Eend kamperen
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Wat doe je als je eend iets te klein is? ja juist dan knoop je er een palma bak achterop, klaar. Maar wat doe je als je dyane iets te klein is? er zijn heel schaars wel een soort van palma bakken te koop maar daar lostte ik eigenlijk mijn probleem niet mee op.
Ik heb tijdens het reizen een paar "grote"dingen een beetje in de weg liggen en ik mistte een tafel waar ik na aankomst een biertje op kon zetten...
De oplossing : een afneembare soort van bagagebox die ook als tafel kan dienen. Het kostte me wat denkwerk en een aantal uurtjes werk maar nu komt het resultaat toch in zicht.
Als basis heb ik een bijna nieuwe fietsdrager gebruikt. Die heb ik doormidden geslepen en weer aan elkaar gelast zodat het gewicht zo dicht mogelijk tegen de auto aan zit. De bak is 85cm breed en 40 cm diep en 35cm hoog geworden ( op de hoogste kant) de laagste kant is 18 cm. ik wil de achterklep van de dyane ook open kunnen doen als de bak erop zit.
Aan de lage kant heb ik 2 uitschuifbare pootjes gemaakt waarop ik het tafelblad kan leggen. Met een hangslotje sluit ik de boel af.
Omdat de bak grotendeels voor de achterverlichting zit heb ik de orginele verlichtingsbalk van de fietsdrager op de bak gemonteerd.
het is niet de bedoeling om er veel gewicht in te vervoeren, 2 vouwstoeltjes, een 2 pits gasstel (zonder fles) en het zeil van de luifel met een paar stokken.
zodra het klaar is zal ik eens een paar foto's maken
Ik heb tijdens het reizen een paar "grote"dingen een beetje in de weg liggen en ik mistte een tafel waar ik na aankomst een biertje op kon zetten...
De oplossing : een afneembare soort van bagagebox die ook als tafel kan dienen. Het kostte me wat denkwerk en een aantal uurtjes werk maar nu komt het resultaat toch in zicht.
Als basis heb ik een bijna nieuwe fietsdrager gebruikt. Die heb ik doormidden geslepen en weer aan elkaar gelast zodat het gewicht zo dicht mogelijk tegen de auto aan zit. De bak is 85cm breed en 40 cm diep en 35cm hoog geworden ( op de hoogste kant) de laagste kant is 18 cm. ik wil de achterklep van de dyane ook open kunnen doen als de bak erop zit.
Aan de lage kant heb ik 2 uitschuifbare pootjes gemaakt waarop ik het tafelblad kan leggen. Met een hangslotje sluit ik de boel af.
Omdat de bak grotendeels voor de achterverlichting zit heb ik de orginele verlichtingsbalk van de fietsdrager op de bak gemonteerd.
het is niet de bedoeling om er veel gewicht in te vervoeren, 2 vouwstoeltjes, een 2 pits gasstel (zonder fles) en het zeil van de luifel met een paar stokken.
zodra het klaar is zal ik eens een paar foto's maken
met eendige groeten,
Slapen in de auto brengt veel vocht binnen. Je zult dus goed moeten (kunnen) ventileren. Ik heb in de Acadiane en in de Berlingo gelsapen beiden waren drijfnat van binnen s' morgens. Waren wel beiden niet geisoleerd. De aca is later van isolatie voorzien toen was het een stuk beter.
diverse Citroens, wat anders.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Mee, eens.
Op Spa ook vaak in de Eend geslapen, soms steenkoud, soms mooi weer en soms hoosbuien de hele dag.
Op zich best te doen als je de bijrijdersstoel en achterbank eruit haalt en op die plaats een slaapplank fabriekt waarop je een slaapmat of luchtbed legt.
'S Ochtend is meestal grootste probleem, bevroren van binnen, druppels water aan je neus en het hele dak van binnen zeiknat.
Wel een belevenis!
Op Spa ook vaak in de Eend geslapen, soms steenkoud, soms mooi weer en soms hoosbuien de hele dag.
Op zich best te doen als je de bijrijdersstoel en achterbank eruit haalt en op die plaats een slaapplank fabriekt waarop je een slaapmat of luchtbed legt.
'S Ochtend is meestal grootste probleem, bevroren van binnen, druppels water aan je neus en het hele dak van binnen zeiknat.
Wel een belevenis!
Laatst gewijzigd door deusjevo op zo 12 mar, 2017 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green