electrische brandstofpomp

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » za 15 okt, 2016 16:55

ik gooi de slang bij de Cab. even los en voorzichtig zuigen...en dan start hij ook weer snel.

Balgje heb ik ook aan gedacht, doen ze met (oude?) diesels ook als je tank helemaal leeg hebt gereden.

Maar waar...na brandstofpomp moet ook kunnen denk ik. Tussen pomp en Cab.?
onder druk wordt alles vloeibaar

Herman Frans
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 22:01
Locatie: Rijkevorsel België

Bericht door Herman Frans » za 15 okt, 2016 20:31

Als het starten na een lang stilstand lang duurt is waarschijnlijk de vlotterkamer leeg.
Is het dan niet eenvoudiger om aan de carburator een slangetje + trechter aan te sluiten en de vlotterkamer te vullen ?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 15 okt, 2016 22:46

Volgens mij is het het eenvoudigst om gewoon iets langer te starten...

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 17 okt, 2016 22:58

Ik rij al ruim 30 jaar eend en ik heb dit probleem met de benzinepomp echt nog nooit gehad.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 18 okt, 2016 09:28

Hij start na een week stilstand al moeilijk. Vandaar dat ik dacht dat dit misschien zou helpen de brandstof sneller aan te voeren.
Ik merk dat namelijk als ik één dag later start, de auto meteen aanslaat.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 18 okt, 2016 10:49

gillis schreef:ik gooi de slang bij de Cab. even los en voorzichtig zuigen...en dan start hij ook weer snel.

Balgje heb ik ook aan gedacht, doen ze met (oude?) diesels ook als je tank helemaal leeg hebt gereden.

Maar waar...na brandstofpomp moet ook kunnen denk ik. Tussen pomp en Cab.?
Lijkt mij niet handig :shock:

10 centimeter van je spruitstuk van 800 graden.....

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 18 okt, 2016 10:55

Michiel van G. schreef:Hij start na een week stilstand al moeilijk. Vandaar dat ik dacht dat dit misschien zou helpen de brandstof sneller aan te voeren.
Ik merk dat namelijk als ik één dag later start, de auto meteen aanslaat.
Vreemd.
Mijn eend staat in mijn stalling, pas na meer als twee weken is de carb leeg en heeft ie wat tijd nodig. Maar anders meteen starten lopen.
Ik heb wel een theorietje over hoe dit probleem zou kunnen ontstaan, maar dat is wat lastig om hier te omschrijven.
Heeft te maken met valse lucht door lek in slangetje op de tank. De pomp werkt dan niet 100%.
Maar zodra je eenmaal rijdt en de pomp blijft draaien gaat t wel weer.....
Afijn, het probleem wat jij hebt, is op te lossen.
Ik heb veel ervaring met hierboven omschreven probleem, het openbaart zich vaak op verschillende manieren.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 18 okt, 2016 11:36

Ik heb veel ervaring met hierboven omschreven probleem.
Dat heet tegenwoordig "Ervaringsdeskundige".
:wink:

Gebruikersavatar
evea
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 okt, 2010 18:31
Locatie: Shah Alam, Maleisie

Bericht door evea » wo 19 okt, 2016 16:12

Je kunt een zgn "one-way valve" zetten in de aanvoerslang naar de benzinepomp, dus net onder het pompje. Dat voorkomt evt terugzakken van benzine (als het interne klepje aan de "zuigkant" van de benzinepomp niet meer helemaal afsluit) en daarmee het "droogvallen" van het pompje. Zo'n "one-way valve" kost hooguit een paar Euro. Heb ooit een hele bak van die dingen gekocht voor een tientje of wat.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 21 okt, 2016 17:46

hij zuigt ook wat valse lucht aan bij de carb, want het toerental fluctueert nogal. Misschien dat dat ook invloed heeft?
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 22 okt, 2016 12:28

Dat valse lucht trekken is niet goed, maar het heeft volgens mij geen invloed op het aanzuigen van de benzine, dat doet de brandstofpomp immers!?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 22 okt, 2016 13:10

evea schreef:Je kunt een zgn "one-way valve" zetten in de aanvoerslang naar de benzinepomp....
die heb ik er ook in zitten. Kost een tientje. Als ik de eend langer dan een week niet gebruikt ging het opvoeren van de benzine niet. Met de klep is dat opgelost. Kan in plaats van het ijzeren buisje in de slang net onder de benzinepomp

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 25 okt, 2016 10:22

Ik begrijp dat echt niet.

Ik kendat probleem echt totaal niet, zelfs niet na maanden stilstaan.

Overigens goede oplossing Rob!
Maar ik ken het probleem niet......

Rij toch al wat jaartjes eend :-)

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

pomp

Bericht door wusten-fuchs » di 25 okt, 2016 18:14

:o ja nooit geen last van ! wat is dan ook in hemelsnaam een WINTERSTOP ????

ik stop nooit in de winter ,, waarom ook valt de eend dan uit elkaar of zo ??? :lol: :lol:
wat niet kan doen we lekker toch

st@f
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: do 31 jan, 2013 20:08
Locatie: Lier

Bericht door st@f » wo 26 okt, 2016 22:41

ik heb hetzelfde probleem slechts eenmaal voorgehad toen ik mijn 2cv een aantal weken niet had gebruikt wegens verblijf in het buitenland; de lucht uit de leiding gezogen en hij deed het weer maar enkele weken later begaf de benzinepomp het.
het zou me dus niet verwonderen dat het veroorzaakt wordt door een benzinepomp die bijna einde verhaal is.
overigens komt het haast nooit voor dat ik mijn geitje niet gebruik voor langere tijd: ik rij winter en zomer dagelijks meer dan 100km.
ik bouw mijn tweepeekaatjes altijd op een gegalvaniseerd (wheels) chassis: na meer dan 5 winters door sneeuw, ijs en/of pekel nog steeds als nieuw!

Plaats reactie