zoveelste BMW conversie

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » di 2 jan, 2018 18:48

astokoncept@gmail.com

gaan helaas dezelfde prijzen zijn als bij Sparrow, ze werken nl samen.

bij Johnny (van asto) is het wel enkel in het frans te doen...

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » zo 14 jan, 2018 13:33

ondertussen ben ik al een paar weken aan het knutselen aan de eend.
De bedoeling is om de volledige onderkant te vernieuwen/ klaar te maken voor de volgende 20 jaar en natuurlijk ifv de bmw-motor.
eerst afwerken nr origineel om met het nieuwe chassis naar de keuring te gaan.

Afbeelding

draagarmen etc gestraald en in 2k roestwerende verf gezet.

http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
de oude veerpotten waren goed geroest en gedeukt, nieuwe veerpotten en voorzien van stuggere veren.

http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
een overzichtje van het chassis dat bijna klaar is.

http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
Ik had nog nooit rvs gelast, omdat dit zo goed meeviel ben ik op het idee gekomen om een rvs benzinetank te maken, ineens voorzien van de terugloop voor de injectie.
Originele 2cv vlotter 5cm verlengd.
geschatte tankinhoud +-40L.
In deze fase afgeperst met luchtdruk, blijkt mooi dicht te zijn 8)
Vulbuis is besteld...

Voorlopig geen foto's van maar heb elke draagarm voorzien van smeernippels.
Mijn oude draagarmlagers bleken nog heel goed te zijn, proper gemaakt en op deze manier kan ik ze gemakkelijk smeren. De eerste keer gaat er wel een halve tot 3/4 van een tube smeervet in...
De auto weegt er wel 2kg meer van maar ik hoef de lagers nooit meer te vervangen.
:D
aanrader dus!
Ook smeernippels op stuurhuis en stuurkogels geplaatst.

Nu bezig met 2 gaten te herstellen in de carrosserie en dan kan de kas er weer op...

tot binnenkort!
Laatst gewijzigd door Nic op wo 24 jan, 2018 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » zo 14 jan, 2018 13:40

ik krijg de foto's er enkel via url op, niet via img... bizar

Even nog een andere vraag,
Wie heeft er al eens getest of het reservewiel op dezelfde plaats maar dan onder het chassis kan komen? is er dan nog genoeg grondspeling?

mvg Nic

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 14 jan, 2018 18:57

ik heb het al eens gezien een reservewiel op deze plek. Maar mooi is anders.
diverse Citroens, wat anders.

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » wo 24 jan, 2018 16:26

ondertussen zijn we weer wat verder.

de gaten die ik hersteld heb in de carrosserie:

Afbeelding


Afbeelding


Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:

Afbeelding

Voorbereidingen om de onderkant te behandelen:

Afbeelding

Afbeelding

Gat gemaakt in de benzinetank voor de aansluiting van de vulpijp:
meer foto's heb ik er niet van.

Afbeelding

en eindelijk de carrosserie terug op het chassis!

Afbeelding



Binnenkort kunnen we weer naar de keuring en kan ik beginnen met de ombouw naar BMW motor!

MVG Nic
Laatst gewijzigd door Nic op za 24 feb, 2018 23:04, 9 keer totaal gewijzigd.

RodeEend
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 2 sep, 2011 22:14

Bericht door RodeEend » wo 24 jan, 2018 20:32

Een roze bankschroef, hahaha....

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » wo 24 jan, 2018 23:27

Heb ik cadeau gedaan aan de eigenaar van de werkplaats.... :D

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 25 jan, 2018 08:21

Nic schreef:

Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:

http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85


MVG Nic
Krijg jedat door de keuring in België?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » vr 2 feb, 2018 11:18

Keuring goed gegaan met 602cc motor?

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » vr 2 feb, 2018 11:46

Yes, alles in orde.
Nu ben ik aan de bmw motor bezig,
Kleppen geslepen, 1 nieuwe nokkenas, zit bijna terug in elkaar...

Tot binnen kort!

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » za 24 feb, 2018 23:36

deusjevo schreef:
Nic schreef:

Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:

Afbeelding


MVG Nic
Krijg jedat door de keuring in België?
Daar hebben ze zelfs niet naar gekeken! :)

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » zo 25 feb, 2018 00:06

ok, we staan weer een paar stapjes verder.

de cilinderkoppen zijn weer gemonteerd, de motor voorlopig op de versnelingsbak gezet om te beginnen passen op/in het chassis.
Afbeelding

om meer plaats te winnen zijn het koppelingshuis en afstandsbus van het vliegwiel binnengedaan om 12mm in te korten...

ondertussen de motor wat opgeknapt:
Afbeelding

nog steeds geen bericht van de machineshop dus dan maar begonnen met bredere velgen, bedoeling is om van 4 naar 5J te gaan maar niet enkel naar 1kant.
Ideaal had geweest om de originele et-waarde te behouden maar dit gaat vanachter niet lukken. van een oude velg een test velg gemaakt om de band op te kunnen verschuiven zodat de et-waarde bepaald kan worden:
Afbeelding

koppelingshuis terug van de freesman dus begonnen met alles samen te monteren:
Afbeelding

na veel passen en meten kunnen beginnen met de ophanging van de versnellingsbak:
Afbeelding

daarna weer een stap verder en de voorste motorophanging kunnen maken:
Afbeelding

voorlopig komt alles mooi uit en geeft het al een bad-ass look 8)


tot binnenkort!

[/img]

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » zo 25 feb, 2018 09:30

knap.
ga je met de uitlaat onder het chassis of over de cilinderkoppen naar achteren?

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » zo 25 feb, 2018 12:26

de uitlaat komt normaal gezien langs boven en ik ga proberen de originele kachelpotten te gebruiken...
de aanzuigkant van de kachelpotten is ongeveer 9*9cm dus hier zou "vrij gemakkelijk" telkens een ventilatortje inkunnen van 8*8... als die niet wegsmelt van de warmte :lol:

mvg Nic

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » zo 25 feb, 2018 13:16

Kan je die Ni beter zetten in de aansluiting op je schutbord? Ventilators van computers passen er wel in.

Plaats reactie