trillend stuur
trillend stuur
Hallo,
Groot probleem. Mijn eendje gaat enorm trillen wanneer ik over een gat of bobbel in de weg rijdt vooral bij snelheden van 70 tot 100 km. per uur. We dachten dat het door een versleten fusee kwam, maar er zat uiteindelijk bijna geen speling op. Deze volgespoten met vet en de speling was helemaal weg. Maarrrr nu rijden heeft hij het nog. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want zou niet weten wat het kan zijn en over 1,5 week vertrek ik ermee naar Ierland... ojeee...
iemand enig idee.
Gr san.
Groot probleem. Mijn eendje gaat enorm trillen wanneer ik over een gat of bobbel in de weg rijdt vooral bij snelheden van 70 tot 100 km. per uur. We dachten dat het door een versleten fusee kwam, maar er zat uiteindelijk bijna geen speling op. Deze volgespoten met vet en de speling was helemaal weg. Maarrrr nu rijden heeft hij het nog. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want zou niet weten wat het kan zijn en over 1,5 week vertrek ik ermee naar Ierland... ojeee...
iemand enig idee.
Gr san.
-
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
stuurkogels.......
ik heb dat ook een keer gehad, en het vervangen van de schokdempers hielp wel iets, maar na het vervangen of het goed aandraaien en opnieuw vet in de stuurkogels trilt ie niet meer.
Het wiel wat door de kuil gaat, gaat nl zoeken omdat de stuurkogel m niet in het gareel houdt.
Eerst maar eens je eendje opkrikken en kijken bij de voorwielen of er op de stuurstang veel speling zit. De speling zit dan zeg maar onder je stuurkogel rubber.
Jij je hand op dat rubber, dan voel je beide zijden die dat rubber in gaan, en een maatje van je ff je wiel heen en weer laten halen (wel ff je stuur in stuurslot laten vallen, is handiger)
Succes
Greatnix Spookeend
ik heb dat ook een keer gehad, en het vervangen van de schokdempers hielp wel iets, maar na het vervangen of het goed aandraaien en opnieuw vet in de stuurkogels trilt ie niet meer.
Het wiel wat door de kuil gaat, gaat nl zoeken omdat de stuurkogel m niet in het gareel houdt.
Eerst maar eens je eendje opkrikken en kijken bij de voorwielen of er op de stuurstang veel speling zit. De speling zit dan zeg maar onder je stuurkogel rubber.
Jij je hand op dat rubber, dan voel je beide zijden die dat rubber in gaan, en een maatje van je ff je wiel heen en weer laten halen (wel ff je stuur in stuurslot laten vallen, is handiger)
Succes
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
ja dat is heeeeeeel simpel (en nog lekker ook!!)
1- ga naar de supermarkt in de buurt en koop 2 Grolsch beugelflessen
2- ga naar huis en drink de flessen bier op.
(let op nu komt het!)
3- haal de rubbertjes van de beugelflessen.
4- trek de ruitenwisserarmpjes van de eend
5- doe de rubbertjes van de beugelflessen om de ruitenwisserasjes
6- plaats de ruitenwisserarmpjes weer terug en je hebt een lekvrije eend (bij de ruitenwisserasjes)
of je plaatst met veel werk en gekloot 2 nieuwe asjes van €35 ,-- per stuk of zoiets, maar met de rubbertjes hou je het nog wel even uit!
greetz Rusty
1- ga naar de supermarkt in de buurt en koop 2 Grolsch beugelflessen
2- ga naar huis en drink de flessen bier op.
(let op nu komt het!)
3- haal de rubbertjes van de beugelflessen.
4- trek de ruitenwisserarmpjes van de eend
5- doe de rubbertjes van de beugelflessen om de ruitenwisserasjes
6- plaats de ruitenwisserarmpjes weer terug en je hebt een lekvrije eend (bij de ruitenwisserasjes)
of je plaatst met veel werk en gekloot 2 nieuwe asjes van €35 ,-- per stuk of zoiets, maar met de rubbertjes hou je het nog wel even uit!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Hallo Trillend stuur is opgelost!!! Beetje balen volgend probleem doet zich meteen weer voor wanneer de auto uit is is de accu niet voldoende opgeladen om hem te laten startten. Maar we gaan maar eens naar de dynamo kijken volgens mij wil het eentje niet gaan
Dank iig. voor alle tips over het stuur (het was het kogeltje dat aan het zoeken was!!!) en over de lekkere tip
Gr San.
Dank iig. voor alle tips over het stuur (het was het kogeltje dat aan het zoeken was!!!) en over de lekkere tip
Gr San.