electrische brandstofpomp
ik gooi de slang bij de Cab. even los en voorzichtig zuigen...en dan start hij ook weer snel.
Balgje heb ik ook aan gedacht, doen ze met (oude?) diesels ook als je tank helemaal leeg hebt gereden.
Maar waar...na brandstofpomp moet ook kunnen denk ik. Tussen pomp en Cab.?
Balgje heb ik ook aan gedacht, doen ze met (oude?) diesels ook als je tank helemaal leeg hebt gereden.
Maar waar...na brandstofpomp moet ook kunnen denk ik. Tussen pomp en Cab.?
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 22:01
- Locatie: Rijkevorsel België
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Lijkt mij niet handiggillis schreef:ik gooi de slang bij de Cab. even los en voorzichtig zuigen...en dan start hij ook weer snel.
Balgje heb ik ook aan gedacht, doen ze met (oude?) diesels ook als je tank helemaal leeg hebt gereden.
Maar waar...na brandstofpomp moet ook kunnen denk ik. Tussen pomp en Cab.?
10 centimeter van je spruitstuk van 800 graden.....
Vreemd.Michiel van G. schreef:Hij start na een week stilstand al moeilijk. Vandaar dat ik dacht dat dit misschien zou helpen de brandstof sneller aan te voeren.
Ik merk dat namelijk als ik één dag later start, de auto meteen aanslaat.
Mijn eend staat in mijn stalling, pas na meer als twee weken is de carb leeg en heeft ie wat tijd nodig. Maar anders meteen starten lopen.
Ik heb wel een theorietje over hoe dit probleem zou kunnen ontstaan, maar dat is wat lastig om hier te omschrijven.
Heeft te maken met valse lucht door lek in slangetje op de tank. De pomp werkt dan niet 100%.
Maar zodra je eenmaal rijdt en de pomp blijft draaien gaat t wel weer.....
Afijn, het probleem wat jij hebt, is op te lossen.
Ik heb veel ervaring met hierboven omschreven probleem, het openbaart zich vaak op verschillende manieren.
Je kunt een zgn "one-way valve" zetten in de aanvoerslang naar de benzinepomp, dus net onder het pompje. Dat voorkomt evt terugzakken van benzine (als het interne klepje aan de "zuigkant" van de benzinepomp niet meer helemaal afsluit) en daarmee het "droogvallen" van het pompje. Zo'n "one-way valve" kost hooguit een paar Euro. Heb ooit een hele bak van die dingen gekocht voor een tientje of wat.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
die heb ik er ook in zitten. Kost een tientje. Als ik de eend langer dan een week niet gebruikt ging het opvoeren van de benzine niet. Met de klep is dat opgelost. Kan in plaats van het ijzeren buisje in de slang net onder de benzinepompevea schreef:Je kunt een zgn "one-way valve" zetten in de aanvoerslang naar de benzinepomp....
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
pomp
ja nooit geen last van ! wat is dan ook in hemelsnaam een WINTERSTOP ????
ik stop nooit in de winter ,, waarom ook valt de eend dan uit elkaar of zo ???
ik stop nooit in de winter ,, waarom ook valt de eend dan uit elkaar of zo ???
wat niet kan doen we lekker toch
ik heb hetzelfde probleem slechts eenmaal voorgehad toen ik mijn 2cv een aantal weken niet had gebruikt wegens verblijf in het buitenland; de lucht uit de leiding gezogen en hij deed het weer maar enkele weken later begaf de benzinepomp het.
het zou me dus niet verwonderen dat het veroorzaakt wordt door een benzinepomp die bijna einde verhaal is.
overigens komt het haast nooit voor dat ik mijn geitje niet gebruik voor langere tijd: ik rij winter en zomer dagelijks meer dan 100km.
ik bouw mijn tweepeekaatjes altijd op een gegalvaniseerd (wheels) chassis: na meer dan 5 winters door sneeuw, ijs en/of pekel nog steeds als nieuw!
het zou me dus niet verwonderen dat het veroorzaakt wordt door een benzinepomp die bijna einde verhaal is.
overigens komt het haast nooit voor dat ik mijn geitje niet gebruik voor langere tijd: ik rij winter en zomer dagelijks meer dan 100km.
ik bouw mijn tweepeekaatjes altijd op een gegalvaniseerd (wheels) chassis: na meer dan 5 winters door sneeuw, ijs en/of pekel nog steeds als nieuw!