electrische brandstofpomp
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
tsja. Ik rijd max 2500 km per jaar met de Dyane. Daardoor is ze in de 12 jaar dat ik nu eigenaar ben ook nog steeds niets van enig laswerk gedaan én is ze nog helemaal origineel qua plaatwerk/bodem/chassis. Ik zag dus die brandstofpomp als een handig hulpmiddeltje.
Maar misschien ligt het wel helemaal niet daar aan, en is het gewoon de carburateur die aan het einde van z'n latijn begint de raken...
Maar misschien ligt het wel helemaal niet daar aan, en is het gewoon de carburateur die aan het einde van z'n latijn begint de raken...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
als jij in die 12 jaar nog nooit de rubberen brandstofleiding hebt vervangen zou ik dat als eerste doen. niet alleen om dit probleem proberen op te lossen maar ook uit veiligheids overwegingen.
als dat niet helpt de benzine pomp vervangen. Gewoon voor een originele. Waarbij ik liever voor een goede gebruikte zou gaan als een nieuwe (denk ik. tenzij de nieuwe brandstofpompen wel goed nagemaakt worden)
als dat niet helpt de benzine pomp vervangen. Gewoon voor een originele. Waarbij ik liever voor een goede gebruikte zou gaan als een nieuwe (denk ik. tenzij de nieuwe brandstofpompen wel goed nagemaakt worden)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Nw brandstof pompen werken prima, gaatje in je brandstof leiding zou ook kunnen
eenden die voor langere tijd niet gebruikt worden. bedenk ff wat voor benzine je als laats getankt hebt. Benzine is tegenwoordig niet veel langer als een maand houdbaar dit komt van de olie giganten zelf vandaan.
De toegevoegde ethanol van tegenwoordig en het weglaten van de lood zorgen voor dit probleem.
Ethanol trekt water aan, dus naar een winter stop heb je onder in de tank een water oplossing zitten dat niet meer wil branden. Brandstofleidingen en stalen benzine tanks doen verrotten ff schudden voor gebruik kan al veel schelen. Het lood dat ze tegenwoordig niet meer toevoegen heeft ook o.a het nadeel dat bacteriën vrij spel hebben die zorgen voor een nog snellere ontbinding van van onze brandstof
eenden die voor langere tijd niet gebruikt worden. bedenk ff wat voor benzine je als laats getankt hebt. Benzine is tegenwoordig niet veel langer als een maand houdbaar dit komt van de olie giganten zelf vandaan.
De toegevoegde ethanol van tegenwoordig en het weglaten van de lood zorgen voor dit probleem.
Ethanol trekt water aan, dus naar een winter stop heb je onder in de tank een water oplossing zitten dat niet meer wil branden. Brandstofleidingen en stalen benzine tanks doen verrotten ff schudden voor gebruik kan al veel schelen. Het lood dat ze tegenwoordig niet meer toevoegen heeft ook o.a het nadeel dat bacteriën vrij spel hebben die zorgen voor een nog snellere ontbinding van van onze brandstof
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
alleen de brandstofleidingen in de motorruimte zijn vervangen. De rest niet. De enige die ik nog weet zit bovenop de tank, maar om die nou los te gaan maken...
Er is ook geen sprake van benzinegeur oid.
De reden dat ik denk aan de carburateur is ook dat het motortoerental nog al schommelt. Als je naar een stoplicht rijdt dan wil het voorkomen dat de motor nog een tijdje hoog in de toeren blijft (alsof de choke erop zit) en die zakt dan langzaam terug naar mooi stationair.
Bij het starten start hij vervolgens 's ochtends op één cilinder, braakt een wolk waterdamp uit en loopt vervolgens netjes. Echter was de CO% prima.
Er is ook geen sprake van benzinegeur oid.
De reden dat ik denk aan de carburateur is ook dat het motortoerental nog al schommelt. Als je naar een stoplicht rijdt dan wil het voorkomen dat de motor nog een tijdje hoog in de toeren blijft (alsof de choke erop zit) en die zakt dan langzaam terug naar mooi stationair.
Bij het starten start hij vervolgens 's ochtends op één cilinder, braakt een wolk waterdamp uit en loopt vervolgens netjes. Echter was de CO% prima.
Kijk uit met dat slangetje op de tank. Die heeft me vorig jaar akelig verrast.Michiel van G. schreef:alleen de brandstofleidingen in de motorruimte zijn vervangen. De rest niet. De enige die ik nog weet zit bovenop de tank, maar om die nou los te gaan maken...
Er is ook geen sprake van benzinegeur oid.
We waren al 100 km onderweg, niets aan de hand, tot we even stopten voor koffie onderweg.
Na een kwartiertje wilden we verder rijden, maar hikken en stoten, geen benzine meer.
Slangetje bleek totaal verdroogd en uitgescheurd. Beter preventief vervangen!
Het slecht starten na een week stilstand is heel herkenbaar. Heb 5 Eenden gehad, er was er maar één die er geen last van had. Duurt een hele tijd voor de benzine weer aangezogen is.
Vandaar dat ik ook eens zo'n elektrische pomp gekocht heb (maar nog niet geprobeerd).
Eendracht maakt macht.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: electrische brandstofpomp
4 jaar later: Ik heb een terugslagklep geplaatst. Werkt uitstekend, auto start nu een stuk gemakkelijker.
Re: electrische brandstofpomp
Klinkt bekend, slecht starten na lange stilstand. Ik was dat eindeloze starten ook wel zat en plaatste zo'n rubbel bal knijp ding. Daar kon ik de carb makkelijk mee afvullen, maar gek genoeg startte die er niet beter mee. Toen die bal een keer tegen het uitlaatspruitstuk lag en er bijna een gat in brandde (!) heb ik die er maar gauw weer tussenuit gehaald.
Later ging mijn mechanische brandstofpomp stuk, toen heb ik er een elektrische op gezet. Geen lekkage, oude kapotte pomp er gewoon tussen gelaten en nu start die wel vlot na lang stilstaan...
Er schijnt een verschil te zijn in een elektrische pomp voor plaatsing bij de tank of bij de carb in de buurt. Misschien daardoor lekkage?
Later ging mijn mechanische brandstofpomp stuk, toen heb ik er een elektrische op gezet. Geen lekkage, oude kapotte pomp er gewoon tussen gelaten en nu start die wel vlot na lang stilstaan...
Er schijnt een verschil te zijn in een elektrische pomp voor plaatsing bij de tank of bij de carb in de buurt. Misschien daardoor lekkage?
Re: electrische brandstofpomp
Even voor de duidelijkheid: Heb je de mechanische pomp 'aangesloten' met benzineleiding laten zitten? En zit die elektrische pomp dan voor of na de mechanische pomp gemonteerd?Steenw schreef: ↑do 20 aug, 2020 22:20 Later ging mijn mechanische brandstofpomp stuk, toen heb ik er een elektrische op gezet. Geen lekkage, oude kapotte pomp er gewoon tussen gelaten en nu start die wel vlot na lang stilstaan...
Er schijnt een verschil te zijn in een elektrische pomp voor plaatsing bij de tank of bij de carb in de buurt. Misschien daardoor lekkage?
Eendracht maakt macht.
Re: electrische brandstofpomp
Klopt, de oude pomp zit er nog aangesloten tussen. De elektrische komt er na.
Volgens de wegenwachter die me geholpen heeft met de montage trekt de elekrtische met gemak de brandstof er doorheen, wat blijkt te kloppen.
Volgens de wegenwachter die me geholpen heeft met de montage trekt de elekrtische met gemak de brandstof er doorheen, wat blijkt te kloppen.
Re: electrische brandstofpomp
Als hij een goed vacuum kan trekken... als er ergens valse lucht in de zuigleiding komt trekt hij ook niets aan.
diverse Citroens, wat anders.
Re: electrische brandstofpomp
Valse lucht? Dat betekent dat de leiding niet dicht is toch? Maar dan loopt toch ook de benzine er uit?
Re: electrische brandstofpomp
da's niet gezegd, lucht (gas) stroomt/vloeit een stuk makkelijker dan vloeistof
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Re: electrische brandstofpomp
Op de leiding staat onderdruk voor de pomp, dan kan hij lucht inzuigen vooral boven op de tank. Benzine die terug loopt gaat wel terug de tank in omdat ie lager ligt,
diverse Citroens, wat anders.
Re: electrische brandstofpomp
Sorry laatste opmerking snap ik niet helemaal. De aansluiting zit onderaan de tank dus dankzij de zwaartekracht en onderdruk wordt er benzine aangezogen en geen lucht. Dus wat bedoel je nu te zeggen?