Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Dat ziet er niet slecht uit.
Ik gebruik vaak de RX5 en 10 van Caprotech.
De RX10 kun je dan in een Ral kleur bestellen die lijkt op de kleur van de auto.
Ik gebruik vaak de RX5 en 10 van Caprotech.
De RX10 kun je dan in een Ral kleur bestellen die lijkt op de kleur van de auto.
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Bedankt,
Voor mij is de restauratie geen 'belegging' hoor. Ik wil er zo vlug mogelijk mee de baan op en hoop er nog jaren van te genieten.
De Brantho Korrux is besteld. Ik zag op een ander forum een test http://www.oldtimerautosite.nl/update_r ... i_2018.htmen dit overtuigde me om voor deze verf te kiezen.
Ik zou deze verf rechtstreeks op het metaal aanbrengen en dacht om daarna nog een laagje Tectyl Bodysafe te voorzien.
De kleur van de verf is Ral 9010 en ik zou de rest van de wagen eveneens in dit kleur willen voorzien, net zoals die ± ooit was…
Moest dit niet ideaal zijn, dan hoor ik het wel van de ervaringsdeskundigen hé

-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden....
Ik gebruik die Bodysafe ook wel maar alleen de hard wordende variant.
Ik gebruik die Bodysafe ook wel maar alleen de hard wordende variant.
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
De komende weken hoop ik wat tijd te kunnen vrijmaken om verder te werken aan mijn 2CV. Ik zou graag de onderzijde van de koets en het gegalvaniseerde chassisvoorzien van Brantho Korrux 3 in 1. Heeft iemand een idee of ik het chassis eerst moet afwrijven of dat het volstaat om het eerst te ontvetten met bijvoorbeeld aceton of wasbenzine. Het chassis ligt sinds 02/2016 (dus bijna 3 jaar) opgeslagen op een droge plaats.
Alvast bedankt voor jullie ideeën
Alvast bedankt voor jullie ideeën

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Mijn eend heb ik ook met Brantho Korrux gedaan, spatborden, deuren en motorkap, koets en chassis zijn gepoedercoat.. Ik heb alles met thinner ontvet en daarna nog met siliconen ontvetter, bij mij werkte dat goed.. 



Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
ow ja, je moet alleen geduld hebben met Brantho Korrux, het moet minstens een week drogen voor dat het enigzins droog en hard is (1K verfsysteem).. Maar voor de rest kan er met dat spul niet veel mis gaan... Hoe het zich op de lange termijn houdt weet ik nog niet, mijn eend is net klaar..
Het is geen concoursverf maar voor een vintage-look voldoet het (vind ik)..
Het is geen concoursverf maar voor een vintage-look voldoet het (vind ik)..
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Bedankt voor uw tips.
Ik ben van plan om enkel de, van buitenaf gezien, onzichtbare delen met Brantho Korrux te gaan verven én de binnenzijde. De buitenzijde zal ik waarschijnlijk laten spuiten.
Mijn grootste zorg is hoe de Brantho Korrux zal reageren op het gegalvaniseerde chassis. Ik las ergens dat je deze verf probleemloos kunt aanbrengen na het ontvetten, maar op een anders site zag ik dat je het chassis beter eerst kon opruwen of een tijdje buiten kon plaatsen als de gegalvaniseerde laag nieuw was. Mijn chassis staat (bijna 3 jaar) binnen, dus veronderstel ik dat het niet meer als nieuw kan worden beschouwd en dat ik dus kan verven na het ontvetten.
Ik ben van plan om enkel de, van buitenaf gezien, onzichtbare delen met Brantho Korrux te gaan verven én de binnenzijde. De buitenzijde zal ik waarschijnlijk laten spuiten.
Mijn grootste zorg is hoe de Brantho Korrux zal reageren op het gegalvaniseerde chassis. Ik las ergens dat je deze verf probleemloos kunt aanbrengen na het ontvetten, maar op een anders site zag ik dat je het chassis beter eerst kon opruwen of een tijdje buiten kon plaatsen als de gegalvaniseerde laag nieuw was. Mijn chassis staat (bijna 3 jaar) binnen, dus veronderstel ik dat het niet meer als nieuw kan worden beschouwd en dat ik dus kan verven na het ontvetten.
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
b-CV schreef: ↑vr 14 dec, 2018 07:17 Bedankt voor uw tips.
Ik ben van plan om enkel de, van buitenaf gezien, onzichtbare delen met Brantho Korrux te gaan verven én de binnenzijde. De buitenzijde zal ik waarschijnlijk laten spuiten.
Mijn grootste zorg is hoe de Brantho Korrux zal reageren op het gegalvaniseerde chassis. Ik las ergens dat je deze verf probleemloos kunt aanbrengen na het ontvetten, maar op een anders site zag ik dat je het chassis beter eerst kon opruwen of een tijdje buiten kon plaatsen als de gegalvaniseerde laag nieuw was. Mijn chassis staat (bijna 3 jaar) binnen, dus veronderstel ik dat het niet meer als nieuw kan worden beschouwd en dat ik dus kan verven na het ontvetten.
Voor verzinkte oppervlaktes heb je de
Branth‘s HgS (Haftgrund-Spezial)
für Edelstahl, Aluminium, Zink, alle Metalle,
achatgrau7038 ab Lager
www.branth-chemie.de/doks/BranthChemie-HgS-TechnM.pdf
- Leovanderm
- Beginner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 2 jul, 2018 13:15
- Locatie: Lelystad
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Leuk project! Succes ermee 
Groetjes Leo

Groetjes Leo
Leef met de dag.....
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Dag LPGoLPGo schreef: ↑vr 14 dec, 2018 12:33
Voor verzinkte oppervlaktes heb je de
Branth‘s HgS (Haftgrund-Spezial)
für Edelstahl, Aluminium, Zink, alle Metalle,
achatgrau7038 ab Lager
www.branth-chemie.de/doks/BranthChemie-HgS-TechnM.pdf
De Brantho Korrux 3 in 1 zou eveneens geschikt moeten zijn:
Ik heb het chassis ontvet met warm water en amioniak, daarna wat opgeruwd met een schuurmat en nog eens ontvet met thinner. Daarna heb ik een eerste laag verf voorzien. Hopelijk blijft die goed hechten.3 in 1 systeem kan aangebracht worden als hechtprimer of als grondlaag en deklaag
Universeel toepasbaar op o.a.: staal, rechtstreeks op gegalvaniseerd staal, zink, aluminium, RVS, Trespa, non-ferro metalen, PVC en Polyester

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
ik denk het ook wel... Graag foto's
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Bij een verzinkte ondergrond moet je altijd rekening houden met de zinkzouten.
Zinkzouten komen uit het zink onder invloed van vocht. Dit kan ook gewoon vocht uit de lucht zijn.
Vóór het schilderen moet het oppervlak vrij gemaakt worden van die zouten anders hecht de verf niet.
Via Google zijn meerdere manieren te vinden.
Zinkzouten komen uit het zink onder invloed van vocht. Dit kan ook gewoon vocht uit de lucht zijn.
Vóór het schilderen moet het oppervlak vrij gemaakt worden van die zouten anders hecht de verf niet.
Via Google zijn meerdere manieren te vinden.
Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Hierbij de foto's met de eerste laag Brantho Korrux 3 in 1.
Zoals je ziet is mijn gegalvaniseerd chassis een geGOLVaniseerd exemplaar.
Hopelijk is dit geen probleem.


Zoals je ziet is mijn gegalvaniseerd chassis een geGOLVaniseerd exemplaar.
Hopelijk is dit geen probleem.


Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )
Het golven komt door de hitte, is geen probleem.. Ziet er mooi uit.. Gerold of gespoten?? Je moet minimaal 2 lagen doen om een goede roestwerende laag te krijgen.. Succes ermee..