Help
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Help
Ik heb een probleem met een azu uit 57
Het is starten en lopen maar zodra ik hem in de versnelling zet lijkt het net of de motor tegen gehouden wordt.
Ik krijg hem dan ook niet of heel moeilijk op toeren.
Als ik opschakel valt hij bijna stil en komt haast niet meer op gang.
Heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken.
In de vrij loopt de motor prima volgens mij.
Hulp zou zeer welkom zijn ook om nog het een en ander beter af te stellen.
Graag een pb naar wattsapp
0614489551
Het is starten en lopen maar zodra ik hem in de versnelling zet lijkt het net of de motor tegen gehouden wordt.
Ik krijg hem dan ook niet of heel moeilijk op toeren.
Als ik opschakel valt hij bijna stil en komt haast niet meer op gang.
Heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken.
In de vrij loopt de motor prima volgens mij.
Hulp zou zeer welkom zijn ook om nog het een en ander beter af te stellen.
Graag een pb naar wattsapp
0614489551
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
-
- Gebruiker
- Berichten: 146
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
Re: Help
Het moet aan de carburateur liggen. Net genoeg benzine om stationair te lopen maar niet om te rijden. Wellicht hoofdsproeier dicht of benzinefilter.
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Help
In de vrij loopt hij als een trein dus aan de carburateur ligt het niet denk ik.
Ik vermoed zelf iets met de koppeling
Ik vermoed zelf iets met de koppeling
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Re: Help
Rem vast?!
Of kan je hem in zijn vrij wel gewoon voor uit duwen.
Of kan je hem in zijn vrij wel gewoon voor uit duwen.
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Help
123 ontsteking werkt prima
Tank en filter ook schoon.
Zou het niet kunnen zijn dat er een verkeerde koppeling inzit.
Komt er iemand uit de buurt van nijmegen die daar verstand van heeft en die een keer wil helpen om de koppeling een keer af te stellen
Tank en filter ook schoon.
Zou het niet kunnen zijn dat er een verkeerde koppeling inzit.
Komt er iemand uit de buurt van nijmegen die daar verstand van heeft en die een keer wil helpen om de koppeling een keer af te stellen
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Help
Hij loopt goed stationair en bij gas geven geen enkel probleen.
Zodra de versnelling wordt ingezet lijkt het of er een anker achter de auto hangt.
Hij stoot ook met optrekken en opschakelen
Zodra de versnelling wordt ingezet lijkt het of er een anker achter de auto hangt.
Hij stoot ook met optrekken en opschakelen
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Help
Even op een rijtje; Motor lijkt goed te lopen, koppeling intrappen geeft geen verschil, op het moment dat de eerste versnelling geselecteerd wordt gaat het niet goed?
Of pas bij het wegrijden wordt het moeilijk?
Handrem los en bak in z'n vrij is de wagen makkelijk te verplaatsen?
Of pas bij het wegrijden wordt het moeilijk?
Handrem los en bak in z'n vrij is de wagen makkelijk te verplaatsen?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Gebruiker
- Berichten: 146
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
Re: Help
Ik zei al eerder, net genoeg benzine om stationair te lopen en gas te geven, want dan hoeft de motor geen kracht te leveren. Zodra je wil gaan rijden moet de motor kracht leveren en heeft meer mengsel van brandstof en lucht nodig. Dus kijk alles na wat met de benzine toevoer te maken heeft, slangaansluiting op de tank, slang vanaf de tank, eventueel los filter vóór de benzinepomp, benzinepomp, eventueel filter in de carburateur, vlotternivo, sproeiers. Begin met de benzineslang los te halen aan de carburateur en kijk of er genoeg benzine komt tijdens het starten. Zo ja, dan ligt het aan de carburateur. Zo nee, dan zit de fout vanaf de tank tot aan de carburateur.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Re: Help
dat is,m koppeling probleem
oude drukvinger (3) koppeling ?? deze zorgen vaak voor problemen
of ombouwen naar ,modern, vliegwiel en diafragma koppeling , het liefst versie met ,torsie veren,, in de plaat of anders kan dje de ouderwtsche , 3vingerkoppeling ook bestellen MET een diafragma drukgroep wat ook al ooit een keer gebeurt is ::: keerring achter vervangen steekt er teveel uit,, krukas enorm veel axiale speling en de keerring ging als een ,,rem,, werken . zeeeeer ver gezocht . maar toch al eens voorgekomen
oude drukvinger (3) koppeling ?? deze zorgen vaak voor problemen
of ombouwen naar ,modern, vliegwiel en diafragma koppeling , het liefst versie met ,torsie veren,, in de plaat of anders kan dje de ouderwtsche , 3vingerkoppeling ook bestellen MET een diafragma drukgroep wat ook al ooit een keer gebeurt is ::: keerring achter vervangen steekt er teveel uit,, krukas enorm veel axiale speling en de keerring ging als een ,,rem,, werken . zeeeeer ver gezocht . maar toch al eens voorgekomen
wat niet kan doen we lekker toch