Lucht beweging is stof...denk ik dan...maar ik ben ook geen professional
conversie naar Charleston geel zwart
Re: conversie naar Charleston geel zwart
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bij de kringloop haal je voor weinig van die rode lampen voor je spieren. Is infrarood en verwarmt zonder luchtverplaatsing.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Luchtbeweging is wel kans op stof maar in een echte spuitcabine wordt wel geventileerd en best veel zelfs de lucht wordt wel gefilterd.
Heb me even ingelezen. 0.3 tot 0.6 m/s luchtsnelheid in de cabine wordt aangeraden om de spuitnevel af te voeren
Nu heb ik filter op rol besteld. Het idee is om aan de voorkant lucht weg te zuigen. In de achter en zijwand boven een filter voor lucht inlaat.
Heb een fan die 6600m3/h lucht verplaats. Dan zit ik rond 0,4m/s. Zou goed moeten zijn.
De uitgaande lucht gaat door een speciaal paintstop filter. Dan wordt de rest van de wereld niet geel zwart als het goed is.
Infrarood is ook een goede om te bekijken.
Zou de terras verwarmer kunnen gebruiken.
Heb me even ingelezen. 0.3 tot 0.6 m/s luchtsnelheid in de cabine wordt aangeraden om de spuitnevel af te voeren
Nu heb ik filter op rol besteld. Het idee is om aan de voorkant lucht weg te zuigen. In de achter en zijwand boven een filter voor lucht inlaat.
Heb een fan die 6600m3/h lucht verplaats. Dan zit ik rond 0,4m/s. Zou goed moeten zijn.
De uitgaande lucht gaat door een speciaal paintstop filter. Dan wordt de rest van de wereld niet geel zwart als het goed is.
Infrarood is ook een goede om te bekijken.
Zou de terras verwarmer kunnen gebruiken.

- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Verharder kort gebruiken
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Beste optie is natuurlijk een spuitcabine huren. Heeft mij 90 euro gekost en dan weet je dat het goed is.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Voor een goed eindresultaat zijn meerdere factoren van belang.
Als je een cabine huurt dan hoef je waarschijnlijk niet te polijsten maar dan moet je wel professioneel kunnen spuiten, dus mooi laten vloeien en dat is niet eenvoudig, daar heb je veel ervaring voor nodig om dat aan te voelen.
.
Het A en O is een goede voorbewerking en bij zwart is dat cruciaal, bij zwart zie je alle oneffenheden en is een slijpen voor het spuiten met 800 waterproof noodzakelijk om geen schuurkrassen te zien. Belangrijk is een goede waterafscheider en laat de ketel voor het spuiten af van water. Zorg ervoor dat het te spuiten object siliconen vrij is. Bij de lage buitentemperatuur kies dan voor verharder kort. Houd je aan de juiste mengverhouding . Wil niet te snel, begin eerst met nevelen en wacht dan 10-15 minuten dan weer een laag en wacht weer 10-15 minuten en dan nog eens..
Bedenk wel dat enige ervaring in spuiten wel vereist is, zelfs professionele spuiters gaan soms in de fout.
Ik heb net nog zwart gespoten en had alles mooi afgeplakt en toen schiftte de lak bij het mengen. Ze hadden mij watergedragen basis lak gestuurd i.p.v. acryllak en dat mengt niet met verdunning. Daar sta je dan met een afgeplakte auto en je kunt niet verder. Na een week kreeg ik van Ludwig het goede gestuurd, kosteloos dat wel. Gelukkig was de buiten temperatuur toen ook goed.



Het dak vanwege loslatende blanke lak en de zijwand vanwege zijschade achterscherm en deur, gespoten.
Als je een cabine huurt dan hoef je waarschijnlijk niet te polijsten maar dan moet je wel professioneel kunnen spuiten, dus mooi laten vloeien en dat is niet eenvoudig, daar heb je veel ervaring voor nodig om dat aan te voelen.
.
Het A en O is een goede voorbewerking en bij zwart is dat cruciaal, bij zwart zie je alle oneffenheden en is een slijpen voor het spuiten met 800 waterproof noodzakelijk om geen schuurkrassen te zien. Belangrijk is een goede waterafscheider en laat de ketel voor het spuiten af van water. Zorg ervoor dat het te spuiten object siliconen vrij is. Bij de lage buitentemperatuur kies dan voor verharder kort. Houd je aan de juiste mengverhouding . Wil niet te snel, begin eerst met nevelen en wacht dan 10-15 minuten dan weer een laag en wacht weer 10-15 minuten en dan nog eens..
Bedenk wel dat enige ervaring in spuiten wel vereist is, zelfs professionele spuiters gaan soms in de fout.
Ik heb net nog zwart gespoten en had alles mooi afgeplakt en toen schiftte de lak bij het mengen. Ze hadden mij watergedragen basis lak gestuurd i.p.v. acryllak en dat mengt niet met verdunning. Daar sta je dan met een afgeplakte auto en je kunt niet verder. Na een week kreeg ik van Ludwig het goede gestuurd, kosteloos dat wel. Gelukkig was de buiten temperatuur toen ook goed.



Het dak vanwege loslatende blanke lak en de zijwand vanwege zijschade achterscherm en deur, gespoten.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bedankt voor alle tips
. Ik heb al wel ervaring met spuiten de eend van pa deels gespoten in een gehuurde cabine.
Robbert jou spuitwerk glimt weer mooi

Robbert jou spuitwerk glimt weer mooi

- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Net het inlaat filter aangebacht. Ik denk dat het wel gaat werken.
De goene baan op de foto is filterdoek.
Nu de voorwand met de ventilator maken.
Het is nog even wachten op de water / olie afscheider.
De carburateur heb ik opnieuw gelijmd had de as er te vroeg uit willen halen de kit was nog niet droog door de lage temperatuur.
Nu heb ik ze met jb weld epoxy gelijmd. Dat schijnt super sterk te zijn.



De goene baan op de foto is filterdoek.
Nu de voorwand met de ventilator maken.
Het is nog even wachten op de water / olie afscheider.
De carburateur heb ik opnieuw gelijmd had de as er te vroeg uit willen halen de kit was nog niet droog door de lage temperatuur.
Nu heb ik ze met jb weld epoxy gelijmd. Dat schijnt super sterk te zijn.



- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Carburateur zit weer inelkaar. Is weer als nieuw. Zonder loopt soepel zonder enige speling. Metalen delen en schroefjes verzinkt ziet er mooi uit. Zeker als je er een niet schoon gemaakt exemplaar naast zet. 





-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Leuk idee met die busjes.
Dat is juist altijd waarom je een carburateur afdankt..
Dat is juist altijd waarom je een carburateur afdankt..
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De "spuitcabine" is nu bijna gereed. Vandaag de afzuiging gemaakt.
Een plenumdoos van hout met aan 1 kant een dikke ventilator en aan de anderekant verfnevel filter.
Klein luikje om bij de knop van de fan te komen.
On de koets te spuiten zet ik er nog een tent voor straks.
Ik denk dat het gaat werken zo.






Een plenumdoos van hout met aan 1 kant een dikke ventilator en aan de anderekant verfnevel filter.
Klein luikje om bij de knop van de fan te komen.
On de koets te spuiten zet ik er nog een tent voor straks.
Ik denk dat het gaat werken zo.







- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
leuk, goed bezig. Mooie werkruimte en zat rommel om vanalles te bouwen en experimenteren.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zo professioneel was die van mij niet, dat ziet er goed uit, dat komt wel goed.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ziet er goed uit. Daar is over nagedacht en dat moet een mooi resultaat kunnen geven. Ben benieuwd naar je updates.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]