Niet harder dan 80 a 90 km/u? - Compressie meten vraagje...

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » di 29 mar, 2016 12:10

Opgeven zal hem wel niet worden, dat identiteitsloze gezoef over de snelweg is niets voor mij ;) Afgelopen weekend nog met de eend op wintersport geweest, gaat prima. Maar misschien dat ik er wat meer geld in moet steken.

Mijn compressiemeter dicht volgens mij zowel de draadbus als de kop af met de rubber O-ring. Door de stroefheid van deze ring kwam de draadbus ook naar buiten.

Het spruitstuk en alles ligt nog los, dus de cilinder is niet ingesleten en de motor was koud. Wel heb ik de zuigerveren ten opzichte van elkaar gedraaid. Ik heb de cilinder wel vergeleken met links, deze heeft gewoon 9 Bar, ook bij koude motor

Uiteraard kan het zijn dat alles nog warm en ingesleten moet worden, dus dat ik beter alles weer in elkaar kan zetten. Ik ben alleen bang dat de compressie dan niet miraculeus van 4 naar 9 bar springt en ik alles wéér uit elkaar mag halen. Plus dat ik dan alsnog met mijn handen in het haar zit ;) Misschien dat ik hem dan toch maar weg moet brengen... Voordeel is wel dat hij dan naar de garage toe kan rijden.

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » di 29 mar, 2016 12:58

Vier bar lijkt me wel erg weinig.
Wel gemeten met geopende gasklep? Of zat het spruitstuk er helemaal niet op?
Deugt de compressiemeter wel?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » di 29 mar, 2016 20:23

Volgens mij deugt hij wel:

Bij de garage hadden ze ook de compressie getest, links (de goede kant) gaf toen 9 bar. Mijn compressiemeter meet nu ook keer op keer links 9 bar en rechts 4. Op de eend meet hij op beide cilinders 6 of 7 bar (weet ik niet meer precies)

Sruitstuk zit er helemaal niet op, dus weerstand bij het aanzuigen kan het ook niet zijn (tenzij de nok voor de inlaatklep dermate is ingesleten dat hij nauwelijks meer opent, maar volgens mij is dat niet het geval)

Nic
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Nic » ma 21 nov, 2016 18:47

Hoe is dit nog afgelopen?

Mvg Nic

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wusten-fuchs » di 22 nov, 2016 16:45

Rossero schreef:Volgens mij deugt hij wel:

Bij de garage hadden ze ook de compressie getest, links (de goede kant) gaf toen 9 bar. Mijn compressiemeter meet nu ook keer op keer links 9 bar en rechts 4. Op de eend meet hij op beide cilinders 6 of 7 bar (weet ik niet meer precies)

Sruitstuk zit er helemaal niet op, dus weerstand bij het aanzuigen kan het ook niet zijn (tenzij de nok voor de inlaatklep dermate is ingesleten dat hij nauwelijks meer opent, maar volgens mij is dat niet het geval)

doe dan een lektest ,, met complete motor in de auto ? kleppen dicht druk erop zetten ( middels uigeboorde bougie en 10 bar compressor) als er ergens een lek zit ( bij 4 bar moet je dit horen ) suist de lucht ui de uitlaat ( uitlaatklep) carburator ? ( inlaatklep) olievulpijp ?? ( zuigerveren ) tussen kop en cilinder is moeilijker vast te stellen ,,, echter dan had ,ie voor die tijd enorm in de kachel ( cabine) moeten stinken naar uitlaatgas

wat ook nog kan is dat je kleppen gaan ,zweven, bij warme motor ( klepgeleiders)

succes
wat niet kan doen we lekker toch

Plaats reactie