Project 2cv6 van rood naar wit
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Klopt die met het oog heb ik ook. Maar bij mij zaten er dus 't van die platte pennen waar die stekker op past de gene waar hij op moet zat wat dieper de ander is dacht ik eenmassa die zat meer in het zicht waardoor je makkelijk perongeluk verkeerd doet.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Robert, zou je een keer iets uitgebreider kunnen schrijven over het proces van spuiten en wat je er allemaal voor nodig hebt? Ik heb een simpele compressor. Ooit heb ik de verfspuit een keer gebruik voor wat watergedragen lak, maar ik kan me voorstellen dat voor het spuiten van een auto er iets serieuzer spul nodig is.RobertF schreef: ↑za 16 mei, 2020 22:22 Ik had een 4 Kg set besteld
https://www.ebay.de/itm/4-kg-Set-Autola ... 2749.l2649
dat is 2 Kg lak plus 1 L verharder en ik had nog 1 Kg lak over van eerder. Ik heb nu nog denk ik een 0,5L over, dus heb ik 2,5 kg lak gebruikt plus verharder 2:1. Aan epoxy weet ik niet precies maar reken maar met 4Kg. Bestel wat acryl verdunning extra want je gebruikt dat ook om te spoelen en reinigen en maatbekertjes van 600cc zijn ook handig en kost niks. Alles in hun shop
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
bij een kennis bleek er ook spanning te staan op een draad, zelfs toen ik aan beide kanten de stekker eraf had. Dus de isolatie van de kabelboom eraf en het bleek dat in de boom 2 draden zich aan elkaar opengeschuurd hadden. Hij kreeg onbedoeld de spanning van de gele draad van de startmotor. Spul opnieuw geisoleerd en weer dichtgemaakt.
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Omdat de spanningsregelar warm werd als die op contact stond, heb ik de ISKRA dynamo laten testen en die is kapot, waarschijnlijk een diode. Revisie kost 125 euro, dus daar beginnen we niet aan. Ik heb nog een stuk of 6 dynamos liggen waaronderhet oude type Paris-Rhone en een Femsa. de laatste ziet er goed uit en het lager maakt geen lawaai dus die maar eens monteren en als ie het doet kan ik de borstel altijd nog vervangen.
Ben benieuwd
Ben benieuwd
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Die Femsa heeft volgens mij de borstels waar de stekker op 2 plekken past.
https://www.tweeceevee.nl/shop/koolbors ... amo-femsa/
https://www.tweeceevee.nl/shop/koolbors ... amo-femsa/
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De Femsa uitgeprobeerd en de regelaar bleek ook de geest te hebben gegeven , andere regelaar geplaatst en nu laadt die 14,2 V. De dynamo is wel erg hoorbaar, dus even uit elkaar gehaald en het lager gesmeerd maar het geluid blijft. Gelijk maar een nieuwe besteld. Dan ben ik van dit elektrisch probleem af
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Nieuwe dynamo ontvangen en gemonteerd, de laadspanning met de oude regelaar was hiermee 15,3 V toch een beetje te hoog. De regelaar vervangen door een nieuwe en die geeft 14,0 V aan, dat is dus prima.
Weer een probleem opgelost.
Vandaag de remmen ontluchten en dan is het een bijzonder moment, de eend mag uitvliegen.
Weer een probleem opgelost.
Vandaag de remmen ontluchten en dan is het een bijzonder moment, de eend mag uitvliegen.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Het is een prachtige auto geworden. Ga samen ontzettend genieten van je noeste arbeid met dit mooie weer. Jullie zullen wel veel bekijks hebben.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Echt vakwerk die auto is niet nieuwe zo als je hebt beloofd aan je vrouw maar hij is nog veel beter
Ook het spuitwerk is echt super goed gelukt. Nu nog even langs de RDW en dan een paar mooie totaal foto's op het forum om ons jaloers te maken
Ook het spuitwerk is echt super goed gelukt. Nu nog even langs de RDW en dan een paar mooie totaal foto's op het forum om ons jaloers te maken
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Na 25 jaar opgehokt te zijn geweest en na een jaar restauratie is ze vandaag op eigen kracht uitgevlogen.
Het was toch weer veel meer werk dan gedacht, ook de kosten zijn veel meer dan begroot, maar ik ben met het resultaat zeer tevreden en mijn vrouw ook.
Ik zal vanavond als de zon weg is nog wat foto's maken
Het was toch weer veel meer werk dan gedacht, ook de kosten zijn veel meer dan begroot, maar ik ben met het resultaat zeer tevreden en mijn vrouw ook.
Ik zal vanavond als de zon weg is nog wat foto's maken
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Prachtig!
Vergeet niet de taxatie voor de All-Risk verzekering.
Vergeet niet de taxatie voor de All-Risk verzekering.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Zeker puik werk!
Geniet er van.
Nog een goed bedoelde tip:
Zuinig zijn maar niet "te" wel lekker rijden
Geniet er van.
Nog een goed bedoelde tip:
Zuinig zijn maar niet "te" wel lekker rijden
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hallo Robert,
De duur van de restauratie heb ik helemaal gevolgd. De eend is nieuwer dan nieuw geworden. Mijn compliment
er voor. Ik heb 1 opmerking over de hoofdremcilinder. De remleidingen zijn verkeerd om aangesloten! De voorrem
moet op de eerste aansluiting (het dichts bij het potje) en de achterrem op het laatste aansluiting (verst van het
potje). Veel plezier met de eend in de toekomst. Elmar
De duur van de restauratie heb ik helemaal gevolgd. De eend is nieuwer dan nieuw geworden. Mijn compliment
er voor. Ik heb 1 opmerking over de hoofdremcilinder. De remleidingen zijn verkeerd om aangesloten! De voorrem
moet op de eerste aansluiting (het dichts bij het potje) en de achterrem op het laatste aansluiting (verst van het
potje). Veel plezier met de eend in de toekomst. Elmar
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Een grote tegenvaller!! De motor lekt olie uit de beplating onder elke cilinder, vermoedelijk lekt de olieleiding op de beide koppen, Ik had de olielekkage waar de leiding op het blok zit al verholpen. Juist de revisie die ik niet zelf gedaan heb, daar gaat het mis. Dus ....... de motor moet er weer uit.
Ondanks dat, de goedkeuring heb ik
Een jaar geleden, de eerste posting was 13 juni, begon het zo, de koets had 25 jaar in de schapenstal gehangen
Een paar fotos van hoe het eindresultaat is.
Het valt niet mee om een witte auto te fotograferen
Ik zou het leuk vinden dat degene die mijn topic gevolgd hebben, dat die een reactie hier plaatsen.
Heb je er wat aan gehad, was het informatief, hoe vond je het. Wat mis je nog? De berekening komt nog
Ondanks dat, de goedkeuring heb ik
Een jaar geleden, de eerste posting was 13 juni, begon het zo, de koets had 25 jaar in de schapenstal gehangen
Een paar fotos van hoe het eindresultaat is.
Het valt niet mee om een witte auto te fotograferen
Ik zou het leuk vinden dat degene die mijn topic gevolgd hebben, dat die een reactie hier plaatsen.
Heb je er wat aan gehad, was het informatief, hoe vond je het. Wat mis je nog? De berekening komt nog
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Heb je de kleppendeksels eens gedemonteerd toen er olie in zat. Dan loopt de olie wel eens in de beplanting namelijk.
Of wanneer de kleppendekselrubbers niet goed zitten kan dat gebeuren.
Mogelijk komt de olie daar vandaan. Scheelt je een hoop werk.
Verder erg net eendje!!!
Of wanneer de kleppendekselrubbers niet goed zitten kan dat gebeuren.
Mogelijk komt de olie daar vandaan. Scheelt je een hoop werk.
Verder erg net eendje!!!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!