- 2e hands bobijn ( werkte er eerst wel goed mee)
- verduurde bougiekabels?
- benzine, 95 of 98?
het lijkt dus ofdat hij veel te veel benzine krijgt tijdens het starten (ook zonder choke en zonder gas te geven) , maar heb hem laten drooglopen en dan met wat remreiniger geprobeerd, dan geeft die heel soms een ontstekingetje maar meer niet . Wil nu niet liggen knoeien met de carburator want dan weet ik het helemaal niet meer.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)