Nee hoor, heb bestaande visa huis genomen, je moet alleen boven een randje inknippen en omzetten omdat koeler groter is. En heb beugeltje moeten maken om koeler aan het blok vast te zetten, zit bij 2cv net iets anders. Dus ik heb visa met 2cv koeler (maar dat komt omdat er straks een turbo op komt)robin2cv schreef:hey
Wle ik heb ook visablokje en een grotere oliefilter (halve liter) nu heb ook sensor flens maar metertje is nog niet aangesloten. een olie koeler van een 6je dan moet je andere ventilator huis (van 2pk) plaatsen he.
greets robin ps ik laat weten wanneer meterje is gemonteerd
temperatuur visablok
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
vacuum doosje
Als het vacuum doosje niet goed werkt wordt de motor te heet.
Meten gewoon met een universeel meter sensor van de meter in de olie door de peilstok eruit te halen.
Je meter kan trouwens gevoelig zijn voor de voltage die je spanningsregelaar afgeeft, zo kun 100 graden hebben voor het stoplicht en als je gaat rijden in eens 110 graden omdat de voltage hoger is.
Meten gewoon met een universeel meter sensor van de meter in de olie door de peilstok eruit te halen.
Je meter kan trouwens gevoelig zijn voor de voltage die je spanningsregelaar afgeeft, zo kun 100 graden hebben voor het stoplicht en als je gaat rijden in eens 110 graden omdat de voltage hoger is.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Re: vacuum doosje
hoge of lage toeren maakt niet echt uit (geen verschillen in temp) temp loopt wel snel op als ik een beetje doorrijd (110-120, soms harder...) met de huidige buitentemperaturen bij 100km/h is de olie (volgens de meter) 120 graden, maar loopt makkelijk op tot 140 graden als ik harder ga rijden... nu is de vraag, kan ik m'n meter vertrouwen (maar meten is weten, zal er binnenkort eens een in de olie hangen.Le Patron schreef: Je meter kan trouwens gevoelig zijn voor de voltage die je spanningsregelaar afgeeft, zo kun 100 graden hebben voor het stoplicht en als je gaat rijden in eens 110 graden omdat de voltage hoger is.
hoe gaat het trouwens met de W-ignition voor de visablokken? ik wil nog een visablok klaarmaken voor m'n project (zie onderschrift) maar heb weinig zin om eerst een eendblok erin te hangen voor de keuring en later het hele spul weer om te bouwen... met de W-ignition valt het niet op dat er een visablok in zit...
greetings Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Re: vacuum doosje
Ik heb nu zonder problemen ruim 2500 km gereden met een W ignition op een visa motor, dus zonder visa computer en zonder sensoren.Rusty schreef: hoe gaat het trouwens met de W-ignition voor de visablokken? ik wil nog een visablok klaarmaken voor m'n project (zie onderschrift) maar heb weinig zin om eerst een eendblok erin te hangen voor de keuring en later het hele spul weer om te bouwen... met de W-ignition valt het niet op dat er een visablok in zit...
greetings Rusty
We leveren ze al, eventueel gemonteerd.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
voor zover ik weet kun je gewoon de org kabelboom gebruiken (is gewoon een w-ignition) wel moet de nokkenas aan de voorzijde aangepast worden, moet een opnemer op om het signaal te kunnen geven. verden moet je nog wat andere kleine aanpassingen doorvoeeren aan je visblok die je toch moet doen als je em in een eend wil bouwen oa. andere starterkrans/ starterkrans naar voren, motorsteunen voor veranderen, warmtewisselaars vervangen voor die van een eend. dat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen dacht ik (ben vast wel iets vergeten)Punky schreef:Welke aanpassingen moeten er eigenlijk nog wel gedaan worden als je een visa blok met W-ignition installeert.
Moet de kabelboom bijvoorbeeld vervangen worden om een visablok met W te monteren of kun je met de huidige boom blijven werken.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
visa motor
De starterkrans wordt niet veraanderd we houden de visa startmotor.
Voor de motorsteunen gebruiken we gewone 2cv motorsteunen.
Voor de motorsteunen gebruiken we gewone 2cv motorsteunen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
temperatuur
wat is een W - ignision?
ik heb ook een vissa blok met temperatuur meter.
die van mij wordt ook zo heet dus dat is of een fout van de sensor-flens
of het is normaal dat hij zo heet wordt.
Het is lucht gekoeld dus ik zou haast zeggen dat er weinig kan gebeuren.
Heb nou ook andere olie er in activ8 dat kan meer warmte aan en blijft dan toch werken !
ik heb ook een vissa blok met temperatuur meter.
die van mij wordt ook zo heet dus dat is of een fout van de sensor-flens
of het is normaal dat hij zo heet wordt.
Het is lucht gekoeld dus ik zou haast zeggen dat er weinig kan gebeuren.
Heb nou ook andere olie er in activ8 dat kan meer warmte aan en blijft dan toch werken !
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
visa
Een w ignition is een vol elektronische ontsteking, deze neemt de taken over van de visa computer, sensoren en vacuumdoosje.
Ik denk dat bij jou het vacuum doosje niet werkt, hierdoor wordt hij te heet.
Ik denk dat bij jou het vacuum doosje niet werkt, hierdoor wordt hij te heet.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/