bak lekt bij steekas
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
bak lekt bij steekas
hoi,
mijn versnellingsbak lekt olie bij de rechter uitgaande steekas. Hierdoor zijn de remschijf en blokken ook vet dus dit moet gefixt worden. mijn vraag is alleen hoe? als ik naar de tekeningen/instructies in het handboek 2cv kijk zie ik niet iets van een keerring ofzo. of zou het al zo simpel kunnen zijn dat die buitenste ring waarmee het lager op de bak geschroefd wordt vaster moet worden aangedraaid?
grtz douwe
mijn versnellingsbak lekt olie bij de rechter uitgaande steekas. Hierdoor zijn de remschijf en blokken ook vet dus dit moet gefixt worden. mijn vraag is alleen hoe? als ik naar de tekeningen/instructies in het handboek 2cv kijk zie ik niet iets van een keerring ofzo. of zou het al zo simpel kunnen zijn dat die buitenste ring waarmee het lager op de bak geschroefd wordt vaster moet worden aangedraaid?
grtz douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Er is dus toch een keerring?! Die heb ik niet gezien in de boekjes. Als die keerring vervangen moet worden, moet dan de hele bak eruit en moet die hele voorkant er dan af? Of bedoel je dat deel waar die ring opgeschroefd zit (wat met 6 moeren vastzit)?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
Zijn daar tekeningen van? ik heb de bak er vanavond bij mijn Aca er uit gehaald, heb het vermoeden dat de lagers waar de aandrijfassen in lopen in de bak niet meer helemaal goed zijn. maar kan nergens een goede beschrijving met tekening vindenHans B schreef:Bak kan gewoon blijven zitten. Spatbord eraf, remklauw eraf, aandrijfas los en schijf eraf en dan het differentieel eruit.
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
een paar jaar geleden heb ik bij mijn azu 1958 hetzelfde gehad. de keerring lekte (flink).
Ik weet niet hoe het bij een 6-je eruit ziet maar het zal niet veel anders zijn.
ter inspiratie lering ende vermaak.
De moer om de as heb ik met een pijpsleutel losgehaald, dan kan de as eruit.
er zit ook nog een lager voor de keerring.
pijpsleutelvoor de moer en de aangepaste dop voor de ring die het lager op zijn plek houdt. (maat voor een oude eend dus.
Ik weet niet hoe het bij een 6-je eruit ziet maar het zal niet veel anders zijn.
ter inspiratie lering ende vermaak.
De moer om de as heb ik met een pijpsleutel losgehaald, dan kan de as eruit.
er zit ook nog een lager voor de keerring.
pijpsleutelvoor de moer en de aangepaste dop voor de ring die het lager op zijn plek houdt. (maat voor een oude eend dus.
tweeceevees zijn leuk!