Ja dit klopt beter. Wat ik net schreef dat is jaren zeventig.
Een m4 motor had als ik het mij goed herinner een hele grote carburateur met ook een speciaal spruitstuk.
Ze noemden zo'n carburateur ook wel een petroleumstel
De M4 motor die in de Ak (en Azam6) is toegepast is altijd de "kleine" variant geweest met de 30 pics carburateur en bijbehorend spruitstuk.
Alleen de Ami 6 en de Dyane's D6 en Dyane6 hebben de grotere 40pics carburateur gehad.
engbokho schreef: ↑ma 14 dec, 2020 19:41
De M4 motor die in de Ak (en Azam6) is toegepast is altijd de "kleine" variant geweest met de 30 pics carburateur en bijbehorend spruitstuk.
En daarmee moet je toch harder kunnen rijden dan wat Ronaldo aangeeft? Wat kan er mis zijn, sproeier bezetting?
De kleine variant carburateurs zitten als het goed is recht op het spruitstuk gemonteerd. De tapeindjes staan horizontaal/recht over elkaar. De 40 serie carburateur staan de tapeinde schuin in lijn. let op wat je wil monteren.
Je hebt al gauw een andere spruitstuk nodig. Ze liggen niet voor het oprapen.