Heyy LPGo,
Bedankt voor je reactie! Het hoeft ook niet moeilijk te zijn, dat is toch de eend spirit?

Ik heb al contact met de fabrikant van het ventiel en een ander materiaal is mogelijk. Maar als er een complete spuiting nodig is om ze te maken dan kan dat nog wel duur uitvallen. Maar als het goed werkt is er misschien wel interesse? Mocht dat zo zijn dan hoop ik op een prijs van onder de 20 euro, anders begin ik er niet aan.
En dan, de 3D printer:
De Dutchy!
Deze printer is nog niet te koop, dit is het eerste prototype. Deze heb ik voor mijn opdrachtgever compleet ontworpen en gebouwd en we zijn nu bezig met de eerste 0-serie van 5 stuks welke in gesloten kring getest gaan worden om de kinderziektes er uit te halen. Daarop volgt een eerste serie van 10 stuks voor de verkoop met maximale service. Daarna gaat hij pas volledig in productie, maar het blijft kleinschalig en in Nederland om goede service te kunnen verlenen.
Hier dan nog een klein stukje schaamteloze zelfpromotie:
De printer is ontworpen rondom extreem degelijke lineaire geleidingen waardoor er minder van nodig zijn en ze ook als frame kunnen dienen. Minder onderdelen van betere kwaliteit dus. Verder veel of the shelf componenten en laser gesneden onderdelen om de kosten laag te houden. Hij is super compact voor het printvolume (200x200x200), heeft een heated bed, E3D V6 hotend, touchscreen, geïntegreerde rolhouder, voeding en handvat. Door de stabiele geleidingen is hij super snel en stil en kan hij een stootje hebben. Hij is primair ontworpen voor het onderwijs (simpel, alle onderdelen zichtbaar, stevig en intuïtief) maar ook voor de hobbyist zeker een aanrader. De prijs is nog niet bekend maar hij zal in het midden segment komen (ruwweg tussen de Prusa en Ultimaker).
Einde schaamteloze zelfpromotie
@AZL57,
Twee zielen één gedachte! Toen jij je comment had geplaatst had ik net mijn ventieltje geprint:
Hij is geprint in NinjaFlex, lastig te printen maar het heeft zeer goede eigenschappen! Volgens de website oliebestendig maar ik heb daar nog zo mijn twijfels bij, zeker als het een beetje warmer wordt. Het ventiel werkte helaas niet, het sloot niet goed genoeg, vanndaar dat ik hem maar in een badje afgewerkte olie heb gegooid om te kijken wat het doet:
Linksom of rechtsom gaat er een tussenplaats ventiel komen! Iedere keer een matige vulpijp moeten kopen is in mijn ogen ook geen goede oplossing