Ik krijg steeds meer vibraties bij ca. 3000-4000 toeren in mn besteleend. Motorisch lijkt ie echter( tractie, olieverbruik etc) goed in orde. Daarom verdenk ik de motorsteunen versleten te zijn( is dat ergens of op een bepaalde manier te testen?) De steun/plaat achter de versnellingsbak lijkt me redelijk eenvoudig te vervangen, maar kunnen de andere steunnen ook eenvoudig vervangen worden waarbij het blok in de auto blijft liggen?
Ik hoor graag jullie ideeen/ervaringen!
Motorsteunen vervangen?
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
Motorsteunen vervangen?
La Liberte en 2CV!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het vervangen van de voorste is ook eenvoudig, even een krik onder het blok (met een plankje) en iets omhoog.
Zo kan je ook zien of de voorste steunen gescheurd zijn.
Vibraties komen niet vaak van de voorste steunen, wat kan is dat 1 of meerdere moeren waarmee het blok vast zit aan de bak iets losgekomen zijn.
De achterste steun laat zich vaak merken door een versnellingspook die naar voren verplaatst bij stevig remmen.
De voorste door een springende motor tijdens acceleratie.
Zo kan je ook zien of de voorste steunen gescheurd zijn.
Vibraties komen niet vaak van de voorste steunen, wat kan is dat 1 of meerdere moeren waarmee het blok vast zit aan de bak iets losgekomen zijn.
De achterste steun laat zich vaak merken door een versnellingspook die naar voren verplaatst bij stevig remmen.
De voorste door een springende motor tijdens acceleratie.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
vibraties zijn vooral gerelateerd aan toerental. Zoals gezegd met name in de 2e en 3e versnelling(en dus met andere snelheden). Gister een and ander gechecked. Bouten van bak aan blok zaten goed vast. Enige wat los zat wat een bout waaraan de 1e demper aan de bak hangt. deze was aan 1 zijde los. Na aandraaien waren trillingen iets minder, maar zeker nog niet weg. Ook de steunen gechecked, deze zagen er nog goed uit.
Banden zijn niet(en nog nooit) gebalanceerd. Al eens navraag naar gedaan bij mijn lokale eendengarage en daar krijg ik steevast te horen dat dit bij de meeste eende niet nodig is... :0
Niets geraakt of andere bijzenderheden sinds bandenwissel...
Let wel, trillingen zijn recent ontstaan, ruim na venieuwen van bandjes(begin dit jaar).
Heb er deze zomer ruim 3000 kilometer door Frankrijk mee gereden zonder vibraties.
Zou een versleten koppelingsplaat evt voor vibraties kunnen zorgen?
Banden zijn niet(en nog nooit) gebalanceerd. Al eens navraag naar gedaan bij mijn lokale eendengarage en daar krijg ik steevast te horen dat dit bij de meeste eende niet nodig is... :0
Niets geraakt of andere bijzenderheden sinds bandenwissel...
Let wel, trillingen zijn recent ontstaan, ruim na venieuwen van bandjes(begin dit jaar).
Heb er deze zomer ruim 3000 kilometer door Frankrijk mee gereden zonder vibraties.
Zou een versleten koppelingsplaat evt voor vibraties kunnen zorgen?
La Liberte en 2CV!
Dat lijkt mij niet waarschijnlijk.
Kan mij een paar dingen bedenken.....
Is je fan nog OK?
Alle schoepen er nog aan?
Is de poelie nog goed waar de fan op vast zit?
Is het een geluid of echt een trilling?
Klinkt het vanuit de versnellingspook?
Kan rubbertje zijn tussen de verbinding met de versnellingsbak en de pook. Kan een rottig geluid cq vibratie geven.
De kachelpotten kunnen trillen als ze losgerot zijn van de uitlaat....
Etc Etc
Kom anders keertje langs.
Stuur maar een PM.
Groetjes
Kan mij een paar dingen bedenken.....
Is je fan nog OK?
Alle schoepen er nog aan?
Is de poelie nog goed waar de fan op vast zit?
Is het een geluid of echt een trilling?
Klinkt het vanuit de versnellingspook?
Kan rubbertje zijn tussen de verbinding met de versnellingsbak en de pook. Kan een rottig geluid cq vibratie geven.
De kachelpotten kunnen trillen als ze losgerot zijn van de uitlaat....
Etc Etc
Kom anders keertje langs.
Stuur maar een PM.
Groetjes