Vlammen uit cilinder

Plaats reactie
De offroad eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
Locatie: Antwerpen

Vlammen uit cilinder

Bericht door De offroad eend » vr 22 apr, 2016 22:17

Hallo iedereen,

onlangs mijn 2cv6 aan de praat gekregen met veel gedoe wabt hij starte helemaal niet goed.
Heb de contactpuntjes vervangen, pakkingen spruitstuk vervangen, kleppen gesteld maar nog altijd niet 100%!

Nu draait en rijdt hij wel maar met maar weinig vermogen en wanneer ik volgas geef, ploft hij uit de uitlaat en af en toe uit de carburator.

Ik heb de uitlaat opengehaald (want er kwam ook wat zwarte olie uit de cilinder...) en wanneer ik daar in keek zag ik bijna constant vuur uit de cilinder komen.

Nu heb ik de kleppen ( ben vrij zeker) wel juist gesteld, is dit het teken van een verbrande klep die niet goed sluit?

Is dit moeilijk te maken ?

alvast bedankt!

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » vr 22 apr, 2016 22:33

is dat gebeurt nadat je alles hebt vervangen en aangepast?

Lastig op afstand. Maar lijtk erop dat de je ontseking helemaal verkeerd staat.

Hoe heb je de kleppen gesteld?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

De offroad eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door De offroad eend » za 23 apr, 2016 00:05

Ik heb de kleppen gesteld volgens de regels met een voelmaat.

Als de ontsteking fout zou staan zouden er vlammen komen uit beiden cilinders toch?

Groetjes


8)

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3069
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 23 apr, 2016 00:45

Dat moet haast wel een ontsteking probleem zijn.
De vonk komt niet op het moment dat de kleppen dicht zijn...

De offroad eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door De offroad eend » za 23 apr, 2016 00:55

maar als de ontsteking fout zou staan, dan zouden beide cilinders er last van hebben, en dat is niet, de andere loopt prima! Kan het niet zijn dat de klep niet geheel sluit ? Is het best om de klepspeling nog eens te zien? Het zou me verbazen want ik heb ze al 2keer gesteld en telkens hetzelfde probleem... Kan het geen slechte klep zijn?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3069
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 23 apr, 2016 08:01

Dan even een compressie test doen en je weet het.
Wel met de gasklep vol open testen.

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 23 apr, 2016 08:40

Het is me nog niet duidelijk of je de vlammen hebt na je werkzaamheden.
Of dat je al vlammen had, de boel heb bij gesteld en er niks is veranderd.

En ik ben ook benieuwd hoe je kleppen heb gested, je hebt het twee keer gedaan.
Dat klinkt of je twijfelde.


Slechte klap kan zeker. Maar ik heb nog niet gehad dat je dan ploffen hebt etc.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

De offroad eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door De offroad eend » za 23 apr, 2016 09:39

ik denk zowel ervoor als erna, ik heb er ervoor maar slechts kort mee gereden en onmiddellijk deze algemene onderhoudswerken uitgevoerd omdat ik vond dat hij niet optimaal reed.

Echt ploffen doet hij slechts als ik volgas geef af en toe dus weet niet of dat niet eerder een bijproduct van het probleem is...

Kleppen stellen zoals in mijn werkplaatsboek staat: Deksels eraf, inlaat/uitlaatklep een de ene kant helemaal open en dan klep aan andere cilinder stellen op 0.2 zowel in als uitlaat...

ps. net gezien dat hij ook wat olie lekt, denk tussen pakking cilinder of brilringen... niet veel maar misschien heeft dat er iets mee te maken?

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 23 apr, 2016 10:41

Brilrubbers kan makkelijk lekken idd. Cilinder heeft geen pakking.
Maar gaat ie niet raar van lopen al lekt het nog zo hard.
Kleppen zou dn goed moeten zijn.
Ontsteking? als dat 2 tanden scheef staat gaat ie wel raar doen en ploffen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

De offroad eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door De offroad eend » za 23 apr, 2016 11:21

ja heb contactpuntjes vervangen en gesteld, misschien toch nog eens testen. Is het goed om te testen dmv een pin in dat gat te steken en dan te kijken of bobine stroom geeft?

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 23 apr, 2016 12:50

Om de contactpunten te stellen MOET je pen steken door het motorhuis en in het vliegwiel.
Want dan weet je of je het kastje links of rechts moet draaien.
Je moet twee dingen stellen namelik:
-hoogte van contactpunten 40/100mm
-Stand van het kastje.

Meten of er stoorm door de bobine gaat, snap niet zo goed wat je daar mee wilt.
Je hoeft op geen enkele manier stroom te meten alleen spanning.

Klinkt of je dat niet goed hebt gedaan
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

De offroad eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door De offroad eend » za 23 apr, 2016 13:53

ik had dit filmpje op dit forum gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=HLkGyHEkdPw

en heb gewoon hetzelfde gedaan...

maar ik snap niet goed hoe het kan dat maar slechts 1 kant er last van heeft, je stelt de puntjes toch voor beide cilinders tegelijkertijd? Misschien ligt het aan mijn bobijn, die gaat ook al lang mee...

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3069
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 23 apr, 2016 19:11

wanneer ik volgas geef, ploft hij uit de uitlaat en af en toe uit de carburator.
Dan zouden dus de in-en uitlaatklep moeten lekken...
Ik blijf bij een ontstekingsprobleem (al dan niet met ook nog een lekke klep).

Wat ik zelf zou doen is nu een compressietest dan kun je eventueel lekkende kleppen uitsluiten.

Dan eens een andere bobine monteren om dat uit te sluiten, enz....

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » zo 24 apr, 2016 12:12

Bobine zeeeer onwaarschijnlijk. Maar voor de zekerheid, draai je die toch even om?
Er zit geen links of rechts op.

Maar ik denk ook ontsteking. Die is ik nog eens goed controleren.
Je weet dat je de licht hoogte op twee punten moet meten?
Soms is de ene nok hoogte veel verder gesleten dan de andere.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » zo 24 apr, 2016 15:32

Zuig je geen valse lucht op die cilinder? Inlaatpakking of je spruitstuk die ervoor zorgt dat je kop niet mooi aansluit? Dat kan ervoor zorgen dat je problemen exactzijn wat je nu aangeeft. Ontsteking lijkt me prima.
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Plaats reactie