2cv niet harder dan 90

Plaats reactie
EenD
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: do 7 nov, 2013 17:15
Locatie: Rosmalen

2cv niet harder dan 90

Bericht door EenD » wo 13 apr, 2016 09:02

Hallo allen,

Mijn 2cv uit 86 loopt prima, trekt "snel"op, goed mee te komen met het verkeer etc.. Echter de topsnelheid ligt ergens tussen de 90 en de 100. Compressie is goed.
Heb net bobine vervangen (die was nat) maar voor de rest geen wijzigingen. Had vorig jaar een nieuwe uitlaat. Voor de nieuwe uitlaat liep hij 120. Bij eendenspul laten vervangen (gelijk met apk) maar ook daar weten ze niet wat de oorzaak is van de lage top.
Timing e.d lijkt goed te zijn.

Nu zag ik in mijn benzineleiding een knikje (bij het wiel)... zou dat een oorzaak kunnen zijn?
graag jullie ideeen....
Nog geen eend in bezit, maar zoekende!

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » wo 13 apr, 2016 09:06

Het lijkt mij dat hij bij een te weinig benzine aanvoer ook slecht trekt en verder loopt?

Kleppen staan goed?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 13 apr, 2016 11:40

Ik begrijp dat de lagere top pas is sinds de nieuwe uitlaat?
En die is niet nog een keer vervangen?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 13 apr, 2016 16:46

Een lagere top door een nieuwe uitlaat lijkt me niet. Dan zou je juist een hogere top verwachten tenzij deze helemaal dicht zit.
Denk dat je eerder in de hoek van de benzine toevoer moet zoeken. Lage vlotterhoogte, opvoerhoogte van de pomp en natuurlijk de knik in benzine leiding. Als er een leiding geknepen wordt komt er minder benzine dan dat de motor op hogere top nodig heeft.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 13 apr, 2016 17:04

Uitlaat is vervangen, maar wat is er allemaal los geweest?
Spruitstuk wellicht los geweest?
Dat zou wellicht iets kunnen verklaren.....
Alleen een nieuwe uitlaat zou niets uit moeten make qua topsnelheid.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5225
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 13 apr, 2016 19:43

Ook een ieuwe uitlaat kan een fout hebben een te klein geboord gat of iets dergelijks. Een kennis had een opel die ze niet op vol vermogen kregen. Na heel lang zoeken kwamen ze erachter dat er een gietfout in hun nieuwe spruitstuk zat een gat was niet helemaal open.... :oops:
diverse Citroens, wat anders.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 13 apr, 2016 20:12

Het kan natuurlijk een keer voorkomen.
Mijn voormalige xm reed met een nieuwe uitlaat een stuk beter. Oude zat goed dicht .
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie