Project 2cv6 van rood naar wit
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Je kan ook een vetnippel in de aansluiting voor de remleiding draaien en met de vetspuit de zuigers er uit persen.
Dat geeft niet zn klap als perslucht.
Dat geeft niet zn klap als perslucht.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik heb in 2001 een total losse eend gekocht die 31.000 km op de klok had en gesloopt. In een doos vond ik de remmen terug met een kaartje eraan, na 19 jaar, ook de aandrijfassen lagen er nog dus dat is mooi.
Ik ga eerst perslucht proberen en als het niet lukt de vetspuit methode.
Normaal doe ik het op de auto en steek er dan remblokken in zonder voering als je dan perst komen ze eruit maar vallen er net niet uit.
Ik ga eerst perslucht proberen en als het niet lukt de vetspuit methode.
Normaal doe ik het op de auto en steek er dan remblokken in zonder voering als je dan perst komen ze eruit maar vallen er net niet uit.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Nou de perslucht methode werkte nie,t geen van de zuigers komt eruit.
Dus even een smeernippel gehaald en de vetspuit methode toegepast, 1 zuiger kwam eruit , toen deze met een lijmtang vastgezet maar de 2de met geen mogelijkheid. Deze remklauw kan in de container.
Ik heb er nog een paar liggen dus op naar de volgende poging,
Oh ja wat kunnen die leidingen vast zitten in de klauw zeg. Had is ze net zo mooi schoon gemaakt.
Dus even een smeernippel gehaald en de vetspuit methode toegepast, 1 zuiger kwam eruit , toen deze met een lijmtang vastgezet maar de 2de met geen mogelijkheid. Deze remklauw kan in de container.
Ik heb er nog een paar liggen dus op naar de volgende poging,
Oh ja wat kunnen die leidingen vast zitten in de klauw zeg. Had is ze net zo mooi schoon gemaakt.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Jammer dat het niet los wil. Gelukkig heb je er nog meer dan.
Hopelijk gaat het verder makkelijk het wordt een mooie eend
Ik denk dat je ook de smeernippes van de aandrijf kan "lenen" dat is dacht ik de zelfde maat.
Hopelijk gaat het verder makkelijk het wordt een mooie eend
Ik denk dat je ook de smeernippes van de aandrijf kan "lenen" dat is dacht ik de zelfde maat.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Helaas, wel een goede poging.
Wellicht dat ze hem in Zutphen nog wel willen hebben ter revisie (ipv de vuilcontainer).
Wellicht dat ze hem in Zutphen nog wel willen hebben ter revisie (ipv de vuilcontainer).
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
heb je ook geprobeerd de zuiger eerst iets verder naar binnen te drukken tussen de bankschroef?
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ben 3 uur bezig geweest om er 1 weer gangbaar te hebben. Ik moest zoveel kracht zetten om ze eerst naar binnen te krijgen dat ik angst had dat het geheel kapot zou drukken.
De rubber seals zijn kei hard geworden en aan de onderzijde gecorrodeerd, De groef moet voorzichtig gezuiverd worden voordat er nieuwe in komen
Bovendien is het een vieze bezigheid, alles zit onder het vet. Mijn vetspuit was leeg dus morgen eerst een patroon halen en dan zien of we een tweede gangbaar krijgen.
Heb nu een methode om een halve klauw af te persen
Het is gewoon M8 ik had M8 X 1 kan die maar een stukje indraaien maar is voldoende.
Is kijken wat ik strak over heb , ik heb 4 sets liggen
Ja eerst geprobeerd ze in te drukken in de bankschroef
De rubber seals zijn kei hard geworden en aan de onderzijde gecorrodeerd, De groef moet voorzichtig gezuiverd worden voordat er nieuwe in komen
Bovendien is het een vieze bezigheid, alles zit onder het vet. Mijn vetspuit was leeg dus morgen eerst een patroon halen en dan zien of we een tweede gangbaar krijgen.
Heb nu een methode om een halve klauw af te persen
Het is gewoon M8 ik had M8 X 1 kan die maar een stukje indraaien maar is voldoende.
Is kijken wat ik strak over heb , ik heb 4 sets liggen
Ja eerst geprobeerd ze in te drukken in de bankschroef
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Chris54
- Regelmatige poster
- Berichten: 154
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
- Locatie: Zuidlaarderveen
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hallo Robert,RobertF schreef: ↑ma 4 nov, 2019 13:02 Ja alleen de Duitse 2CV de laatste modellen hadden alleen de bestuurdersstoel verstelbaar. De bekleding is alleen voor de vaste leuning. Ik heb de hoes van de stoel gehaald en je kunt nu zien waar ze het veranderd hebben. Nu kan mijn vrouw het mooi na maken bij de nieuwe.
Ben er nog niet achter hoe de knop er af gaat, maar eens op het Duitse forum vragen
20191104_130359.jpg
20191104_130409.jpg
Hoe heb je de zijkant vast gezet van het kunststof bij de draaiknop?
Heb je het ingeknipt en om de draaiknop heen gevouwen of ben je gestopt achter de draaiknop en daar gelijmd.
Alvast bedankt voor de info.
groet,
Chris
Citroen 2CV6 bwjr 1989
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hi Chris, de bekleding moet verder ingeknipt worden en dan omnaaien. Op de foto van de oude bekleding zie je hoever dat is. Dan gewoon aan elkaar naaien en als hoes er over schuiven en met oogjes vastzetten
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Wat een geklooi met die remklauwen en zuiger. Een methode gevonden om een halve klauw af te persen door een vlakke plaat met een stuk autoband er tussen in de bankschroef te zetten
Eindelijk had ik een set klaar netjes schoon met de zuigers eruit blijkt dat er twee types zijn, 1 die met een pijpje met elkaar verbonden zijn en 1 zonder,
Ik had een set voor zonder pijpjes, maar de revisie set heeft de "O " ring voor met pijpjes. Dus, of andere "O "ring bestellen of een andere set met pijpjes klaar maken.
Ik kwam er achter dat er een gat in het huis zat en bij nader onderzoek twee met een gat erin, waarschijnlijk door de druk van de vetspuit gewoon kapot gedrukt.
1 klauw heb ik klaar dus morgen kijken of ik nog een 2de heel hou.
Trouwens wat een vieze boel met dat vet, alles zit onder, zal blij zijn als ik er mee klaar ben.
Ook opletten er zit een gladde seal in en een V-vormige seal , de 1ste komt binnen de andere buiten.
Eindelijk had ik een set klaar netjes schoon met de zuigers eruit blijkt dat er twee types zijn, 1 die met een pijpje met elkaar verbonden zijn en 1 zonder,
Ik had een set voor zonder pijpjes, maar de revisie set heeft de "O " ring voor met pijpjes. Dus, of andere "O "ring bestellen of een andere set met pijpjes klaar maken.
Ik kwam er achter dat er een gat in het huis zat en bij nader onderzoek twee met een gat erin, waarschijnlijk door de druk van de vetspuit gewoon kapot gedrukt.
1 klauw heb ik klaar dus morgen kijken of ik nog een 2de heel hou.
Trouwens wat een vieze boel met dat vet, alles zit onder, zal blij zijn als ik er mee klaar ben.
Ook opletten er zit een gladde seal in en een V-vormige seal , de 1ste komt binnen de andere buiten.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Chris54
- Regelmatige poster
- Berichten: 154
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
- Locatie: Zuidlaarderveen
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hallo Robert, ik bedoel het de kunststof zijkant, heb je die boven de knop afgeknipt? hoe zet je die dan vast?
Citroen 2CV6 bwjr 1989
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
wow dat het zo vast zit gelukkig nog niet mee gemaakt. Wel echt bizar dat er een gat in kan komen door de druk. je zou zeggen dat met flink remmen de druk ook vrij hoog kan worden.
hopelijk zit het met de andere klauw meer mee.
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
hopelijk zit het met de andere klauw meer mee.
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@ Chris, je moet het wel korter maken en dan aan de onderzijde met oogjes vastmaken
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Chris54
- Regelmatige poster
- Berichten: 154
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
- Locatie: Zuidlaarderveen
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Super, weet ik genoeg, bedankt. Kan ik weer verder.
Citroen 2CV6 bwjr 1989
- Chris54
- Regelmatige poster
- Berichten: 154
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
- Locatie: Zuidlaarderveen
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Super, weet ik genoeg, bedankt. Kan ik weer verder.
Citroen 2CV6 bwjr 1989