Ik ben Nick, 26 jaar, na het behalen van mijn werktuigbouwkunde diploma studeer ik nu bedrijfskunde in Groningen.
Ik ben al sinds jongs af aan en mede dankzij mijn vader, gefascineerd door 2cv's.
Mijn eend heb ik sinds mijn 18e en in de zomer rijd ik er overal mee naar toe, maar in de winter staat ze veilig op de brug in de schuur van mijn ouders.

2008 op het helidek bij het inmiddels gesloten Speelstad Oranje
De originele motor begon een aantal jaren terug flink te roken en olie te spugen, omdat het mij toen aan tijd ontbrak om hem te reviseren heb ik er een andere motor in gehangen. Deze heeft er tot vorig jaar ingezeten, maar ook deze begon olie te verbruiken, had geen vermogen meer, maar starte nog wel altijd perfect!
Het werd tijd voor een grondige aanpak, de originele motor is volledig gereviseerd evenals de bak. De frotteurs goed afgesteld, remmen gereviseerd en inmiddels zijn we 6000 km verder!

In 2015 werd ik door een vriend getipt dat er in een oude boerenschuur bij ons in de buurt, een eend zou staan die behoorlijk op die van mij leek. Toch eens wezen kijken en een half jaar na de eerste bezichtiging uit de schuur gesleept!

Ik ga in dit topic de foto's plaatsen die zijn genomen tijdens de restauratie van de schuurvondst, zowel van de auto als van de gereedschappen die ik gemaakt heb om alles te kunnen doen.
Daarnaast zal ik hier bijhouden wat er aan de blauwe eend gebeurt. Omdat ik de eend in de zomer als dagelijks vervoer gebruik en er volgend jaar samen met een vriend door Zuid Frankrijk mee ga toeren, staan er een aantal interessante dingen op het to-do lijstje