Hallo allen,
Mijn 2cv uit 86 loopt prima, trekt "snel"op, goed mee te komen met het verkeer etc.. Echter de topsnelheid ligt ergens tussen de 90 en de 100. Compressie is goed.
Heb net bobine vervangen (die was nat) maar voor de rest geen wijzigingen. Had vorig jaar een nieuwe uitlaat. Voor de nieuwe uitlaat liep hij 120. Bij eendenspul laten vervangen (gelijk met apk) maar ook daar weten ze niet wat de oorzaak is van de lage top.
Timing e.d lijkt goed te zijn.
Nu zag ik in mijn benzineleiding een knikje (bij het wiel)... zou dat een oorzaak kunnen zijn?
graag jullie ideeen....
2cv niet harder dan 90
2cv niet harder dan 90
Nog geen eend in bezit, maar zoekende!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Een lagere top door een nieuwe uitlaat lijkt me niet. Dan zou je juist een hogere top verwachten tenzij deze helemaal dicht zit.
Denk dat je eerder in de hoek van de benzine toevoer moet zoeken. Lage vlotterhoogte, opvoerhoogte van de pomp en natuurlijk de knik in benzine leiding. Als er een leiding geknepen wordt komt er minder benzine dan dat de motor op hogere top nodig heeft.
Denk dat je eerder in de hoek van de benzine toevoer moet zoeken. Lage vlotterhoogte, opvoerhoogte van de pomp en natuurlijk de knik in benzine leiding. Als er een leiding geknepen wordt komt er minder benzine dan dat de motor op hogere top nodig heeft.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg