Project Grijze 2cv
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
Nieuwe chassis ligt op de werkvloer! Ben benieuwd!
Morgen kan ik weer verder.
Laswerk gaat ook beginnen, ik heb hulp gekregen maar het idee is dat ik ook dat zelf doe.
Merk ook dat de remleidingen een beetje minder zijn, dus ik ga deze waarschijnlijk vervangen. Is dit een goede handleiding?
http://www.entmontage.de/bremsen02.htm
Ik heb deze link via het forum gevonden, goeie treads over.
Morgen hopelijk meer foto's!
Groetjes, Mr Michbla
Morgen kan ik weer verder.
Laswerk gaat ook beginnen, ik heb hulp gekregen maar het idee is dat ik ook dat zelf doe.
Merk ook dat de remleidingen een beetje minder zijn, dus ik ga deze waarschijnlijk vervangen. Is dit een goede handleiding?
http://www.entmontage.de/bremsen02.htm
Ik heb deze link via het forum gevonden, goeie treads over.
Morgen hopelijk meer foto's!
Groetjes, Mr Michbla
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
Update:
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... /lightbox/
Tank, assen erop.
Niet veel gelast. Er is meer rottigheid aan de koets dan verwacht.
Tot de volgende
Groetjes, Mr Michbla
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... /lightbox/
Tank, assen erop.
Niet veel gelast. Er is meer rottigheid aan de koets dan verwacht.
Tot de volgende
Groetjes, Mr Michbla
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
goed bezig!
Geen nieuwe remleidingen?
edit: ah, beter lezen. Ik zou het zeker doen.
Die handleiding is goed. Staat alleen niet hoe je de nieuwe remleiding in de achteras monteert. Dat is nogal een klusje.
Effe opletten: er zijn twee soorten rubbertjes die als pakking dienen. De ene voor remolie, de andere voor LHM. als je de verkeerde gebruikt moet je gaan vervangen en ben je in de aap gelogeerd.
Als er groene remolie in je eend zat dan moet je het kort model rubbertje hebben met de groene stip er op
Groet, Rob
Geen nieuwe remleidingen?
edit: ah, beter lezen. Ik zou het zeker doen.
Die handleiding is goed. Staat alleen niet hoe je de nieuwe remleiding in de achteras monteert. Dat is nogal een klusje.
Effe opletten: er zijn twee soorten rubbertjes die als pakking dienen. De ene voor remolie, de andere voor LHM. als je de verkeerde gebruikt moet je gaan vervangen en ben je in de aap gelogeerd.
Als er groene remolie in je eend zat dan moet je het kort model rubbertje hebben met de groene stip er op
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- CVosje1994
- Gebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
- Locatie: Linne
Dat schiet op! Wat ik van de koets gezien heb is dat best nog even werk.
Eend is LHM eend.
Remleiding in achteras is zo vervangen. Zeker nu! 10 minuten per kant.
Je hebt de draagarm lagers opnieuw ingevet?
Bij de vooras moet je de plaat waar schokbreker aanzit vastkitten op de as.
Komt snel water in namelijk.
Eend is LHM eend.
Remleiding in achteras is zo vervangen. Zeker nu! 10 minuten per kant.
Je hebt de draagarm lagers opnieuw ingevet?
Bij de vooras moet je de plaat waar schokbreker aanzit vastkitten op de as.
Komt snel water in namelijk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
Dag 8! https://www.flickr.com/photos/162723695 ... 5237144755
Remleidingen nog niet kunnen doen. Krijg morgen de hele set (met rubbertjes) van de eendenspecialist Hans! Dan kan ik deze installeren.
Trouwens geen rubbertjes gezien bij het ontkoppelen van de leidingen... Die zitter er nog in denk ik? Kan ik de kale leiding dan niet gewoon weer erin steken?
@Verkuilm
Super bedankt voor alle feedback, dit helpt echt enorm!
@Robm
Morgen ga ik me ontfermen over de remleidingen! Volgens Verkuilm is het een LHM eend: de remvloeistof was ook groen!
Kleine stappen gemaakt vandaag, maar goed om te zien dat er weer iets op wielen staat! Heb erg staan hannessen om die veerpotten er in te persen omdat ik nieuwe rubbers had.
Maar ze zitten erop!
Denk dat ik nu voortgang kan maken
Groetjes, Mr Michbla
Remleidingen nog niet kunnen doen. Krijg morgen de hele set (met rubbertjes) van de eendenspecialist Hans! Dan kan ik deze installeren.
Trouwens geen rubbertjes gezien bij het ontkoppelen van de leidingen... Die zitter er nog in denk ik? Kan ik de kale leiding dan niet gewoon weer erin steken?
@Verkuilm
Super bedankt voor alle feedback, dit helpt echt enorm!
@Robm
Morgen ga ik me ontfermen over de remleidingen! Volgens Verkuilm is het een LHM eend: de remvloeistof was ook groen!
Kleine stappen gemaakt vandaag, maar goed om te zien dat er weer iets op wielen staat! Heb erg staan hannessen om die veerpotten er in te persen omdat ik nieuwe rubbers had.
Maar ze zitten erop!
Denk dat ik nu voortgang kan maken
Groetjes, Mr Michbla
Ja....het lijkt allemaal mooi tot de cabine los is!!!
ben ongeveer even ver met een vergelijkbaar "chassis wisseltje" ...waar semi onverwacht 2 bodemplaten, voetenbank, dorpel, 2 binnen schermen, motorkap scharnier...en nog wat klein plaatje hier en daar...
Dus, er uit, als je t mij vraagt!
ben ongeveer even ver met een vergelijkbaar "chassis wisseltje" ...waar semi onverwacht 2 bodemplaten, voetenbank, dorpel, 2 binnen schermen, motorkap scharnier...en nog wat klein plaatje hier en daar...
Ja, zeker er uit pulken (priem er in en wat roeren...komen ze er vast uit. Zijn vaak wat verfrommeld door vast zetten (schroefdraad staat er in) en zijn natuurlijk oud...Mr Michbla schreef: Trouwens geen rubbertjes gezien bij het ontkoppelen van de leidingen... Die zitter er nog in denk ik? Kan ik de kale leiding dan niet gewoon weer erin steken?
Dus, er uit, als je t mij vraagt!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... ed-public/
zijn dit de goeie remleidingen/rubbers? boven: oud, onder: nieuw
geen groen streepje en zijn iets langer.
hoe horen ze er eigenlijk in? Eerst het rubbertje en dan de 'schroef' er achter/tegenaan?
Groetjes, Mr Michbla
zijn dit de goeie remleidingen/rubbers? boven: oud, onder: nieuw
geen groen streepje en zijn iets langer.
hoe horen ze er eigenlijk in? Eerst het rubbertje en dan de 'schroef' er achter/tegenaan?
Groetjes, Mr Michbla
er hoort inderdaad een groene punt of streepje op te staan (bij een eend met schijfremmen)anders expliciet navragen waar je het spul gekocht hebt. Als het de verkeerde zijn gaat de boel lekken en het is altijd weer een feest om deze te vervangen als de eend in elkaar zit..Mr Michbla schreef:https://www.flickr.com/photos/162723695 ... ed-public/
zijn dit de goeie remleidingen/rubbers? boven: oud, onder: nieuw
geen groen streepje en zijn iets langer.
hoe horen ze er eigenlijk in? Eerst het rubbertje en dan de 'schroef' er achter/tegenaan?
Groetjes, Mr Michbla
De oude hebben jarenlang opgefrommeld gezeten daardoor zullen ze nu iets korter zijn..
Ik doe altijd eerst het rubbertje in het gaatje en duw dan al wiebelend de remleiding erachter aan en wel zover dat het bobbeltje helemaal naar binnen is geschoven, daarna is het een makkie om de schroef aan te draaien (met beleid niet al te vast aandraaien).. Voor het mooie nog een beetje kopervet aan de schroefdraad doen..
Code: Selecteer alles
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... 436002727/
Minder kunnen doen dan gepland vandaag:
kreeg de remleidingen niet door de achteras!
Ben uren bezig geweest maar geen resultaat. De leiding komt iets langer uit dan de oude, waardoor de schroef en het uiteinde steeds niet samen door de bestemde gaten komen. Een keer lukte het wel, maar toen stak het uiteinde te ver uit, en kon ik deze niet bevestigen.
Hoop dat ik morgen meer succes heb. Tips of hulp zijn erg welkom!
Groetjes, Mr Michbla
Minder kunnen doen dan gepland vandaag:
kreeg de remleidingen niet door de achteras!
Ben uren bezig geweest maar geen resultaat. De leiding komt iets langer uit dan de oude, waardoor de schroef en het uiteinde steeds niet samen door de bestemde gaten komen. Een keer lukte het wel, maar toen stak het uiteinde te ver uit, en kon ik deze niet bevestigen.
Hoop dat ik morgen meer succes heb. Tips of hulp zijn erg welkom!
Groetjes, Mr Michbla
2x dunne (las)draad vanuit de as naar buiten toe leiden, 1 door het schroefgat 1 door het montagegat. Daarna de bout omwikkelen en bij het uiteinde om de remleiding. Nu kun je met beleid de bout en hetuiteinde door de gaten trekken. Werkte bij mij zeer goed.. Als je geen lasdraad hebt binddraad voor bloemschikken zal ook wel werken..
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=124 ... c&start=30
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=124 ... c&start=30
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
Hey iedereen,
Laatste bericht was meer dan een maand geleden, maar... ik heb het niet opgegeven! Sterker nog: hier is ie dan!
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... 6646232584
Is bij de rdw in Elsloo geweest voor de inslag van het nummer op het nieuwe chassis. So far so good!
Uiteindelijk heb ik het laswerk helemaal zelf gedaan, nooit gedacht dat ik het kon. Was het meeste werk uiteindelijk.
Bear with me! De APK moet nog komen... Dus die afspraak even afwachten,
Groetjes, Michbla
Laatste bericht was meer dan een maand geleden, maar... ik heb het niet opgegeven! Sterker nog: hier is ie dan!
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... 6646232584
Is bij de rdw in Elsloo geweest voor de inslag van het nummer op het nieuwe chassis. So far so good!
Uiteindelijk heb ik het laswerk helemaal zelf gedaan, nooit gedacht dat ik het kon. Was het meeste werk uiteindelijk.
Bear with me! De APK moet nog komen... Dus die afspraak even afwachten,
Groetjes, Michbla