Bericht
door RobertF » ma 9 sep, 2019 09:58
Hi Theo, leuk dat je je hier hebt aangemeld. Je bent beslist één van de pionieren van het eerste uur met je eendenbedrijf geweest. Jouw ervaring kan hier van pas komen en jouw schrijfstijl is zeker een aanwinst voor dit forum. Ik hoop dat je ook op andere topics reageert dat zou leuk zijn. Ja, en voor degene die dit topic volgen, Theo en ik waren buren in 1970!
Mijn eerste ervaring met een eend was 1966 wereldkampioenschap voetbal en een reis met drie vrienden met een eend naar Engeland. De hit in dat jaar was Summer in the City van Lovin' Spoonfull, ik hoor die drilboor nog. Omdat de eigenaar van de eend, toen we van de boot afkwamen niet links wilde rijden werd ik gebombardeerd tot chauffeur van het gezelschap, hetgeen bij de eerste de beste rotonde al tot grote verwarring zorgde met 4 knapen en bagage opgepropt in een eend.
De tweede ervaring was met Theo die in 1970 al tot de meer ervarene eendenrijders behoorde na zijn verblijf in Parijs.
Kom maar mee zei die, en we stapte in een grijze 2CV uit de vroege periode, de teller zat links tegen de raamstijl en fungeerde tevens als ruitenwisser, nou ruitenwisser, ze gingen heen en weer daar was ook alles mee gezegd. Toen we instapten besloegen de ramen direkt alsof we in de sauna kwamen en Theo haalde meteen een doek, die tot standaard uitrusting behoorde, van de legplank om weer enig zicht op de weg te krijgen. Schakelend door de versnellingen kwamen we na enige tijd op topsnelheid en dat was niet leuk, je kon elkaar niet meer verstaan en ik deed het haast in mijn broek van angst omdat je bijna niets zag en ik op de doorgezakte stoel bijna op de vloer zat en ook nog heen en weer geschud werd door het wachelende gedrag van de voiture. Ik ging omhoog en naar beneden en van links naar rechts en dat allemaal tegelijk alsof ik in de rups op de kermis zat, daar zie je namelijk ook niks. Bij elke bocht dacht ik dat we op de zijkant van de auto zouden belandden, maar Theo kende door zijn ervaring waarschijnlijk het juiste kieppunt en bleef daar net binnen, maar voor mijn gevoel was het steeds kantje boord met het angstzweet op mijn voorhoofd stapte ik opgelucht uit. We "made it" was mijn gedachte. Deze tweede ervaring staat als een tatoeage in mijn hersens.