Hele motorblok onder de olie
Hele motorblok onder de olie
Vandaag voor vertrek nog even wat olie bijgevuld. Zeer waarschijnlijk de olievulpijp niet goed afgesloten en deze is onderweg open gegaan.
Pas na 20 km bemerkte ik de eerste problemen, witte rook + slecht functionerende remmen. Gelijk aan de kant gezet en waar ik al bang voor was bleek waar;
Openstaande vulpijp het gehele blok druipend van de olie.
Via een bergingsbedrijf weer terug naar huis gebracht.
Er wacht me dus een mooie klus om alles zo goed mogelijk te gaan schoonmaken. De remschijven waarschijnlijk met remmenreiniger. Nog tips hoe ik de rest kan aanpakken/ waar ik nog op moet letten?
Overigens moet ik later nog nagaan waarom de olie uit de vulpijp komt, zou bij onderdruk niet mogen gebeuren.
Pas na 20 km bemerkte ik de eerste problemen, witte rook + slecht functionerende remmen. Gelijk aan de kant gezet en waar ik al bang voor was bleek waar;
Openstaande vulpijp het gehele blok druipend van de olie.
Via een bergingsbedrijf weer terug naar huis gebracht.
Er wacht me dus een mooie klus om alles zo goed mogelijk te gaan schoonmaken. De remschijven waarschijnlijk met remmenreiniger. Nog tips hoe ik de rest kan aanpakken/ waar ik nog op moet letten?
Overigens moet ik later nog nagaan waarom de olie uit de vulpijp komt, zou bij onderdruk niet mogen gebeuren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
OK, dan hoef ik daar in ieder geval niet verder naar te zoeken. Olieverbruik valt normaal ook mee.
De remblokken zal ik vervangen.
Vandaag zal ik eens kijken hoeveel olie ik nog aan mijn peilstok krijg.
Zijn er nog andere onderdelen die door de olie waarschijnlijk dusdanig vies zijn dat ze vervanging behoeven?
De remblokken zal ik vervangen.
Vandaag zal ik eens kijken hoeveel olie ik nog aan mijn peilstok krijg.
Zijn er nog andere onderdelen die door de olie waarschijnlijk dusdanig vies zijn dat ze vervanging behoeven?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Koppeling kun je schoon stoken door ff met slippende koppeling te rijden. Remblokken kun je ook proberen te redden door een tijdje met aanlopende remmen te rijden maar neem geen risico als je twijfels. Blikken zijn niet duur en eenvoudig te vervangen. Remmen idd met remreiniger reinigen
Verder onder de motorkap alles bij een zelfbedienings autospuidplaats schoon spuiten. Die hebben een olie water slibafscheider erachter zitten dus geen milieudelict. Alles wat onder de olie zit met een dasty of iets dergelijks inspuiten ( motor, plaatwerk, versnellingsbak, ed) en met draaiende motor gewoon schoon spuiten. Spuit alleen niet direct op de ventilator en de electra
Verder onder de motorkap alles bij een zelfbedienings autospuidplaats schoon spuiten. Die hebben een olie water slibafscheider erachter zitten dus geen milieudelict. Alles wat onder de olie zit met een dasty of iets dergelijks inspuiten ( motor, plaatwerk, versnellingsbak, ed) en met draaiende motor gewoon schoon spuiten. Spuit alleen niet direct op de ventilator en de electra
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad. Bij mij was één van de boutjes van de olievulpijp los getrild. Daardoor ook alles onder de olie. Ik heb de twee zijschermen even er af gehaald en met remmenreiniger en Dasty en een paar schoonmaak doeken alles schoon gemaakt. Remmen en koppeling waren bij mij na een paar kilometer rijden weer zoals daarvoor.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Bij mij ook gehad.
Niet zover gereden, hooguit paar honderd meter.
Isolatie motorkap en blok onder de olie.
Toevallig had ik remmenreiniger bij mij en heb de remschijven/blokken zo goed als mogelijk ontvet en dat werkte prima, na een paar honderd meter rijden/remmen waren ze weer oké.
Van mijn koppeling heb ik sowieso geen last gehad.
Niet zover gereden, hooguit paar honderd meter.
Isolatie motorkap en blok onder de olie.
Toevallig had ik remmenreiniger bij mij en heb de remschijven/blokken zo goed als mogelijk ontvet en dat werkte prima, na een paar honderd meter rijden/remmen waren ze weer oké.
Van mijn koppeling heb ik sowieso geen last gehad.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Check ook gelijk je Dynamo!
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar ik kon doorrijden na wat poetsen. Totdat aan het einde van de snelweg de dynamo niet bleek op te laden ... :/
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar ik kon doorrijden na wat poetsen. Totdat aan het einde van de snelweg de dynamo niet bleek op te laden ... :/
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
als je de electronica beschermd kun je ook kijken in een wasstraat in de buurt waar motorreingen mogelijk is... Verder helpt dood ordinaire lampenolie heeeeel goed om het blok/versnellingsbak schoon te maken. Laatste redmiddel is de zwarte Dusty van de Wibra...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.