zoveelste BMW conversie
ondertussen ben ik al een paar weken aan het knutselen aan de eend.
De bedoeling is om de volledige onderkant te vernieuwen/ klaar te maken voor de volgende 20 jaar en natuurlijk ifv de bmw-motor.
eerst afwerken nr origineel om met het nieuwe chassis naar de keuring te gaan.
draagarmen etc gestraald en in 2k roestwerende verf gezet.
http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
de oude veerpotten waren goed geroest en gedeukt, nieuwe veerpotten en voorzien van stuggere veren.
http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
een overzichtje van het chassis dat bijna klaar is.
http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
Ik had nog nooit rvs gelast, omdat dit zo goed meeviel ben ik op het idee gekomen om een rvs benzinetank te maken, ineens voorzien van de terugloop voor de injectie.
Originele 2cv vlotter 5cm verlengd.
geschatte tankinhoud +-40L.
In deze fase afgeperst met luchtdruk, blijkt mooi dicht te zijn
Vulbuis is besteld...
Voorlopig geen foto's van maar heb elke draagarm voorzien van smeernippels.
Mijn oude draagarmlagers bleken nog heel goed te zijn, proper gemaakt en op deze manier kan ik ze gemakkelijk smeren. De eerste keer gaat er wel een halve tot 3/4 van een tube smeervet in...
De auto weegt er wel 2kg meer van maar ik hoef de lagers nooit meer te vervangen.
aanrader dus!
Ook smeernippels op stuurhuis en stuurkogels geplaatst.
Nu bezig met 2 gaten te herstellen in de carrosserie en dan kan de kas er weer op...
tot binnenkort!
De bedoeling is om de volledige onderkant te vernieuwen/ klaar te maken voor de volgende 20 jaar en natuurlijk ifv de bmw-motor.
eerst afwerken nr origineel om met het nieuwe chassis naar de keuring te gaan.
draagarmen etc gestraald en in 2k roestwerende verf gezet.
http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
de oude veerpotten waren goed geroest en gedeukt, nieuwe veerpotten en voorzien van stuggere veren.
http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
een overzichtje van het chassis dat bijna klaar is.
http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
Ik had nog nooit rvs gelast, omdat dit zo goed meeviel ben ik op het idee gekomen om een rvs benzinetank te maken, ineens voorzien van de terugloop voor de injectie.
Originele 2cv vlotter 5cm verlengd.
geschatte tankinhoud +-40L.
In deze fase afgeperst met luchtdruk, blijkt mooi dicht te zijn
Vulbuis is besteld...
Voorlopig geen foto's van maar heb elke draagarm voorzien van smeernippels.
Mijn oude draagarmlagers bleken nog heel goed te zijn, proper gemaakt en op deze manier kan ik ze gemakkelijk smeren. De eerste keer gaat er wel een halve tot 3/4 van een tube smeervet in...
De auto weegt er wel 2kg meer van maar ik hoef de lagers nooit meer te vervangen.
aanrader dus!
Ook smeernippels op stuurhuis en stuurkogels geplaatst.
Nu bezig met 2 gaten te herstellen in de carrosserie en dan kan de kas er weer op...
tot binnenkort!
Laatst gewijzigd door Nic op wo 24 jan, 2018 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
ondertussen zijn we weer wat verder.
de gaten die ik hersteld heb in de carrosserie:
Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:
Voorbereidingen om de onderkant te behandelen:
Gat gemaakt in de benzinetank voor de aansluiting van de vulpijp:
meer foto's heb ik er niet van.
en eindelijk de carrosserie terug op het chassis!
Binnenkort kunnen we weer naar de keuring en kan ik beginnen met de ombouw naar BMW motor!
MVG Nic
de gaten die ik hersteld heb in de carrosserie:
Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:
Voorbereidingen om de onderkant te behandelen:
Gat gemaakt in de benzinetank voor de aansluiting van de vulpijp:
meer foto's heb ik er niet van.
en eindelijk de carrosserie terug op het chassis!
Binnenkort kunnen we weer naar de keuring en kan ik beginnen met de ombouw naar BMW motor!
MVG Nic
Laatst gewijzigd door Nic op za 24 feb, 2018 23:04, 9 keer totaal gewijzigd.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Krijg jedat door de keuring in België?Nic schreef:
Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:
http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
MVG Nic
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
ok, we staan weer een paar stapjes verder.
de cilinderkoppen zijn weer gemonteerd, de motor voorlopig op de versnelingsbak gezet om te beginnen passen op/in het chassis.
om meer plaats te winnen zijn het koppelingshuis en afstandsbus van het vliegwiel binnengedaan om 12mm in te korten...
ondertussen de motor wat opgeknapt:
nog steeds geen bericht van de machineshop dus dan maar begonnen met bredere velgen, bedoeling is om van 4 naar 5J te gaan maar niet enkel naar 1kant.
Ideaal had geweest om de originele et-waarde te behouden maar dit gaat vanachter niet lukken. van een oude velg een test velg gemaakt om de band op te kunnen verschuiven zodat de et-waarde bepaald kan worden:
koppelingshuis terug van de freesman dus begonnen met alles samen te monteren:
na veel passen en meten kunnen beginnen met de ophanging van de versnellingsbak:
daarna weer een stap verder en de voorste motorophanging kunnen maken:
voorlopig komt alles mooi uit en geeft het al een bad-ass look
tot binnenkort!
[/img]
de cilinderkoppen zijn weer gemonteerd, de motor voorlopig op de versnelingsbak gezet om te beginnen passen op/in het chassis.
om meer plaats te winnen zijn het koppelingshuis en afstandsbus van het vliegwiel binnengedaan om 12mm in te korten...
ondertussen de motor wat opgeknapt:
nog steeds geen bericht van de machineshop dus dan maar begonnen met bredere velgen, bedoeling is om van 4 naar 5J te gaan maar niet enkel naar 1kant.
Ideaal had geweest om de originele et-waarde te behouden maar dit gaat vanachter niet lukken. van een oude velg een test velg gemaakt om de band op te kunnen verschuiven zodat de et-waarde bepaald kan worden:
koppelingshuis terug van de freesman dus begonnen met alles samen te monteren:
na veel passen en meten kunnen beginnen met de ophanging van de versnellingsbak:
daarna weer een stap verder en de voorste motorophanging kunnen maken:
voorlopig komt alles mooi uit en geeft het al een bad-ass look
tot binnenkort!
[/img]