Eindelijk eendje: Claudette
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Het bleek dat er een stukje van de pakking van het uitlaatspruitstuk weggeblazen was:
Maar goed, gelukkig had ik nog een setje liggen.
De overige uitlaatkoppelingen schoongemaakt en weer vastgezet, met gebruikmaking van een beetje pasta.
Testrit: geen uitlaatgas meer in het interieur!
De pakking zat er nog maar een jaar in.Maar goed, gelukkig had ik nog een setje liggen.
De overige uitlaatkoppelingen schoongemaakt en weer vastgezet, met gebruikmaking van een beetje pasta.
Testrit: geen uitlaatgas meer in het interieur!
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt, Boudewijn
Na de trip naar Bokrijk (circa 130 km) nog steeds geen last van uitlaatgassen in het interieur.
Het was een geweldige dag in Bokrijk: prima temperatuur met af en toe een zonnetje, een leuk openluchtmuseum met mooie oude huizen, hoeves en andere gebouwen en een flinke opkomst van oldtimer Citroëns tijdens de Citroën Jumble aldaar.
Volgende klussen, mist er niets anders tussendoor komt: veerpotten checken (wegens "kloink" geluid) en de wagen achter iets hoger zetten (staat wat te laag).
Na de trip naar Bokrijk (circa 130 km) nog steeds geen last van uitlaatgassen in het interieur.
Het was een geweldige dag in Bokrijk: prima temperatuur met af en toe een zonnetje, een leuk openluchtmuseum met mooie oude huizen, hoeves en andere gebouwen en een flinke opkomst van oldtimer Citroëns tijdens de Citroën Jumble aldaar.
Volgende klussen, mist er niets anders tussendoor komt: veerpotten checken (wegens "kloink" geluid) en de wagen achter iets hoger zetten (staat wat te laag).
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Ik had er nog niet van gehoord, maar wil daar toch graag een keer heen.
Bokrijk is een leuke locatie om zo iets te organiseren, dus even in de gaten houden, kunnen we er volgende keer eens naartoe.
Komt dat "Kloink" niet van de kantelmessen?
Lijkt me sterk dat dat uit de veerpot komt.
Heb je al eens rhicinus olie ( wonderolie) in de veerpotten gedaan?
Te verkrijgen bij elke goede drogist ( als die er nog zijn )
Bokrijk is een leuke locatie om zo iets te organiseren, dus even in de gaten houden, kunnen we er volgende keer eens naartoe.
Komt dat "Kloink" niet van de kantelmessen?
Lijkt me sterk dat dat uit de veerpot komt.
Heb je al eens rhicinus olie ( wonderolie) in de veerpotten gedaan?
Te verkrijgen bij elke goede drogist ( als die er nog zijn )
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
@ Geert: "Komt dat "Kloink" niet van de kantelmessen?". Ja, dat zou ook kunnen. Ik moet er eens goed naar kijken/luisteren.
Rhicinus olie heb ik vorig jaar al gekocht, maar nog niet in de veerpotten gespoten. Heb gelezen dat je dit met een dun spuitje zou kunnen inspuiten, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe/waar. Enfin, ik heb zin om er binnenkort mee bezig te gaan!
@ Thijs: ik had zelf eerder al eens de wat dikkere pakkingen gemonteerd van het bedrijf uit Zutphen. Ging prima, maar bij een latere reparatie zijn de standaardpakkingen erin gezet bij een 2CV-garage. Ik heb nu zelf weer die uit Zutphen erin gezet.
Rhicinus olie heb ik vorig jaar al gekocht, maar nog niet in de veerpotten gespoten. Heb gelezen dat je dit met een dun spuitje zou kunnen inspuiten, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe/waar. Enfin, ik heb zin om er binnenkort mee bezig te gaan!
@ Thijs: ik had zelf eerder al eens de wat dikkere pakkingen gemonteerd van het bedrijf uit Zutphen. Ging prima, maar bij een latere reparatie zijn de standaardpakkingen erin gezet bij een 2CV-garage. Ik heb nu zelf weer die uit Zutphen erin gezet.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Je moet een dun slangetje tussen de stofhoezen zien te krijgen en dan met een spuit wat van die wonderolie in de veerpot spuiten.
Veerpot na verloop van tijd een halve slag draaien, zodat de olie zich goed kan verdelen.
Het hoeft overigens niet heel veel olie te zijn, ik heb me laten vertellen dat 200 cc meer dan voldoende is !
Veerpot na verloop van tijd een halve slag draaien, zodat de olie zich goed kan verdelen.
Het hoeft overigens niet heel veel olie te zijn, ik heb me laten vertellen dat 200 cc meer dan voldoende is !
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Zo, afgelopen weekend eindelijk bezig geweest met de veerpotten, stofhoezen, kantelmessen en trekstangogen. Het "kloink" geluid tijdens het rijden over scherpe richels zou inderdaad wel eens veroorzaakt kunnen worden door de sterk gesleten trekstangogen en kantelmessen, zoals enkele forummers hier reeds opperden.
In alle ogen zijn namelijk gleuven gesleten (de diepste bijna 2 mm) en ook de kantelmessen zijn behoorlijk afgesleten.
Ik ga deze nieuw bestellen en vervangen.
Daarna ga ik dan ook gelijk de wagen achter zo'n twee cm hoger zetten, want ze staat iets te laag.
De trekstangogen gingen er vrij gemakkelijk af. Ook de schokbrekers kwamen goed los. Kon ik alles meteen mooi schoon maken.
I know, je ziet er niet veel van, maar het knapt er flink van op
De veerpotten heb ik nog laten zitten. ben benieuwd of ik ze loskrijg en anders laat ik ze zitten.
Ricinusolie ga ik deze week ook eindelijk injecteren, nu ik er nieuwe stofhoezen op zet.
In alle ogen zijn namelijk gleuven gesleten (de diepste bijna 2 mm) en ook de kantelmessen zijn behoorlijk afgesleten.
Ik ga deze nieuw bestellen en vervangen.
Daarna ga ik dan ook gelijk de wagen achter zo'n twee cm hoger zetten, want ze staat iets te laag.
De trekstangogen gingen er vrij gemakkelijk af. Ook de schokbrekers kwamen goed los. Kon ik alles meteen mooi schoon maken.
I know, je ziet er niet veel van, maar het knapt er flink van op
De veerpotten heb ik nog laten zitten. ben benieuwd of ik ze loskrijg en anders laat ik ze zitten.
Ricinusolie ga ik deze week ook eindelijk injecteren, nu ik er nieuwe stofhoezen op zet.
Laatst gewijzigd door IVARIO op vr 27 okt, 2017 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Ben benieuwd of ik van mijn "kloink" geluid verlost zal zijn middels het vervangen van mijn trekstangogen en kantelmessen.
Enfin, ze zijn vandaag geleverd, dus ik ben benieuwd!
De ricinusolie heb ik eergisteravond in de veerpotten gedaan (circa 200 CC per pot). Dat ging prima; heb het er zo'n 25 cm ver in kunnen krijgen.
Nu af en toe de veerpotten een halve slag draaien. Ben benieuwd of mijn "zeehondje" daarmee tot het verleden zal behoren!
Enfin, ze zijn vandaag geleverd, dus ik ben benieuwd!
De ricinusolie heb ik eergisteravond in de veerpotten gedaan (circa 200 CC per pot). Dat ging prima; heb het er zo'n 25 cm ver in kunnen krijgen.
Nu af en toe de veerpotten een halve slag draaien. Ben benieuwd of mijn "zeehondje" daarmee tot het verleden zal behoren!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Nee, niet gecontroleerd, maar de binnenschermen zijn al enigzins verbogen om juist niks te raken, dus ik denk niet dat dat het probleem is.
Het kloink-geluid klinkt ook meer alsof twee massieve metalen delen tegen elkaar komen en de schermen zijn denk ik niet stevig genoeg om zo'n geluid te veroorzaken.
Maar goed, ik ga sowieso een stukje proefrijden zonder de schermen, dus dan zal ik merken of het geluid weg is.
Wat wel al weg is: het zeehondje dat in de veerpotten zat. Leve de ricinusolie!
De wagenhoogte heb ik gisteravond ook aangepast. Achter staat ze nu 2 à 3 cm hoger: 28 cm tussen de bodem en de traversebouten en vóór rond de 19 cm. Linksvoor staat ze iets hoger, maar dat compenseer ik wel met mijn eigen lichaamsgewicht (193 cm; 95 kg).
Ik heb nog een vraag: dient het stuurhuis (ik bedoel het horizontale gedeelte dat achter de versnellingsbak zit), wel eens gesmeerd te worden? Er zit nog al wat vettige troep op, wat ik eraf wil poetsen en nu vroeg ik mij af of het goed is het stuurhuis te openen om het wellicht van binnen schoon te maken en te smeren...
Doen?
Het kloink-geluid klinkt ook meer alsof twee massieve metalen delen tegen elkaar komen en de schermen zijn denk ik niet stevig genoeg om zo'n geluid te veroorzaken.
Maar goed, ik ga sowieso een stukje proefrijden zonder de schermen, dus dan zal ik merken of het geluid weg is.
Wat wel al weg is: het zeehondje dat in de veerpotten zat. Leve de ricinusolie!
De wagenhoogte heb ik gisteravond ook aangepast. Achter staat ze nu 2 à 3 cm hoger: 28 cm tussen de bodem en de traversebouten en vóór rond de 19 cm. Linksvoor staat ze iets hoger, maar dat compenseer ik wel met mijn eigen lichaamsgewicht (193 cm; 95 kg).
Ik heb nog een vraag: dient het stuurhuis (ik bedoel het horizontale gedeelte dat achter de versnellingsbak zit), wel eens gesmeerd te worden? Er zit nog al wat vettige troep op, wat ik eraf wil poetsen en nu vroeg ik mij af of het goed is het stuurhuis te openen om het wellicht van binnen schoon te maken en te smeren...
Doen?
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987