motor ombouw
motor ombouw
Geacht forum ;
Mijn plan is om mijn 435cc motor te verruilen voor een 602cc, kan ik het vliegwiel met vrijloopkoppeling omzetten van de 435cc op de 602 cc?.
Hoort er bij de 602cc motor ook een andere gearing voor een hogere snelheid?
alvast bedankt voor de reactie,
NOF
Mijn plan is om mijn 435cc motor te verruilen voor een 602cc, kan ik het vliegwiel met vrijloopkoppeling omzetten van de 435cc op de 602 cc?.
Hoort er bij de 602cc motor ook een andere gearing voor een hogere snelheid?
alvast bedankt voor de reactie,
NOF
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Re: motor ombouw
Vliegwiel is om te zetten echter voor juiste resultaat zou er ook andere vak in moeten.
Is het een 435 of 425 6v. Indien laatste dan nog wel wat meer ombouwen.
Is het een 435 of 425 6v. Indien laatste dan nog wel wat meer ombouwen.
Citroén rolls better than a Rolls!
Re: motor ombouw
Als je een 602 motor plaatst kan je het beste ook de versnellingsbak verwisselen. De motor van een viertje maakt meer toeren dan die van een zesje. Daardoor zou je weliswaar meer trekkracht krijgen, maar de snelheid zal afnemen. En dat zal wel precies niet de bedoeling zijn van de ombouw.
Re: motor ombouw
Bedankt voor de reactie wbt de overbrenging van 435cc naar 602cc. Ik kan dus beter een versnellingsbak met trommelremmenvan een 6 nemen .
Grt NOF.
Grt NOF.
Re: motor ombouw
6 motor op een vier bak is geen rijden! Dus idd andere bak.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: motor ombouw
Zijn bak en 602 motor eenvoudig te plaatsen? Passen de aandrijfassen bijvoorbeeld. En de motorsteunen?
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Daar ben ik wel benieuwd naar.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: motor ombouw
Ja, dat is zo te plaatsen, versnellingsbaksteun past ook.
Lastiger wordt het als je meteen naar schijfremmen gaat maar trommels is niet heel ingrijpend.
Lastiger wordt het als je meteen naar schijfremmen gaat maar trommels is niet heel ingrijpend.
Re: motor ombouw
Je moet idd een bak van een 6je nemen. Alles past gewoon, zolang je trommelremmen houd. Als je een bak met schijfremmen gebruikt moet het hele remsysteem worden aangepast, de hoofdremcilinder en de remcilinders van de achterremmen. De handrem is ook een probleempje.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: motor ombouw
Ja hoor. Ze zijn wat minder gewild dan schijvenbakken dus nog best te vinden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Re: motor ombouw
Eventueel kan je wel een schijvenbak nemen, maar dan de remklauwen ombouwen naar dot 4.
Een set hiervoor kan je bij vgs verkrijgen wel op letten dat er niemand lhm in kapt bij een onderhoud
Een set hiervoor kan je bij vgs verkrijgen wel op letten dat er niemand lhm in kapt bij een onderhoud