Verzinkte chassis, een nieuw hoofdstuk in de soap.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Verzinkte chassis, een nieuw hoofdstuk in de soap.
Deze topic loopt nu op het Burton Forum.
Ik wil dit onderwerp meestal niet aanhalen, maar ik weet dat sommige hier bezig zijn met een ander chassis en mogelijk iets aan deze link hebben.
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopi ... highlight=
Suc6 ermee.
Ik wil dit onderwerp meestal niet aanhalen, maar ik weet dat sommige hier bezig zijn met een ander chassis en mogelijk iets aan deze link hebben.
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopi ... highlight=
Suc6 ermee.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Dit doet te kort aan wat somige leden van "eendmeel" doen voor "eendland".Punky schreef:Deze topic loopt nu op het Burton Forum.
Ik wil dit onderwerp meestal niet aanhalen, maar ik weet dat sommige hier bezig zijn met een ander chassis en mogelijk iets aan deze link hebben.
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopi ... highlight=
Suc6 ermee.
Met alle respect voor dit forum waar ik ook iedere dag een kijkje neem, eendmeel is ook de moeite waard.
gr Tom
Hier dus het orginele stuk vanaf eendmeel:
Succes succes succes
Beste eendmelers: het lijkt schier onmogelijk maar het staat echt op
mijn scherm: een Franzose-chassis moet worden toegelaten door de RDW.
Mochten ze daar nog moeilijk doen: eerst reclameren en verwijzen naar
deze uitkomst van het Solvit-bureau, dat in samenspraak met de RDW tot
stand is geklomen. Hieronder staan de berichten. Het lijkt er tyoch
sterk op dat dit een gigantische stap voorwaarts is in het behoud van de
2cv!!! Zegt het voort, zegt het voort!!!!
Groetjes van een euforische
Theo.:
Geachte heer Joosten,
Met genoegen kan ik u mededelen dat de RDW heeft aangegeven dat een goedgekeurd
Citroën chassis uit een andere lidstaat ook in Nederland moet worden
goedgekeurd, mits vergezeld van ofwel een verklaring van Citroën dat het chassis
kwalitatief gelijkwaardig is aan het originele chassis, ofwel een verklaring
door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar
is goedgekeurd. Een Teilegutachten moet dus volstaan. Voor de details verwijs
ik naar onze oplossingstekst (attachment).
Wij voorzien dus geen problemen bij de nieuwe aanvraag. Mocht u toch nog op
weerstand stuiten, laat het ons dan even weten.
Met vriendelijke groet,
Feyo Schuddeboom
-----------------------------------
Ministerie van Economische Zaken
Solvit Centre Nederland
Postbus 20101
2500 EC Den Haag
*SOLVIT – Joosten*
On the basis of the information provided by both the applicant and the
responsible authorities (RDW) the Dutch SOLVIT Centre has come to the
conclusion that there is no infringement of European law in the case at
hand as the applicant withdrew his application for approval before the
RDW reached its final decision.
Upon our request the RDW explained their policy regarding the
importation of chassis. It can be summarised as follows:
When someone installs a new chassis in their historic Citroën car, the
RDW asks for a statement that the chassis is approved by Citroën, in
other words, that it meets the same quality standards as an original
Citroën chassis. The RDW recognizes, however, that when a persons
submits documentation showing that the chassis in question is approved
in another Member State, for example a Fahrzeugbrief or Teilegutachten
from Germany, the RDW must also approve the chassis.
The RDW takes an active stance in instructing its inspectors in the
applicable rules. Not all inspectors, however, are familiar with the
plethora of vehicle and vehicle-part approvals in the Member States. In
practice, an individual inspector may therefore still have some
legitimate doubt as to the significance of an approval document from
another Member State. In that case more time may be needed to reach a
decision. If a negative decision is given, the RDW provides the
possibility of appeal, in which the approval document will be viewed by
an expert of the applicable rules.
Conclusion: if the applicant still wishes to have the chassis approved,
he will have to file a new application with the RDW. Although a
statement from Citroën Netherlands to the effect that the Franzose
chassis meets the quality standards of the original Citroën chassis
would certainly be helpful in a new application, submitting the German
TUV Teilegutachten of the chassis should formally be sufficient proof
that the chassis is as good as the original.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik ben bewust wat terughoudend in het posten van dit onderwerp, omdat dit ongeveer een jaar geleden ooit flink uit de hand is gelopen. Vandaar alleen de link naar het Burton-forum. Je merkt door de reactie dat daar alweer sceptisch gereageerd wordt op dit item.
Het melden van dit stuk was alleen bedoeld ter informatie en niet om er een discussie uit voort te laten komen. Want die maken het vaak alleen maar verwarrender.
Het melden van dit stuk was alleen bedoeld ter informatie en niet om er een discussie uit voort te laten komen. Want die maken het vaak alleen maar verwarrender.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Wat mij betreft is er ook geen discussie. Als je daarop doelt omdat het op het burton forum staat was dat niet de reden waarom ik er op wees.
Ik heb niets tegen kitcar bouwers, ze zorgen er mede voor dat er genoeg onderdelen op de markt blijven.....het is dus niet de bedoeling om daar een discussie over te starten.
Ik weet niet wat voor bekendheid eendmeel op dit forum geniet maar techninsch en sociaal is het een intressante groep. Daarom bracht ik het op die mannier.
Maar dit bericht is geweldig voor een ieder die een, voor de rdw geldig, niet orgineel chassis onder z'n eend wil
Tom
Ik heb niets tegen kitcar bouwers, ze zorgen er mede voor dat er genoeg onderdelen op de markt blijven.....het is dus niet de bedoeling om daar een discussie over te starten.
Ik weet niet wat voor bekendheid eendmeel op dit forum geniet maar techninsch en sociaal is het een intressante groep. Daarom bracht ik het op die mannier.
Maar dit bericht is geweldig voor een ieder die een, voor de rdw geldig, niet orgineel chassis onder z'n eend wil
Tom
De rechtsongelijkheid en de frustratie van vrije handel binnen de EU staat aan de wieg van deze nieuwe overeenkomst tussen de RDW en Solvit.
Discussies over sterkere of zwakkere chassis worden ontzenuwd door de bijgeleverde officiële bijlagen, die de koper van een chassis krijgt.Dat wordt nu gewoon in de hoek gestopt waar het thuishoort: theoretische proefballonnetjes waar niemand wat aan heeft .
Inderdaad zal ook het Engelse chassis op grond van deze overeenkomst door de RDW goedgekeurd moeten worden. Wel moet het chassis dan in GB volgens de officiële Britse regelgeving toegelaten zijn en moeten die papieren er ook bij geleverd worden.
Ik ben nog bezig met Solvit om elke twijfel uit te sluiten. Want lezen is inderdaad een kunst, zoals iemand hier stelde. Mij gaat het dan ook om de interpretatie van Solvit. Die hebben nl een overeenkomst met de RDW gesloten en daaruit vloeit deze nieuwe regeling voort.
Ik verwacht hiervan binnen enkele dagen uitsluitsel.
Met vriendelijke groeten,
Theo Joosten
Discussies over sterkere of zwakkere chassis worden ontzenuwd door de bijgeleverde officiële bijlagen, die de koper van een chassis krijgt.Dat wordt nu gewoon in de hoek gestopt waar het thuishoort: theoretische proefballonnetjes waar niemand wat aan heeft .
Inderdaad zal ook het Engelse chassis op grond van deze overeenkomst door de RDW goedgekeurd moeten worden. Wel moet het chassis dan in GB volgens de officiële Britse regelgeving toegelaten zijn en moeten die papieren er ook bij geleverd worden.
Ik ben nog bezig met Solvit om elke twijfel uit te sluiten. Want lezen is inderdaad een kunst, zoals iemand hier stelde. Mij gaat het dan ook om de interpretatie van Solvit. Die hebben nl een overeenkomst met de RDW gesloten en daaruit vloeit deze nieuwe regeling voort.
Ik verwacht hiervan binnen enkele dagen uitsluitsel.
Met vriendelijke groeten,
Theo Joosten
-
- Gebruiker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
- Locatie: Bennekom
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 981
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Hmmm soms wrodt ik van deze discussie ook heeel erg moe...
Ik heb in de tijd dat de douane nog de keuringen van herinslag van het chassis nummer deed bij de casper en hobbes eend een Wheels verzinkt chassis gemonteerd omdat ik in ieder geval 1 onderdeel wilde hebben dat niet meer wegroest. Ook vanwege de trekhaak wilde ik graag een paar stevige achterpoten hebben. De eend heeft alle papieren, ook het chassis is internationaal toegelaten! ja bij de apk keuring keken ze me wel vaak raar aan maar was het nooit een probleem omdat ik alle papieren erbij had.
Per 1januari 1999 ging de hele handel over naar het RDW en begon het geduvel...( de casper en hobbes eend ging 30 december1998 door de keuring...)
Ik vind het inderdaad wel een soap dat ze nu tot de conclusie zijn gekomen dat het nu wel weer mag.
De RDW hanteerde adviesregels op een dwingende manier en niet altijd even netjes...
Arnout die al 7 jaar zeer tevreden door europa heen vliegt met de casper en hobbes eend
Ik heb in de tijd dat de douane nog de keuringen van herinslag van het chassis nummer deed bij de casper en hobbes eend een Wheels verzinkt chassis gemonteerd omdat ik in ieder geval 1 onderdeel wilde hebben dat niet meer wegroest. Ook vanwege de trekhaak wilde ik graag een paar stevige achterpoten hebben. De eend heeft alle papieren, ook het chassis is internationaal toegelaten! ja bij de apk keuring keken ze me wel vaak raar aan maar was het nooit een probleem omdat ik alle papieren erbij had.
Per 1januari 1999 ging de hele handel over naar het RDW en begon het geduvel...( de casper en hobbes eend ging 30 december1998 door de keuring...)
Ik vind het inderdaad wel een soap dat ze nu tot de conclusie zijn gekomen dat het nu wel weer mag.
De RDW hanteerde adviesregels op een dwingende manier en niet altijd even netjes...
Arnout die al 7 jaar zeer tevreden door europa heen vliegt met de casper en hobbes eend
met eendige groeten,
Wat is nu de status?
Volgens onderstaande adv. van marktplaats zou er een verzinkt
chassis zijn met RDW keur.
Wat is nu de status van dit verhaal? Aangezien er toch een hoop
problemen zijn met de RDW en chassis.
Jeroen
-----------------------------------------
Nu ook geaccepteerd door de nederlandse rdw het ,, made in germany ,, chassis volledig verzinkt met 11 jaar garantie . word in duitsland al 8 jaar verkocht kon tot voor kort niet onder een nederlands voertuig geplaatst worden door toepassing van de europese regelgeving is dit nu wel mogelijk import in nl door onze firma meer info en foto,s op www.duckservice.nl frank
Kijk ook op website: www.duckservice.nl
chassis zijn met RDW keur.
Wat is nu de status van dit verhaal? Aangezien er toch een hoop
problemen zijn met de RDW en chassis.
Jeroen
-----------------------------------------
Nu ook geaccepteerd door de nederlandse rdw het ,, made in germany ,, chassis volledig verzinkt met 11 jaar garantie . word in duitsland al 8 jaar verkocht kon tot voor kort niet onder een nederlands voertuig geplaatst worden door toepassing van de europese regelgeving is dit nu wel mogelijk import in nl door onze firma meer info en foto,s op www.duckservice.nl frank
Kijk ook op website: www.duckservice.nl
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
Geachte heer Joosten,
Met genoegen kan ik u mededelen dat de RDW heeft aangegeven dat een goedgekeurd Citroën chassis uit een andere lidstaat ook in Nederland moet worden goedgekeurd, mits vergezeld van ofwel een verklaring van Citroën dat het chassis kwalitatief gelijkwaardig is aan het originele chassis, ofwel een verklaring door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar is goedgekeurd. Een Teilegutachten moet dus volstaan. Voor de details verwijs ik naar onze oplossingstekst (attachment).
NOU NOG EEN KEER DAN..........
RDW gaat alleen akkoord met een chassis VOORZIEN van een RDW-keur of goedkeur van buitenlandse keuringstation of van Citroen.............niet zo moeilijk toch.....
Met genoegen kan ik u mededelen dat de RDW heeft aangegeven dat een goedgekeurd Citroën chassis uit een andere lidstaat ook in Nederland moet worden goedgekeurd, mits vergezeld van ofwel een verklaring van Citroën dat het chassis kwalitatief gelijkwaardig is aan het originele chassis, ofwel een verklaring door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar is goedgekeurd. Een Teilegutachten moet dus volstaan. Voor de details verwijs ik naar onze oplossingstekst (attachment).
NOU NOG EEN KEER DAN..........
RDW gaat alleen akkoord met een chassis VOORZIEN van een RDW-keur of goedkeur van buitenlandse keuringstation of van Citroen.............niet zo moeilijk toch.....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
ik zou me niet zo'n zorgen maken als je een gegalvaniseerd chassis hebt. Als het nummer er maar door de RDW is ingeslagen is er niks aan de hand.Ramon2cv schreef:bij mij het zelfde ook uit die tijd van maakt geen reed uit tijd!
Als het zelf is ingeslagen heb je eventueel een probleem. Dan is namelijk niet meer te traceren waar je auto vandaan komt.
Het argument "het was al zo toen ik 'm kocht" gaat overigens niet op als je de sjaak bent.
Ik ken een verhaal van iemand die z'n landrover bij de RDW heeft moeten laten (waar de vorige eigenaar het chassis had verwisseld)
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76