Nieuwsgierigheid. Hoe anders rijdt een 2cv met frotteurs?

Alles over de wielophanging
Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » di 19 apr, 2016 17:55

Marco250 schreef:
Dirk85 schreef:
Bertje Beige schreef:Frotteurs, batteurs en schokdempers? Ik heb nooit geweten dat dat ook bestaan heeft :shock: Dat zal stug zijn!?
Misschien voor een hoger laadvermogen?
Toch klopt dit wel: frotteurs/batteurs voor en schokbrekers achter. Zo is het op mijn 250..... toch? Ik twijfel nu zelf
Hm, dat zou natuurlijk nog wel kunnen, ik ken de combinatie niet, maar het blijft natuurlijk wel Citroen :shock:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 20 apr, 2016 07:59

Is origineel, ze zijn mee en mee de batteurs/frotteurs gaan vervangen door hydraulische dempers. Eerst de achterkant. Waarschijnlijk vanwege de nieuwe remleidingen die door de asbuis gingen lopen.
diverse Citroens, wat anders.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » wo 20 apr, 2016 09:55

Dat zal niet de reden geweest zijn.

Vb. een Dyane van 1968 heeft geen frotteurs achteraan, (wel shokdempers en batteurs) maar de remleidingen lopen niet door de asbuis.

Ik denk dat het eerder een kwestie van kostprijs en evolutie is. het plaatsen van een schokdemper gaat veel vlugger dan een frotteur, die eerst ok de correcte kg moet aangetrokken worden.

Gebruikersavatar
citrobe
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 feb, 2005 18:47
Locatie: Izegem
Contacteer:

Bericht door citrobe » za 23 apr, 2016 16:38

David schreef:Sommige draagarmen van (oudere) 2cv's waar af fabriek al schokbrekers onder gemonteerd zaten, hebben nog wel de bevestigingspunten voor frotteurs en batteurs.
Ombouwen is dan prima mogelijk.
Om frotteurs te plaatsen heb je wel de geschikte vooras nodig. En die zijn allemaal van voor 1975, dus andere stuurreductie. Dat betekent dan zwaarder sturen, of groter stuurwiel monteren.
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 23 apr, 2016 18:31

Ja ik heb ook een mooi bakelieten stuur erin, dat ligt trouwens lekkerder in de hand dan een modern plastic exemplaar. Alleen oppassen bij snelle manouevres dan blijven je nagels wel eens in de voorruit ontwaseming hangen :lol:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » ma 25 apr, 2016 21:31

en is koud in de winter :)
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Plaats reactie