's Werelds langzaamste motorrevisie sukkelt lekker door en de blokhelften zijn eindelijk schoon, tijd voor de cilinders!
Heb ze gisteren afgespoten om de ergste bende eraf te halen:
En nu is het plan om alles verder te demonteren. De kleppendeksels krijgen sowieso een nieuw likje verf en de koppen kunnen denk ik het beste door een ultrasoon bad gehaald worden, dan zien ze er wel weer toonbaar uit.
Kleppen, klepzetels en cilinderwand valt pas wat zinnigs over te zeggen als de boel uit elkaar is.
Wat ik me wel afvraag is hoe ik de koelribben moet aanpakken... Als je ze alleen schoonmaakt dan zit er in no-time weer roest op maar is dat erg?
Verven zal een lastig karwei worden met al die koelribben en de hitte die het te verduren zal krijgen... Wat is wijs hier in?
Is deze cilinder nog bruikbaar en koelribroest
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Als ik het zo lees zou zinkspray tegen de hitte moeten kunnen.imhotep schreef:goed opkuisen en roestomvormer erop
Ondertussen ook de kop eraf gehaald:
Zit een klein beetje zwart aan de bovenkant van de cilinder maar niks ernstigs:
De kop kan wel een schoonmaakbeurtje gebruiken:
Kan alleen nog niet de kleppen eruit halen want ik moet nog een veercompressor scoren