Project 2cv6 van rood naar wit
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Dank je IVARIO
Ik heb er nog niet mee gereden alleen naar de APK. Ik ben begonnen om de olie lekkage te verhelpen en ga de brilrubbers vernieuwen. Zo te zien kan het blok blijven zitten
Ik heb er nog niet mee gereden alleen naar de APK. Ik ben begonnen om de olie lekkage te verhelpen en ga de brilrubbers vernieuwen. Zo te zien kan het blok blijven zitten
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Een boterdoosje op je chassis is perfect om de olie uit koppen op te vangen.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hee ja, een katalysator. Die heb ik al jaren niet meer gezien.
Ik had er één op m'n eerste eend.
Alle 2CV kenners zeiden toen dat dat niet bestond.... Wel dus... Op Duitse Eenden.
Ik had er één op m'n eerste eend.
Alle 2CV kenners zeiden toen dat dat niet bestond.... Wel dus... Op Duitse Eenden.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ja Thijs een setje van HJS, Ik had het al jaren liggen dus nu maar eens gemonteerd. In Duitsland ging je hiermee een belastingklasse lager vanwege de lagere uitstoot.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Oh, mooi ding. Ik wist niet dat het ook weer nieuw te koop is.
Het lijkt verdraaid veel op de originele.
Het lijkt verdraaid veel op de originele.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ah, dan zag ik het toch goed.
Dat zijn geen goedkope setjes (500,- of zo iets?).
En zou voor minder pk zorgen...heb ik me laten vertellen...
Ken iemand die hem voor zijn plaatselijke apk in midden Amerika ook nodig had).
Maar dan na apk hem er weer af schroefde.
Dat zijn geen goedkope setjes (500,- of zo iets?).
En zou voor minder pk zorgen...heb ik me laten vertellen...
Ken iemand die hem voor zijn plaatselijke apk in midden Amerika ook nodig had).
Maar dan na apk hem er weer af schroefde.
onder druk wordt alles vloeibaar
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik weet niet of het PK scheelt, maar mijn vrouw merkt dat toch niet Ik weet niet meer wat het gekost heeft, de pot was ook wel prijzig.. Ze worden af en toe nog wel eens aangeboden op ebay.de maar zijn dan ook meteen weg.
Bij het uit elkaar halen merkte ik dat de cilinderkopbouten nauwelijks vast zaten, dat zou wel eens de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Ik had nieuwe ringen en veren besteld, je zou ook een extra ring kunnen monteren om de veerdruk te verhogen. Ik heb de siliconen brilrubbers gemonteerd. Morgen afmonteren en kijken of het dicht is.
Bij het uit elkaar halen merkte ik dat de cilinderkopbouten nauwelijks vast zaten, dat zou wel eens de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Ik had nieuwe ringen en veren besteld, je zou ook een extra ring kunnen monteren om de veerdruk te verhogen. Ik heb de siliconen brilrubbers gemonteerd. Morgen afmonteren en kijken of het dicht is.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Had je een lek stoterstangbuisje?
Die lekt niet meer?
Die lekt niet meer?
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Mooi klo..... lekt die nog.!! De linker kant zijn de brilrubbers okë maar de oliedrukzender lekte. Andere zender gemonteerd maar de oude had een oogje aan de draad en de nieuwe zender een stekker. Dus vin er vanaf en draad verlengd en een stekker eraan. Die kant is droog. De rechter kant zijn de brilrubbers ook goed maar de voorste geleiderbuis lekt. de achterste buis is gerepareerd dus daar heeft het blok iets gehad. Ik heb het blok als gereviseerd gekocht, er zit blauwe pakking tussen de carterhelften dus moet het uit elkaar geweest zijn, Ook de cilinders hadden nog een hoonbeeld maar voor de rest twijfel ik aan hoe goed het gedaan is.
Nu moet alles weer uit elkaar en kijken wat er precies aan de hand is.
Dus Thijs je had niet helemaal ongelijk maar het is wel de andere buis.
Nu moet alles weer uit elkaar en kijken wat er precies aan de hand is.
Dus Thijs je had niet helemaal ongelijk maar het is wel de andere buis.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Die buisjes kunnen vervangen worden....
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Kun je dat zelf of een revisiebedrijf? en waar krijg je die buisjes?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Filipe in belgie kan dat als je googled op vgs2cv.be
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Als het een klein gaatje is dan kan op het misschien met aluminium lassen of zet er ook een bus over heen, anders laat ik er nieuwe in zetten. Je hebt er namelijk speciaal gereedschap voor nodig.
https://vgs2cv.be/wp-content/uploads/si ... eon-NL.pdf
https://vgs2cv.be/wp-content/uploads/si ... eon-NL.pdf
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814