Revisie registercarburateur
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Revisie registercarburateur
Ik ben bezig een carburateur te reviseren. Nu kwam ik er achter dat de gaskleppen geborgd zijn. Ik wil ze er uit hebben om de torsie veren te kunnen vervangen. Of is het mogelijk de veren te vervangen zonder de kleppen te verwijderen ? Als ik de borging weg moet halen, hoe doe je dat ? vijlen?
Schultenbräu das ist mein Bier !
Meestal hoort dit niet bij de "gemiddelde" revisie.
Veertjes kun je vervangen zonder asje te verwijderen.
Is even pielen maar het kan zeker wel.
Veertjes kun je vervangen zonder asje te verwijderen.
Is even pielen maar het kan zeker wel.
Laatst gewijzigd door David op ma 24 apr, 2017 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
- Locatie: oostvoorne
- Contacteer:
Ik haal de klepjes er vaak uit kan je alles lekker goed schoon maken.
Bij mij is het altijd gelukt door ze met een goede schroevendraaier gewoon door de borg heen te draaien.
Bij het eruit schuiven even goed opletten hoe het klepje erin zit. Zitten namelijk schuine kanten aan.
Na monteren even morgen met een centerpuntje vlak naast het boutje
Greets dukw
Bij mij is het altijd gelukt door ze met een goede schroevendraaier gewoon door de borg heen te draaien.
Bij het eruit schuiven even goed opletten hoe het klepje erin zit. Zitten namelijk schuine kanten aan.
Na monteren even morgen met een centerpuntje vlak naast het boutje
Greets dukw
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Ja Peter, het is gelukt. Ik heb het veertje er omheen gedraaid. Het is daardoor wel wat uitgetrokken maar werkt goed. Ik heb nog een andere carburateur liggen met te veel speling op de asjes, bij die ga ik dan toch even proberen de kleppen te verwijderen. Kan ik toch niets meer aan vernielen
Schultenbräu das ist mein Bier !
Mooi dat het gelukt is!
Ik verwacht dat er heel veel carburateur zijn met uitgelopen asjes. Ik heb er ook eentje liggen...
Daar zijn nog geen revisie setjes voor.??.....ik vermoed dat twee busjes ( kunststof ?) een goede boor en een kolomboormachientje voldoende zijn om het weer in orde te krijgen.
Ik verwacht dat er heel veel carburateur zijn met uitgelopen asjes. Ik heb er ook eentje liggen...
Daar zijn nog geen revisie setjes voor.??.....ik vermoed dat twee busjes ( kunststof ?) een goede boor en een kolomboormachientje voldoende zijn om het weer in orde te krijgen.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Op mijn revisie carburateur staat een andere code dan op die die in mijn auto zit. Ik kan echter nergens vinden wat deze aanduidingen betekenen.
Die van mijn motor 20 A 7 92 4:
De revisie carburateur 02 F 6 92 4 :
Nog een foto van het veertje. Niet mooi maar het werkt wel.
Die van mijn motor 20 A 7 92 4:
De revisie carburateur 02 F 6 92 4 :
Nog een foto van het veertje. Niet mooi maar het werkt wel.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten