1-2-SPARK Mijn eigen ontwikkelde electronische ontsteking.
TimVS schreef:Jou project is inderdaad uitgebreider en zal meer uit te halen vallen.
Maar door de technische kant waarschijnlijk niet voor iedereen mogelijk.
Injectie is onmogelijk met deze opbouw, daarvoor heb je minimaal 3D tabellen nodig.. Maar schijnbaar beheerst 123 deze techniek nog steeds niet anders hadden ze dit wel al op de markt gebracht..TimVS schreef: Het gebruik met injectie valt denk ik wel mee.
Nee hoor, indien er injectie bij komt kijken dan zet Filip er KMS in (zie zijn eigen website).. Dit is ook een programmeerbare ontsteking en injectie eenheid...TimVS schreef: Filip van VGS heeft deze volgens mij in zijn blauwe Dyane zitten (850cc injectie en compressor)
Toen ik mijn ontsteking begon te programmeren ben ik ook zo begonnen waar 123 nu is (losse tabellen) maar al gauw zagen ik en mijn klanten/testers in dat dit niet de grote stap (voor ons) naar voren is...
p.s. vraag me af wat er nu zo revolutionair is aan deze ontsteking (volgens de wegsite van VGS)...
Ook ik ben de eerst niet die dit ontwikkeld heeft..... Ondertussen zijn er al zo'n 20 verschillende programmeerbare motormanagement op de markt......
Emerald
Vems
Megascuirt
Free EMs
KMS
RusEFi
Ecotrons..
schieten me zo al te binnen (waarvan de meeste al 1 of meerdere eenden aangestuurd hebben)...
p.s. en die technische kant van mijn ontsteking is denk ik minder ingewikkeld als die van 123..... Ik vond ze maar een beetje stunten op het filmpje, ontsteking aan ontsteking uit enz... vond het niet echt een promo filmpje...
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 17 feb, 2015 16:08
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Toch maar even een reply.. Ik zit met meerdere dilemma's om op dit moment geen ontstekingen te verkopen. Laat ik eerst eens een status update geven. De laatste serie ontstekingen heb ik professioneel laten assembleren. (Veel) beter gaat het niet meer worden; echter heeft dit bedrijf mij ook gewezen op de juridische aspecten. Zoals ik ook al eerder opgemerkt heb, stel je blijft midden op een kruising stilstaan en je eend wordt in de prak gereden, dan is het niet onmogelijk dat jouw verzekeringsmaatschappij mij verantwoordelijk stelt voor het in gebreken blijven en hier pas ik voor. Kijk naar het verhaal van de kleppen van Wusten-fuchs.
Verder heb ik het altijd als hobby gezien, maar het werd meer en meer een verplichting (die ik graag aanga daar niet van) maar toch. Uiteindelijk wil ik ook nog eens aan mijn eigen projecten (lees) eenden kunnen knutselen.
Ook het financiële aspect komt hier om de hoek kijken, doordat ik ze nu grotendeels professioneel laat vervaardigen kom ik niet meer uit aan de verkoopprijs die ik voor ogen heb.. De prijs zou dan naar 250,- euro moeten gaan......
Dus zeg het maar.
p.s. Uiteraard blijf ik volledig achter mijn reeds geleverde producten staan omtrent garantie en vooral coulantie.
Verder heb ik het altijd als hobby gezien, maar het werd meer en meer een verplichting (die ik graag aanga daar niet van) maar toch. Uiteindelijk wil ik ook nog eens aan mijn eigen projecten (lees) eenden kunnen knutselen.
Ook het financiële aspect komt hier om de hoek kijken, doordat ik ze nu grotendeels professioneel laat vervaardigen kom ik niet meer uit aan de verkoopprijs die ik voor ogen heb.. De prijs zou dan naar 250,- euro moeten gaan......
Dus zeg het maar.
p.s. Uiteraard blijf ik volledig achter mijn reeds geleverde producten staan omtrent garantie en vooral coulantie.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
is dan toch de schuld van degene die jouw auto in de prak rijdt?LPGo schreef:stel je blijft midden op een kruising stilstaan en je eend wordt in de prak gereden, dan is het niet onmogelijk dat jouw verzekeringsmaatschappij mij verantwoordelijk stelt voor het in gebreken blijven en hier pas ik voor.
Of kan ik mijn banden leverancier aansprakelijk (laten) stellen als ik een lekke band heb, mijn auto op een rare plek stil zet en deze vervolgens in de vernieling wordt gereden?
Of de mannen achter de 123 als ik nu vanwege mijn ontsteking stil kom te vallen?
als dit het geval zou zijn zouden er weinig leveranciers overblijven denk ik...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 17 feb, 2015 16:08
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Dan zou je je hier tegen moeten verzekeren maar dan begint het al aardig op een bedrijf te lijken en de prijs zal nog verder omhoog moeten.(Veel) beter gaat het niet meer worden; echter heeft dit bedrijf mij ook gewezen op de juridische aspecten. Zoals ik ook al eerder opgemerkt heb, stel je blijft midden op een kruising stilstaan en je eend wordt in de prak gereden, dan is het niet onmogelijk dat jouw verzekeringsmaatschappij mij verantwoordelijk stelt voor het in gebreken blijven en hier pas ik voor.
Dit is vast niet wat je voor ogen hebt....
Maar misschien is een zelfbouwpakketje een leuke tussenoplossing.
Ik had er ook graag 1 gehad.
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 17 feb, 2015 16:08
Goh....
Zit nu net de laatste pagina eens door te lezen, en vind nu eigenlijk voornamelijk dat dit initiatief toch wel een sneu einde krijgt op deze manier.
Wat de juridische kant van dit verhaal betreft denk ik ook niet dat dit zo'n vaart zal gaan lopen. Zeker niet gezien de wijze waarop deze ontsteking wordt aangeboden. In vergelijking met software die ook vaak hobbymatig wordt aangeboden gebeurd dit altijd onder de conditie van: “as it is”. Het wordt natuurlijk anders als de verkoop plaatsvind n.a.v. advertenties in landelijke dagbladen. Maar zolang duidelijk is dat dit een hobbyproject is, en via een forums zoals deze actief aangevraagd wordt door degene die hem hebben wil, denk ik niet dat er een beroep op aansprakelijkheid gedaan kan worden.
Wél kan ik me voorstellen dat LPGo geen zin heeft om slaaf te worden van zijn succes. Ook kan ik me voorstellen dat juist 'bouwpakketjes' afbreuk doen aan dat succes. Je bent dan toch afhankelijk van de vaardigheden van de koper. Daarbij komt nog dat het wel eens zou kunnen tegenvallen hoeveel tijd en moeite er gaat zitten in het maken van een goed (hufterproof) bouwpakketje.
En als LPGo aangeeft dat de realistische vraagprijs fors naar boven bijgesteld zou moeten worden, vind ik dat (zeker gezien het hobbymatige karakter) eigenlijk niet meer dan logisch.
Als je bedenkt aan welke ongein, en dan (ook nog) vooral in welke mate, mensen hun geld zoal uitgeven, is het natuurlijk onzin dat LPGo zijn (vrije!)tijd zou moeten besteden aan het zelf solderen van printplaatjes.
Met andere woorden; jammer dat er blijkbaar (nog?) geen manier is om op een acceptabele manier mensen te laten delen in de vrucht van je inspanningen op dit vlak.
Zit nu net de laatste pagina eens door te lezen, en vind nu eigenlijk voornamelijk dat dit initiatief toch wel een sneu einde krijgt op deze manier.
Wat de juridische kant van dit verhaal betreft denk ik ook niet dat dit zo'n vaart zal gaan lopen. Zeker niet gezien de wijze waarop deze ontsteking wordt aangeboden. In vergelijking met software die ook vaak hobbymatig wordt aangeboden gebeurd dit altijd onder de conditie van: “as it is”. Het wordt natuurlijk anders als de verkoop plaatsvind n.a.v. advertenties in landelijke dagbladen. Maar zolang duidelijk is dat dit een hobbyproject is, en via een forums zoals deze actief aangevraagd wordt door degene die hem hebben wil, denk ik niet dat er een beroep op aansprakelijkheid gedaan kan worden.
Wél kan ik me voorstellen dat LPGo geen zin heeft om slaaf te worden van zijn succes. Ook kan ik me voorstellen dat juist 'bouwpakketjes' afbreuk doen aan dat succes. Je bent dan toch afhankelijk van de vaardigheden van de koper. Daarbij komt nog dat het wel eens zou kunnen tegenvallen hoeveel tijd en moeite er gaat zitten in het maken van een goed (hufterproof) bouwpakketje.
En als LPGo aangeeft dat de realistische vraagprijs fors naar boven bijgesteld zou moeten worden, vind ik dat (zeker gezien het hobbymatige karakter) eigenlijk niet meer dan logisch.
Als je bedenkt aan welke ongein, en dan (ook nog) vooral in welke mate, mensen hun geld zoal uitgeven, is het natuurlijk onzin dat LPGo zijn (vrije!)tijd zou moeten besteden aan het zelf solderen van printplaatjes.
Met andere woorden; jammer dat er blijkbaar (nog?) geen manier is om op een acceptabele manier mensen te laten delen in de vrucht van je inspanningen op dit vlak.