restauratie 2cv 1986
Ik heb/had het zelfde probleem!
Vulplaatjes helpen wel , maar zijn nog niet DE oplossing.
Ik moet mijn portieren ook helemaal openmaken en kan ze dan pas sluiten.
De nieuwe rubbers zijn gewoon veel te stug.
Langzaam maar zeker gaat het nu beter, door gebruik, maar in het begin was het gewoon erg vervelend.
Dus vulplaatjes Ja, maar daar los je het probleem niet helemaal mee op,
Siliconenspray, kan ook wel helpen, maar eigenlijk zijn die nieuwe rubbers gewoon veel te stug.
Ik ga de volgende keer voor oude, of gebruikte rubbers !
Vulplaatjes helpen wel , maar zijn nog niet DE oplossing.
Ik moet mijn portieren ook helemaal openmaken en kan ze dan pas sluiten.
De nieuwe rubbers zijn gewoon veel te stug.
Langzaam maar zeker gaat het nu beter, door gebruik, maar in het begin was het gewoon erg vervelend.
Dus vulplaatjes Ja, maar daar los je het probleem niet helemaal mee op,
Siliconenspray, kan ook wel helpen, maar eigenlijk zijn die nieuwe rubbers gewoon veel te stug.
Ik ga de volgende keer voor oude, of gebruikte rubbers !
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Door openslaande deuren zijn de scharnier bevestigingen an de carosserie verbogen.
Met behulp van de vulplaatjes kan je dat een beetje compenseren maar eigenlijk moeten de bevestigingen weer terug gebogen worden.
Dan opent de deur verder van het gootje.
Ik ben al eens bezig geweest met blokken hout en een grote waterpomptang.
Dat heeft toch wel wat geholpen.
Nu van dat dikke zwarte schuimrubber tussen de scharnieren gestoken om de open deur wat op te vangen.
Met behulp van de vulplaatjes kan je dat een beetje compenseren maar eigenlijk moeten de bevestigingen weer terug gebogen worden.
Dan opent de deur verder van het gootje.
Ik ben al eens bezig geweest met blokken hout en een grote waterpomptang.
Dat heeft toch wel wat geholpen.
Nu van dat dikke zwarte schuimrubber tussen de scharnieren gestoken om de open deur wat op te vangen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Super bedankt allen voor deze i fo.
De scharnierpunten aan de body zijn met name aan de onderzijde nieuw.
Wellicht zit de grap daar wel een beetje dan als ik de laatste post zo doorlees. (Dank andre post)
Op zich gaat het nu redelijk. Rechts gaat goed.
Maar links (natuurlijk de meest gebruikte) die moet helemaal open voor het sluiten.
Heb het achterscherm gister gespoten en vandaag gemonteerd.
Dus eerst van de week even de apk afwachten dan kunnen de laatate dingetjes gedaan worden.
Zoals beetje bijtippen en hier en daar wat polijsten.
Zal proberen morgen nog een foto of wat te maken en plaatsen.
Ook van het rubbergedoetje hahaha
De scharnierpunten aan de body zijn met name aan de onderzijde nieuw.
Wellicht zit de grap daar wel een beetje dan als ik de laatste post zo doorlees. (Dank andre post)
Op zich gaat het nu redelijk. Rechts gaat goed.
Maar links (natuurlijk de meest gebruikte) die moet helemaal open voor het sluiten.
Heb het achterscherm gister gespoten en vandaag gemonteerd.
Dus eerst van de week even de apk afwachten dan kunnen de laatate dingetjes gedaan worden.
Zoals beetje bijtippen en hier en daar wat polijsten.
Zal proberen morgen nog een foto of wat te maken en plaatsen.
Ook van het rubbergedoetje hahaha
Liever gelast dan geleased.
Buig je de scharnierbevestigingen dan naar de carrosserie toe ?André Post schreef:Door openslaande deuren zijn de scharnier bevestigingen an de carosserie verbogen.
Met behulp van de vulplaatjes kan je dat een beetje compenseren maar eigenlijk moeten de bevestigingen weer terug gebogen worden.
Dan opent de deur verder van het gootje.
Ik ben al eens bezig geweest met blokken hout en een grote waterpomptang.
Dat heeft toch wel wat geholpen.
Nu van dat dikke zwarte schuimrubber tussen de scharnieren gestoken om de open deur wat op te vangen.
Ik heb zo vaak gezeur met de voordeuren!!
Inderdaad lijkt de deur "verschoven" richting A stijl.....
Maar Ik zie niet in hoe dat ervoor zorgt dat de deur naar de voorkant van de auto verschuift.
Heel vaak duwt het deurrubber vervolgens de sierstrip van de regengoot aan de A stijl.
Zo irritant!!
Ik heb het zelfs als er niet gelast is maar er gewoon een andere deur in gezet wordt.
Alleen maar vulplaatjes tussen de deur en het scharnier zijn niet de oplossing.
Waar zit het geheim van een juiste afstelling in??
Het is 1 van de weinige dingen waar ik vaak mee tob.
Inderdaad lijkt de deur "verschoven" richting A stijl.....
Maar Ik zie niet in hoe dat ervoor zorgt dat de deur naar de voorkant van de auto verschuift.
Heel vaak duwt het deurrubber vervolgens de sierstrip van de regengoot aan de A stijl.
Zo irritant!!
Ik heb het zelfs als er niet gelast is maar er gewoon een andere deur in gezet wordt.
Alleen maar vulplaatjes tussen de deur en het scharnier zijn niet de oplossing.
Waar zit het geheim van een juiste afstelling in??
Het is 1 van de weinige dingen waar ik vaak mee tob.
haha ik merk wel dat ik een pijnlijk onderwerp heb aangesneden.
heb het forum ook al doorgespit maar er zijn volgens mij ook geen echte oplossingen.
het lijkt wel voor iedere auto anders.
de oplossing voor mij lijkt de deur zover met ringen op te vullen dat hij meer van de body af komt.
maar ja dan ben ik weer bang voor lekkage.
en het ziet er niet uit een scharniet dat 1,5cm van de deur af zit haha.
heb het forum ook al doorgespit maar er zijn volgens mij ook geen echte oplossingen.
het lijkt wel voor iedere auto anders.
de oplossing voor mij lijkt de deur zover met ringen op te vullen dat hij meer van de body af komt.
maar ja dan ben ik weer bang voor lekkage.
en het ziet er niet uit een scharniet dat 1,5cm van de deur af zit haha.
Liever gelast dan geleased.
even tussendoor....ik weet het...het hoort hier niet,
maar wellicht voor iemand die al een tijdje zoiets zoekt.
heb hier me homemade straalkast past een gehele 16" velg in zelfs.
heb een nieuwe gekocht. dus deze voor de echte liefhebber??
met pistool en een emmer gebruikte grit. (ff zeven voor gebruik)
geheel gratis voor een trouwe lezer
pb maar.
maar wellicht voor iemand die al een tijdje zoiets zoekt.
heb hier me homemade straalkast past een gehele 16" velg in zelfs.
heb een nieuwe gekocht. dus deze voor de echte liefhebber??
met pistool en een emmer gebruikte grit. (ff zeven voor gebruik)
geheel gratis voor een trouwe lezer
pb maar.
Liever gelast dan geleased.