big bore of niet??
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: big bore of niet??
Ja was inderdaad een aanbieding zag ik maar natuurlijk had ik de set al in huis...
Ik ben wel benieuwd waar die andere set dan vandaan komt...
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
Ik ben wel benieuwd waar die andere set dan vandaan komt...
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: big bore of niet??
Ach een automatische handtekening.
Ik was net zo blij dat het weer werkte...
Volgens mij is het nu uit.
Ik was net zo blij dat het weer werkte...
Volgens mij is het nu uit.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: big bore of niet??
Toen der tijd bij ABS gekocht.
De zuigers zijn zo als in deze set van gesmeed aluminium ipv gegoten.
https://vgs2cv.be/#!/Medium-kit-VGS-Gie ... y=29445092
De zuigers zijn zo als in deze set van gesmeed aluminium ipv gegoten.
https://vgs2cv.be/#!/Medium-kit-VGS-Gie ... y=29445092
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: big bore of niet??
Dat zijn toch wel hoopvolle berichten want dacht ook wel verhalen gelezen te hebben dat alleen maar ellende was.
Die set van VGS is serieus spul, heeft ook een 700cc kit gehad. Wel flink prijs verschil met BCC.
2000km inrijden doe ik al een jaar over, respect voor alleen al met caravan naar Spanje
Die set van VGS is serieus spul, heeft ook een 700cc kit gehad. Wel flink prijs verschil met BCC.
2000km inrijden doe ik al een jaar over, respect voor alleen al met caravan naar Spanje
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: big bore of niet??
Die 2000km heb ik zo voor elkaar, gewoon de Dyane meepakken...
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: big bore of niet??
Inmiddels ben ik 1300km verder...
De oliewissel bij 1000km liet wat heel fijn metalig slijpsel zien in de olie.
Dat zag er heel normaal uit.
Het verschil in vermogen is echt goed te voelen.
Bij gasgeven op een helling gaat hij gewoon harder rijden. Dat was voorheen niet echt zo.
Nog een paar honderd kilometer te gaan.... En dan gasgeven...
De oliewissel bij 1000km liet wat heel fijn metalig slijpsel zien in de olie.
Dat zag er heel normaal uit.
Het verschil in vermogen is echt goed te voelen.
Bij gasgeven op een helling gaat hij gewoon harder rijden. Dat was voorheen niet echt zo.
Nog een paar honderd kilometer te gaan.... En dan gasgeven...
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: big bore of niet??
klinkt goed hopelijk blijft hij het goed doen
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: big bore of niet??
Zoals het nu lijkt gaat dat goed komen.
Ik heb nog maar een extra setje besteld voor m'n Dyane op lpg.
Het rijden op benzine vind ik wel wat een prijzige hobby als je Lpg gewend bent....
Ik heb nog maar een extra setje besteld voor m'n Dyane op lpg.
Het rijden op benzine vind ik wel wat een prijzige hobby als je Lpg gewend bent....
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: big bore of niet??
Ik twijfel nog of ik een big bore set ga kopen.
Onlangs heb ik als oefenmateriaal een extra blok gekocht van een Dyane, een AM2, waar ik de cilinders en zuigers van af gehaald heb.
Zojuist dit topic doorgelezen.
Daaruit blijkt dat er bij sommige forummers toch ook wel de nodige problemen zijn geweest na het plaatsen van big bore sets (o.a. motoren kapot, oververhitting, verhoogd benzine- en olieverbruik, mindere betrouwbaarheid).
Ook gelezen dat je eigenlijk een nieuwe of gereviseerde krukas zou moeten plaatsen, als je een big bore op een oud blok wil zetten. Op de mijne zit trouwens geen overmatige speling op de krukas, maar toch...
Sneller optrekken lijkt me leuk, maar ik weet nog niet of deze "plus" opweegt tegen de "minnen".
Hoewel, als ik Erikjan zo lees, dan denk ik: dat wil ik ook!
Onlangs heb ik als oefenmateriaal een extra blok gekocht van een Dyane, een AM2, waar ik de cilinders en zuigers van af gehaald heb.
Zojuist dit topic doorgelezen.
Daaruit blijkt dat er bij sommige forummers toch ook wel de nodige problemen zijn geweest na het plaatsen van big bore sets (o.a. motoren kapot, oververhitting, verhoogd benzine- en olieverbruik, mindere betrouwbaarheid).
Ook gelezen dat je eigenlijk een nieuwe of gereviseerde krukas zou moeten plaatsen, als je een big bore op een oud blok wil zetten. Op de mijne zit trouwens geen overmatige speling op de krukas, maar toch...
Sneller optrekken lijkt me leuk, maar ik weet nog niet of deze "plus" opweegt tegen de "minnen".
Hoewel, als ik Erikjan zo lees, dan denk ik: dat wil ik ook!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Re: big bore of niet??
Ik heb altijd geleerd dat een krukas geen speling moet hebben, speling duidt op slijtage en zal snel groter worden.
tweeceevees zijn leuk!
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: big bore of niet??
Inmiddels heb ik de 2000km inrijden er op zitten.
De olie is weer ververst en nu zat er veel minder metaalachtige troep in.
Het rijdt echt heel mooi, de motor draait veel soepeler en er is natuurlijk wat meer power.
Waar het mij vooral om gaat is dat bij tegenwind de snelheid niet omlaag gaat en dat rijden met een aanhanger beter te doen is.
Volgende week kan ik het mooi testen op weg naar de vakantiebestemming...
De olie is weer ververst en nu zat er veel minder metaalachtige troep in.
Het rijdt echt heel mooi, de motor draait veel soepeler en er is natuurlijk wat meer power.
Waar het mij vooral om gaat is dat bij tegenwind de snelheid niet omlaag gaat en dat rijden met een aanhanger beter te doen is.
Volgende week kan ik het mooi testen op weg naar de vakantiebestemming...
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: big bore of niet??
Nieuwe krukas is niet nodig.
Verbruik gaat iets omhoog, vermogen ook.
En de risico's zijn vooral van toepassing op de oude bigbore sets met dunne wanden.
Verbruik gaat iets omhoog, vermogen ook.
En de risico's zijn vooral van toepassing op de oude bigbore sets met dunne wanden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: big bore of niet??
Ik moet het nog nameten maar het lijkt er op dat de set die ik een paar weken terug uit zutphen heb iets dikker is tussen de koel ribben.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: big bore of niet??
Deze sets zijn nieuwe cilinders van Aprotec en geen oude uitgefreesde cilinders.