Eindelijk eendje: Claudette

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 335
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » do 21 apr, 2016 14:09

Bedankt, allemaal

Ik ga het doen zoals "marcopr" het beschrijft. Eerst ga ik nog wel even de bruinveroeste uitlaatpijpjes van het spruitstuk zwart spuiten met een hittebestendige lak en dan komend weekend hoop ik alles in elkaar te zetten.

Ben trouwens op zoek naar een ringsleutel 12 met dunne ring om de carburateur vast te zetten, maar die is inderdaad nergens te vinden, zoals ergens anders op het forum al opgemerkt werd! Ik heb er wel eentje in de maat 10/11, gekocht in Spanje voor mijn toenmalige Simca 1100, maar daar heb ik nu niet zoveel aan :-)
Het zal dus wel een sleutel 11 worden die ik dan eerst moet uitvijlen ...
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 21 apr, 2016 16:02

Niemand in de buurt met een haakse slijper?
Zo gebeurt daar mee.
Ik heb een overtollige ringsleutel 12 dunner gemaakt, afgezaagd en aan een overtollig dopje gelast zodat ik nu met verlengstuk en ratel gewoon van boven af die moeren los en vast kan draaien.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 335
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » do 21 apr, 2016 17:10

Dag André

Een slijptol heb ik, dus daar ga ik het wellicht mee proberen en anders "gewoon" met de hand vijlen (we zullen zien hoe gemakkelijk of moeilijk het gaat)
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 335
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » di 26 apr, 2016 20:14

De remleiding en benzineleiding heb ik ondertussen vervangen. Alles blijft dicht en de rem voelt hard aan, dus ik denk/hoop dat het goed is.

Nu iets anders: ik heb de uitlaat weer vastgezet aan het spruitstuk, maar nu merk ik dat er uitlaatgassen langs de verbinding stromen. Ik ben van plan om wat uitlaatmontagepasta te gebruiken. Mochten er mensen zijn die hier ideeën over hebben, dan hoor ik het graag...
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 26 apr, 2016 20:25

ja prima eerst beide kanten van aansluiting schoonmaken. Dan de flensen goed op elkaar drukken (evt met pasta ertussen) terwijl je de klem al los op zijn plaats hebt. De klem dan stevig toegeklemd houden met de hand terwijl je de bouten/moeren vast zet. Succes.
diverse Citroens, wat anders.

axcabrio
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di 26 apr, 2016 21:16
Locatie: berg aan de maas

Bericht door axcabrio » di 26 apr, 2016 21:37

he hallo,
even een tip, halfgasprobleem, zal waarschijnlijk een vacuumprobleem zijn. Omdat met volgas er geen vacuüm gecreëerd wordt, heb je er dan geen last van.
greetz erik

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 26 apr, 2016 22:12

voor de carburateur heb ik een goedkope dunwandige pijpsleutel gekocht. ongeveer 1 cm 6kant afgezaagd en daar een pootje aan gelast, werkt goed tot nu toe.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 335
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » wo 27 apr, 2016 07:26

Bedankt AZL57 en axcabrio

@AZL57: ik ga vanavond met de uitlaat aan de slag; ben benieuwd. Ik heb trouwens een ringsleutel gekocht in Zutphen, waarmee de carburateur gemakkelijk vast te draaien is.

@axcabrio: indien het inderdaad een vacuumprobleem is, hoe zou ik dat dan kunnen verhelpen? Ik heb wel net de pakkingen tussen spruitstuk en carburateur vervangen en de carburateur strakker op het spruitstuk vastgedraaid. Zou dit al voor een verbetering kunnen zorgen? Ik heb nog geen proefrit kunnen maken om het te checken.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

axcabrio
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di 26 apr, 2016 21:16
Locatie: berg aan de maas

Bericht door axcabrio » wo 27 apr, 2016 10:29

uiteraard goed controleren of de voet van de carburateur volledig recht is........... eventueel met een spuitbus remmenreiniger om de carburateur spuiten, om te zien of op een bepaalde plaats het toerental verhoogd. Daar zit dan je vacuumlek. :idea:

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 335
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » wo 27 apr, 2016 15:26

O ja, da's waar... zo kan ik het checken ... merci!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 335
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » vr 22 jul, 2016 17:05

Claudetje is ook weer goedgekeurd.
Afgelopen jaar circa 5.000 km gereden, wat ik best nog veel vind voor een hobby auto. Maar ja, ze is ook altijd mijn eerste keus bij droog weer!
Vorig jaar APK aantekeningen:
1) speling op fusee linksvoor
2) Gecorrodeerde remleding van voor naar achter

Heb onlangs zelf de remleiding vervangen en linksvoor moest er een andere draagarm gemonteerd worden.

Twee kleine correcties deze keer (had ik vorig jaar o.a. ook):
- CO was ietsje te hoog (stelschroef nu halve slag ingedraaid; merk het niet tijdens het rijden)
- linker koplamp stond niet goed
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 22 jul, 2016 23:51

Altijd fijn als je weer geslaagd bent... :D

Andre de Belg
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
Locatie: Antwerpen

Bericht door Andre de Belg » za 23 jul, 2016 17:30

Ivano, waar kan ik die hittebestendige lak vinden, is het zwarte lak? Welk merk? Ik heb mij al zot gezocht. Bij voorbaat dank.
Andre de Belg met zijn groene geit ( eend)

Andre de Belg
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
Locatie: Antwerpen

Bericht door Andre de Belg » za 23 jul, 2016 17:39

Carburator sleutel. www.burton2cvparts.com › motor-carbu... Wel duur.
Andre de Belg met zijn groene geit ( eend)

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 335
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » ma 25 jul, 2016 06:56

Andre de Belg schreef:Ivano, waar kan ik die hittebestendige lak vinden, is het zwarte lak? Welk merk?
Dag André

Uiteindelijk heb ik het niet hoeven doen: "Eerst ga ik nog wel even de bruinveroeste uitlaatpijpjes van het spruitstuk zwart spuiten met een hittebestendige lak", aangezien de voetjes van mijn spruitstuk te verroest en afgebrokkeld waren, zodat hiervoor een andere in de plaats kwam. Had al wel een busje lak gekocht, bij de Gamma, denk ik, maar dus niet gebruikt.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Plaats reactie