AZAM 1967
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
Platte kant onder is juist toch uit mn hoofd.
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
Is je aanzuigzeef ook schoongemaakt? In mijne zat een hoop drab.
Vul anders eens wat olie met een spuit en slangetje via je leiding van pomp naar oliekoeler. Ik had een gelijk probleem bij een andere citroen (geen eend).Dus de pomp van bovenaf gevuld met olie daarna werkte hij weer.
Vul anders eens wat olie met een spuit en slangetje via je leiding van pomp naar oliekoeler. Ik had een gelijk probleem bij een andere citroen (geen eend).Dus de pomp van bovenaf gevuld met olie daarna werkte hij weer.
Laatst gewijzigd door AZL57 op wo 17 feb, 2021 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
zeef is uit elkaar geweest, schoongemaakt en dichtgemaakt.
Olie van oliekoeler naar oliepomp ga ik proberen.
wat me te binnen schoot:
op één van de hoofdassen (krukas of nokkenas) is de lagerschaal van de as gegleden toen ik aan het ontvetten was. Die heb ik er weer opgeschoven. kan ik die schaal 180 graden gedraaid hebben?
Ik dacht toch dat de hele opbouw fool-proof was; dat je de boel gewoon niet in elkaar krijgt als je het verkeerd hebt.
Groet, Rob
Olie van oliekoeler naar oliepomp ga ik proberen.
wat me te binnen schoot:
op één van de hoofdassen (krukas of nokkenas) is de lagerschaal van de as gegleden toen ik aan het ontvetten was. Die heb ik er weer opgeschoven. kan ik die schaal 180 graden gedraaid hebben?
Ik dacht toch dat de hele opbouw fool-proof was; dat je de boel gewoon niet in elkaar krijgt als je het verkeerd hebt.
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
De gaten in een lagerschaal hebben idd een opening naar de olie pomp. Als je de deksel van pomp af hebt kun je eens met een draadje voelen of het kanaal open is?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
test:
ik kan alleen met hele grote druk op de zuiger de olie uit de spuit drukken.
Ik ben bang........ dat ie uit elkaar moet
Gr Rob
ik kan alleen met hele grote druk op de zuiger de olie uit de spuit drukken.
Ik ben bang........ dat ie uit elkaar moet
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
Heb je de motor krukas ook rondgedraaid? Ik weet niet of de kanalen alleen op bepaalde punten open zijn?
Ik heb eens gezien dat een krukas werd schoongespoeld daarbij moest je de drijfstang draaien om de kanalen voorelkaar te krijgen.
Ik heb eens gezien dat een krukas werd schoongespoeld daarbij moest je de drijfstang draaien om de kanalen voorelkaar te krijgen.
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
Je moet wel tegen de oliedruk regelaar induwen denk ik. Niet te veel montage kit gebruikt rond de pomp?
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
Goed punt misschien ff de veer uit de drukregelaar halen en nog is proberen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
die wist ik niet.
Op bepaalde krukas-standen liep de olie wel de spuitpomp uit.
blok open, zoeken... aaaaah er loopt ook olie door de nokkenas....
die komt er via een kanaaltje in de deksel van de oliepomp. En als je dan tussen de deksel een extra luxe pakking van 0.5 mm tussen doet dan zou je wel eens geen druk kunnen krijgen.
Blok weer in elkaar, olie er in, flink ronddraaien...... en daar kwam de olie.
Opgelost.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
Gelukkig opgelost, soms is het een kleinigheid.
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
Zo leer je steeds weer bij.
That is life .
That is life .
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, geen oliedruk
vandaag geleerd dat je beter een duurdere momentsleutel kan kopen.
wie heeft er een draadeind voor de onderkant van de cylinder, lengte 193 mm?
Groetjes, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZAM 1967
Heb ik denk ik wel liggen. Kan vanavond kijken. Stuur maar een pm.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
pm verstuurd. Zou geweldig zijn.
dat er wel eens iets tegenzit dat hoort er bij.
maar waar ik écht sacherijnig van ben: Hier in de buurt zit iemand die in gebruikte eend-delen doet. Die had nog 2 18pk blokken staan onbekende staat. Hij boodt aan: als je ze uit elkaar haalt en je komt onderdelen tegen die duidelijk beter zijn dat wat je hebt, kan je die overnemen voor een mooi prijsje. Dus ik die blokken uit elkaar. De ene had 1 mm speling op een big-end, bij het blok andere was een big-end lager gebroken, drijfstang krom en de hele binnenkant van de carterhelften aan gruzelementen. Die blokken helemaal gestript en aan de eigenaar terug gegeven......... Die heeft de carterhelften naar het oud-ijzer gebracht. incl de draadeinden. Nooit bij stilgestaan dat dit een bijzondere maat. is.
Zo leer je elke dag.
Gr Rob
dat er wel eens iets tegenzit dat hoort er bij.
maar waar ik écht sacherijnig van ben: Hier in de buurt zit iemand die in gebruikte eend-delen doet. Die had nog 2 18pk blokken staan onbekende staat. Hij boodt aan: als je ze uit elkaar haalt en je komt onderdelen tegen die duidelijk beter zijn dat wat je hebt, kan je die overnemen voor een mooi prijsje. Dus ik die blokken uit elkaar. De ene had 1 mm speling op een big-end, bij het blok andere was een big-end lager gebroken, drijfstang krom en de hele binnenkant van de carterhelften aan gruzelementen. Die blokken helemaal gestript en aan de eigenaar terug gegeven......... Die heeft de carterhelften naar het oud-ijzer gebracht. incl de draadeinden. Nooit bij stilgestaan dat dit een bijzondere maat. is.
Zo leer je elke dag.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 23 feb, 2021 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZAM 1967
Hoi Rob, het blijft een hobby. Mogelijk heb je nu wat meer druk omdat je een koper hebt. Het zit soms tegen maar is uiteindelijk met geduld allemaal oplosbaar. Als je het allemaal van te voren wist dan heb je toch geen uitdagingen meer die je zou kunnen delen. Dat is het mooie van dit forum. Toch? Bedankt dat je het wilt delen. Succes met de volgende stappen. We gaan ze hier zien.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]