Eindelijk eendje: Claudette
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt, allemaal
Ik ga het doen zoals "marcopr" het beschrijft. Eerst ga ik nog wel even de bruinveroeste uitlaatpijpjes van het spruitstuk zwart spuiten met een hittebestendige lak en dan komend weekend hoop ik alles in elkaar te zetten.
Ben trouwens op zoek naar een ringsleutel 12 met dunne ring om de carburateur vast te zetten, maar die is inderdaad nergens te vinden, zoals ergens anders op het forum al opgemerkt werd! Ik heb er wel eentje in de maat 10/11, gekocht in Spanje voor mijn toenmalige Simca 1100, maar daar heb ik nu niet zoveel aan
Het zal dus wel een sleutel 11 worden die ik dan eerst moet uitvijlen ...
Ik ga het doen zoals "marcopr" het beschrijft. Eerst ga ik nog wel even de bruinveroeste uitlaatpijpjes van het spruitstuk zwart spuiten met een hittebestendige lak en dan komend weekend hoop ik alles in elkaar te zetten.
Ben trouwens op zoek naar een ringsleutel 12 met dunne ring om de carburateur vast te zetten, maar die is inderdaad nergens te vinden, zoals ergens anders op het forum al opgemerkt werd! Ik heb er wel eentje in de maat 10/11, gekocht in Spanje voor mijn toenmalige Simca 1100, maar daar heb ik nu niet zoveel aan
Het zal dus wel een sleutel 11 worden die ik dan eerst moet uitvijlen ...
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Niemand in de buurt met een haakse slijper?
Zo gebeurt daar mee.
Ik heb een overtollige ringsleutel 12 dunner gemaakt, afgezaagd en aan een overtollig dopje gelast zodat ik nu met verlengstuk en ratel gewoon van boven af die moeren los en vast kan draaien.
Zo gebeurt daar mee.
Ik heb een overtollige ringsleutel 12 dunner gemaakt, afgezaagd en aan een overtollig dopje gelast zodat ik nu met verlengstuk en ratel gewoon van boven af die moeren los en vast kan draaien.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
De remleiding en benzineleiding heb ik ondertussen vervangen. Alles blijft dicht en de rem voelt hard aan, dus ik denk/hoop dat het goed is.
Nu iets anders: ik heb de uitlaat weer vastgezet aan het spruitstuk, maar nu merk ik dat er uitlaatgassen langs de verbinding stromen. Ik ben van plan om wat uitlaatmontagepasta te gebruiken. Mochten er mensen zijn die hier ideeën over hebben, dan hoor ik het graag...
Nu iets anders: ik heb de uitlaat weer vastgezet aan het spruitstuk, maar nu merk ik dat er uitlaatgassen langs de verbinding stromen. Ik ben van plan om wat uitlaatmontagepasta te gebruiken. Mochten er mensen zijn die hier ideeën over hebben, dan hoor ik het graag...
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt AZL57 en axcabrio
@AZL57: ik ga vanavond met de uitlaat aan de slag; ben benieuwd. Ik heb trouwens een ringsleutel gekocht in Zutphen, waarmee de carburateur gemakkelijk vast te draaien is.
@axcabrio: indien het inderdaad een vacuumprobleem is, hoe zou ik dat dan kunnen verhelpen? Ik heb wel net de pakkingen tussen spruitstuk en carburateur vervangen en de carburateur strakker op het spruitstuk vastgedraaid. Zou dit al voor een verbetering kunnen zorgen? Ik heb nog geen proefrit kunnen maken om het te checken.
@AZL57: ik ga vanavond met de uitlaat aan de slag; ben benieuwd. Ik heb trouwens een ringsleutel gekocht in Zutphen, waarmee de carburateur gemakkelijk vast te draaien is.
@axcabrio: indien het inderdaad een vacuumprobleem is, hoe zou ik dat dan kunnen verhelpen? Ik heb wel net de pakkingen tussen spruitstuk en carburateur vervangen en de carburateur strakker op het spruitstuk vastgedraaid. Zou dit al voor een verbetering kunnen zorgen? Ik heb nog geen proefrit kunnen maken om het te checken.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Claudetje is ook weer goedgekeurd.
Afgelopen jaar circa 5.000 km gereden, wat ik best nog veel vind voor een hobby auto. Maar ja, ze is ook altijd mijn eerste keus bij droog weer!
Vorig jaar APK aantekeningen:
1) speling op fusee linksvoor
2) Gecorrodeerde remleding van voor naar achter
Heb onlangs zelf de remleiding vervangen en linksvoor moest er een andere draagarm gemonteerd worden.
Twee kleine correcties deze keer (had ik vorig jaar o.a. ook):
- CO was ietsje te hoog (stelschroef nu halve slag ingedraaid; merk het niet tijdens het rijden)
- linker koplamp stond niet goed
Afgelopen jaar circa 5.000 km gereden, wat ik best nog veel vind voor een hobby auto. Maar ja, ze is ook altijd mijn eerste keus bij droog weer!
Vorig jaar APK aantekeningen:
1) speling op fusee linksvoor
2) Gecorrodeerde remleding van voor naar achter
Heb onlangs zelf de remleiding vervangen en linksvoor moest er een andere draagarm gemonteerd worden.
Twee kleine correcties deze keer (had ik vorig jaar o.a. ook):
- CO was ietsje te hoog (stelschroef nu halve slag ingedraaid; merk het niet tijdens het rijden)
- linker koplamp stond niet goed
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
- Locatie: Antwerpen
-
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
- Locatie: Antwerpen
Carburator sleutel. www.burton2cvparts.com › motor-carbu... Wel duur.
Andre de Belg met zijn groene geit ( eend)
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Dag AndréAndre de Belg schreef:Ivano, waar kan ik die hittebestendige lak vinden, is het zwarte lak? Welk merk?
Uiteindelijk heb ik het niet hoeven doen: "Eerst ga ik nog wel even de bruinveroeste uitlaatpijpjes van het spruitstuk zwart spuiten met een hittebestendige lak", aangezien de voetjes van mijn spruitstuk te verroest en afgebrokkeld waren, zodat hiervoor een andere in de plaats kwam. Had al wel een busje lak gekocht, bij de Gamma, denk ik, maar dus niet gebruikt.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987