Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
er zijn veel producten, en er zijn veel meningen over hoe het moet en hoe het kan.
ik heb 2-k epoxy gespoten, mat geschuurd voor de hechting en daar polyester plamuur op. Schuren, primer, schuren en dan lak, beide 2-k op thinner-basis.
Zit er nog steeds op, maar het kan vast ook op andere manieren.
Gr Rob
ik heb 2-k epoxy gespoten, mat geschuurd voor de hechting en daar polyester plamuur op. Schuren, primer, schuren en dan lak, beide 2-k op thinner-basis.
Zit er nog steeds op, maar het kan vast ook op andere manieren.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Ik ben momenteel bezig met de anti-steenslag te verwijderen.
Met een heteluchtblazer (2000W) en een goedkope multitool met spatel, gaat dit echt wel vlot…
Onder de stoflaag zit er:
eerst een zwarte laag (teerachtig)
daarna een beige laag
een lichtgrijs laagje
een dun zwart laagje (misschien een laklaag?)
tenslotte het metaal.
Ik vraag me af of het eigenlijk nut heeft om dit alles te verwijderen.
Het metaal onder bovenvermelde lagen ziet er als nieuw uit. Tot nu toe heb ik nog geen enkel roestvlekje gezien. Kan ik niet beter alles reinigen met een hogedrukreiniger en kijk of alle lagen nog mooi vast zitten.
De auto was zo'n 8 jaar toen hij op 'stal' ging. Sindsdien staat hij in een droge ruimte.
Wat denk jullie?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
wat een bijzondere kleur metaal; lijkt wel verzinkt? Dan is ie al een keer onder handen geweest.
Ik kwam onder die laag kauwgom op veel plaatsen roest tegen. Soms hele plakken waar de kauwgom niet meer hechtte op het metaal. Het is een rotwerk, maar alles er af gehaald lijkt mij beter.
Gr Rob
Ik kwam onder die laag kauwgom op veel plaatsen roest tegen. Soms hele plakken waar de kauwgom niet meer hechtte op het metaal. Het is een rotwerk, maar alles er af gehaald lijkt mij beter.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Heeft iemand een idee hoe ik het ontbrekend stukje van het profiel aan de deur kan herstellen?


-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Dat profiel is gewoon te koop bij de diverse Eendenboeren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Bij mijn lichtblauwe 1970 18PK zat een zwarte laag op al het plaat werk en nog een grijze primer.
Dat leek er erg goed op te zitten.
Ik zou stoppen na de antisteenslaglaag als er verder geen roest is.
Dat leek er erg goed op te zitten.
Ik zou stoppen na de antisteenslaglaag als er verder geen roest is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Zou dit een 'dakgoot'
kunnen zijn? Daarvan vind ik delen van 45 cm te koop.

-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 989
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
nu je zover bent zou je ook kunnen overwegen om de koets te galvaniseren. Dan ben je van de roest af... een bekende firma net achter Enschede in Duitsland heeft daar erg veel ervaring in.
Zelf rij ik al 5 jaar met een gegalvaniseerde dyane koets rond (jaarrond, dus ook in de winter)en heb al 20 jaar erg goede ervaringen met een (Wheels) gegalvaniseerd chassis.
succes met verdere restauratie
Zelf rij ik al 5 jaar met een gegalvaniseerde dyane koets rond (jaarrond, dus ook in de winter)en heb al 20 jaar erg goede ervaringen met een (Wheels) gegalvaniseerd chassis.
succes met verdere restauratie
met eendige groeten,
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Euhm,… erg ver ben ik nog niet hoor. Ondertussen heb ik de bolide reeds 3 jaar in mijn bezit en er is, door omstandigheden, nog niet veel gebeurd. Ik heb ook een erg beperkt budget, dus de koets galvaniseren zit er jammer genoeg niet in.
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Reparatie deel A en C-deel 2CV 50cm lang...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Ondertussen is de anti steenslag (eindelijk) verwijderd.


Hierna zou ik alles willen ontvetten met Dasty en vervolgens de onderzijde in 3 lagen Brantho Korrux '3 in 1'willen schilderen.
Ik veronderstel dat ik geen bijkomende roestomvormer moet voorzien onder deze verf omdat deze reeds een anti-roestwerking heeft. Klopt dit? Daarna zou ik dan een Tectyl willen voorzien.
Deze verf dacht ik ook te gebruiken voor de binnenzijde van de 2CV.
Op bepaalde plaatsen zijn er nog resten van de vorige verf en anti-steenslag. Moet ik deze ook verwijderen of is dit niet echt zinvol (zoals ik reeds zei ben ik liever lui dan moe ; )

Ik zag dat de lasser vergeten was om een gaatje van ±1,5 x 2,5 cm dicht te maken. Ik heb dit met lood gedaan. Denken jullie dat dit goed zal zijn of moet dit écht gelast worden? Het lood moet nog bijgevijld worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Hierna zou ik alles willen ontvetten met Dasty en vervolgens de onderzijde in 3 lagen Brantho Korrux '3 in 1'willen schilderen.
Ik veronderstel dat ik geen bijkomende roestomvormer moet voorzien onder deze verf omdat deze reeds een anti-roestwerking heeft. Klopt dit? Daarna zou ik dan een Tectyl willen voorzien.
Deze verf dacht ik ook te gebruiken voor de binnenzijde van de 2CV.
Op bepaalde plaatsen zijn er nog resten van de vorige verf en anti-steenslag. Moet ik deze ook verwijderen of is dit niet echt zinvol (zoals ik reeds zei ben ik liever lui dan moe ; )

Ik zag dat de lasser vergeten was om een gaatje van ±1,5 x 2,5 cm dicht te maken. Ik heb dit met lood gedaan. Denken jullie dat dit goed zal zijn of moet dit écht gelast worden? Het lood moet nog bijgevijld worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Dat is best een nette koets! Voetenbak nog heel, zie je niet veel.
Ja zou er verder niks aan doen. Lassen niet nodig.
En dan behandelen en klaar.
Zie best vaak dat er enorm ingewikkeld antie roest wordt behandeld. En vervolgens nooit meer mee gereden.
Ja zou er verder niks aan doen. Lassen niet nodig.
En dan behandelen en klaar.
Zie best vaak dat er enorm ingewikkeld antie roest wordt behandeld. En vervolgens nooit meer mee gereden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980