Hm, dat zou natuurlijk nog wel kunnen, ik ken de combinatie niet, maar het blijft natuurlijk wel CitroenMarco250 schreef:Toch klopt dit wel: frotteurs/batteurs voor en schokbrekers achter. Zo is het op mijn 250..... toch? Ik twijfel nu zelfDirk85 schreef:Misschien voor een hoger laadvermogen?Bertje Beige schreef:Frotteurs, batteurs en schokdempers? Ik heb nooit geweten dat dat ook bestaan heeft Dat zal stug zijn!?
Nieuwsgierigheid. Hoe anders rijdt een 2cv met frotteurs?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Dat zal niet de reden geweest zijn.
Vb. een Dyane van 1968 heeft geen frotteurs achteraan, (wel shokdempers en batteurs) maar de remleidingen lopen niet door de asbuis.
Ik denk dat het eerder een kwestie van kostprijs en evolutie is. het plaatsen van een schokdemper gaat veel vlugger dan een frotteur, die eerst ok de correcte kg moet aangetrokken worden.
Vb. een Dyane van 1968 heeft geen frotteurs achteraan, (wel shokdempers en batteurs) maar de remleidingen lopen niet door de asbuis.
Ik denk dat het eerder een kwestie van kostprijs en evolutie is. het plaatsen van een schokdemper gaat veel vlugger dan een frotteur, die eerst ok de correcte kg moet aangetrokken worden.
Om frotteurs te plaatsen heb je wel de geschikte vooras nodig. En die zijn allemaal van voor 1975, dus andere stuurreductie. Dat betekent dan zwaarder sturen, of groter stuurwiel monteren.David schreef:Sommige draagarmen van (oudere) 2cv's waar af fabriek al schokbrekers onder gemonteerd zaten, hebben nog wel de bevestigingspunten voor frotteurs en batteurs.
Ombouwen is dan prima mogelijk.
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle