Verbruik
- Snippie
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 18 sep, 2016 21:06
- Locatie: Oosterbeek
- Contacteer:
Verbruik
Gegroet eendrijders en eendexperts,
Simpele vraag met waarschijnlijk een complex antwoord:
het lijkt erop dat de eend (Ak400) die ik sinds een week of 6 rijdt een benzine berbruik heeft van 1:10 a 1:11. Dat komt mij als erg veel voor, zelfs voor een AK400.
Waar zou dit vandaan kunnen komen? Motor lijkt goed te lopen. Acceleratie is prima, starten is prima, geen bijzondere rook ontwikkeling. Choke functioneert normaal. Ook de kilometer teller lijkt te kloppen. De afgelopen 2 weken heb ik verbruik kunnen meten met ritjes van ca. 10 km per keer over rustige wegen met maar klein stukje stadsverkeer erin.
Graag hoor ik jullie ideëen.
Met vriendelijke groet,
Leo
Simpele vraag met waarschijnlijk een complex antwoord:
het lijkt erop dat de eend (Ak400) die ik sinds een week of 6 rijdt een benzine berbruik heeft van 1:10 a 1:11. Dat komt mij als erg veel voor, zelfs voor een AK400.
Waar zou dit vandaan kunnen komen? Motor lijkt goed te lopen. Acceleratie is prima, starten is prima, geen bijzondere rook ontwikkeling. Choke functioneert normaal. Ook de kilometer teller lijkt te kloppen. De afgelopen 2 weken heb ik verbruik kunnen meten met ritjes van ca. 10 km per keer over rustige wegen met maar klein stukje stadsverkeer erin.
Graag hoor ik jullie ideëen.
Met vriendelijke groet,
Leo
“Hofstadter’s Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter’s Law.”
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dat rijdt mijn 2cv ook (1:11) (op 95) ik heb wel een zware rechtervoet. voor een 2cv vind ik dat redlijk fors, maar mijn aca had hetzelfde verbruik en voor een bestel lijkt me dat redelijk. niet superzuinig maar ook niet gek
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het kan geen kwaad om de basis dingen te controleren, zoals luchtfilter, vlotterhoogte, klepspeling, bougie's, bandspanning.
Mijn Mehari, eigenlijk een soort bungalow tent, doet iets van 1:12/13, echt bijhouden doe ik het niet, maar dan moet ik in ieder geval de 100km/u vergeten.
Haalt ie toch vrijwel nooit, dus blijf ik rond de 90km/u.
Mijn Mehari, eigenlijk een soort bungalow tent, doet iets van 1:12/13, echt bijhouden doe ik het niet, maar dan moet ik in ieder geval de 100km/u vergeten.
Haalt ie toch vrijwel nooit, dus blijf ik rond de 90km/u.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Mijn 2cv6 heeft altijd 1:15 tot 1:16 verbruikt. Sinds een half jaar is het verbruik 1:12 tot 1:13. Verder rijdt hij prima. Kleppen staan goed, nieuwe bougies en contactpunten, nieuwe luchtfilter en de vlotter staat goed. Er is geen lekkage en de remmen lopen niet aan. Ik rij dezelfde wegen die ik reed toen hij nog 1:16 verbruikte, o.a. 70 Km snelweg waar je 130 mag dus dat probeer ik dan ook te halen .
Ik heb geprobeerd om een ander merk benzine te tanken en ook een tijd euro 98 in de tank gedaan. Is er soms iets aan de brandstof veranderd? .
Ik heb geprobeerd om een ander merk benzine te tanken en ook een tijd euro 98 in de tank gedaan. Is er soms iets aan de brandstof veranderd? .
Schultenbräu das ist mein Bier !
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
beetje vlot rijdende eend dus iets grotere sproeiers als origineel in combinatie met de slechte peut van tegenwoordig is 1 op 10 vrij normaal. Tank tegenwoordig octaan 102 rij hier zeker veel meer km mee als met de octaan 95 bende
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Ik ben zo'n gek die het verbruik van tank tot tank bijhoudt.. is bij de 2CV niet veel werk. Zo veel rij ik niet.
http://www.autoweek.nl/verbruik/13784/c ... -2cv6-1988
De afstanden die ik rij zijn wel altijd langer. Ik gebruik de eend veel om (rustig) mee te touren. Ik kom wel regelmatig in het Zuid-Limburgse heuvellandschap. Op de snelweg rij ik meestal zo tussen de 90 en de 105. Veel harder wil het beestje trouwens ook niet.
http://www.autoweek.nl/verbruik/13784/c ... -2cv6-1988
De afstanden die ik rij zijn wel altijd langer. Ik gebruik de eend veel om (rustig) mee te touren. Ik kom wel regelmatig in het Zuid-Limburgse heuvellandschap. Op de snelweg rij ik meestal zo tussen de 90 en de 105. Veel harder wil het beestje trouwens ook niet.
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
vandaag een tweede test op de snelweg kunnen uitvoeren. een tank volledig op de snelweg bijna leeg gereden.
Snelheid tussen de 90 en 110. met afwisselend achter vrachtwagens. Meer niet als wel overigens.
verbruik kwam uit op 1:18. Was zeer verbaast.
mijn vorige tank met gemend verkeer kwam uit op 1:15.7. Ook weer verrast.
Ik heb niets speciaals gedaan. dus vraag met niet hoe het zo zuinig is
Maar ik zal niet klagen
Snelheid tussen de 90 en 110. met afwisselend achter vrachtwagens. Meer niet als wel overigens.
verbruik kwam uit op 1:18. Was zeer verbaast.
mijn vorige tank met gemend verkeer kwam uit op 1:15.7. Ook weer verrast.
Ik heb niets speciaals gedaan. dus vraag met niet hoe het zo zuinig is
Maar ik zal niet klagen
2cv special 1986