Bevestiging stuurstang

Alles over de wielophanging
Gesloten
Freek
Gebruiker
Gebruiker

Bevestiging stuurstang

Bericht door Freek » ma 27 jun, 2005 09:42

Hallo,

Graag jullie hulp, volgens mij loop ik onzinnig te puzzelen.

Aan de bevestiging van mijn stuurstang onder het dashboard is gerommeld. Op de plaats waar normaal de "schuifgaatjes" voor de klembout in de koets zitten heb ik een rommelig gemonteerd extra plaatje. De oorspronkelijke gaatjes, of het plaatje waar die inzitten, is weggeslepen.

Dat zit dus niet goed, en een hoop speling in het stuurwiel is het gevolg. Je kan het van boven naar beneden en van links naar rechts duwen. Conclusie op zich snel getrokken, MAAR: in het buisje dat de stuurstang moet geleiden, waar dus contactslot en bediening licht/clignoteurs op zit bevestigd, zit slechts aan de bovenkant een ring die de stuurstang op z'n plaats houdt. Aan de onderkant zit niks, waardoor de stuurstang vrijelijk in die buis kan bewegen. Je kan het, om het duidelijk te maken, vergelijken met het steken van je vinger in een servetring: veel speling!

Is dit echt de oorspronkelijke constructie, of mis ik hier een ring/rubber/oid? Ik heb, om het te proberen, een niet passend rubber in het buisje om de stuurstang gepropt en mijn speling is weg, waardoor ik gesterkt ben in mijn idee dat iets ontbreekt....

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 1 jul, 2005 14:49

Hallo Freek.
Je vergeet te vertellen hoe oud je auto is.Heeft hij een stuurslot op die plaats of zit dat in
het dashboord.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 1 jul, 2005 15:14

ja hoor hoort een rubber te zitten

groet

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 2 jul, 2005 17:33

idd het rubber

Freek
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Freek » di 5 jul, 2005 00:07

Dank voor de reacties!

Gerard, het is een '82'er met "gedemonteerd" stuurslot. Ik had al het idee dat het daarmee te maken heeft? Dat wil zeggen, dat daarmee ook het bewuste rubber is verdwenen?

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Menno2cv1964 » di 5 jul, 2005 10:09

Het stuurslot werkt met een dikke metalen ring die om je stuurstang zit. Is die wel nog aanwezig? Of is het hele contact-/stuurslot verdwenen?

Denk dat het door die ring komt, niet door een rubber.
2cv l'amour toujours

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 5 jul, 2005 11:26

Dan zal je dus op zoek moeten naar de oude bevestiging of een leeg stuurslot monteren
met alle onderdelen.Houdt er erg in dat die stuurpijp spanningsvrij tegen het dashboord
gemonteerd wordt,dus evt.met tussenplaatjes,anders breekt de stuurpijp op de duur af.

Gast

Bericht door Gast » di 5 jul, 2005 22:23

Nogmaals dank, mijn vermoeden is bevestigd en ik ben er helemaal uit!

Gesloten