Leek en toekomstige chassiswissel
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
misschien een chassis zoeken met kenteken en dan de rest ombouwen
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Dat lijkt voor de toekomst misschien de beste optie ja.
Dank voor alle reacties in ieder geval!
Dank voor alle reacties in ieder geval!
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Wat volgens mij ook een optie zou kunnen zijn. Uitvoeren naar België, daar een goedgekeurd chassis eronder plaatsen (wil zeggen 1 goedgekeurd voor België), met het attest van herinslag chassisnummer naar de keuring gaan en een origineel chassisnummer (dit bekijken ze even en dan gaat het de vuilbak in) en je hebt een auto met een nieuw chassis en een goedgekeurd chassisnummer.
2cv6, 1986 Rouge Vallelunga (verkocht)
Dyane, 1969, Bleu Christal
Dyane, 1969, Bleu Christal
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Zou de RDW echt het archief van de douane hebben over genomen? of kunnen inzien? Ik geloof daar niks van. Als je gewoon met een stalen gezicht zegt dat je dat formulier hebt ( met stempels en al) dan zullen ze je verhaal vast wel accepteren. Laat hun dan maar aantonen dat dat niet zo is...
Natuurlijk is een formulier dat 20 jaar oud is wat vervaagd maar ik heb het op tijd ingescand dus kan het zo weer uitprinten
Natuurlijk is een formulier dat 20 jaar oud is wat vervaagd maar ik heb het op tijd ingescand dus kan het zo weer uitprinten
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
aan het omkatten van een eend is geen droog brood te verdienen. Dus waarom zou je het doen? juist omdat je met die wagen nog een tijdje door wil rijden. Tegenwoordig heet dat duurzaam rijden
met eendige groeten,
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Ik zat met ongeveer hetzelfde probleem, had een nieuw chassis met RDW label en RDW documentatie, bij de keuring bleek dat de verkoper van het chassis de documenten vervalst had. Ik was erin geluisd. Daar sta je dan met een gerestaureerde eend, vele duizenden euro geinvesteerd en vele honderden uren. De keurmeester begreep dat IK was opgelicht en niet dat ik de boel wilde belazeren.
Keurmeesters hebben wel wat speelruimte met toelatingen maar ze moeten het wel kunnen verantwoorden. Ze zijn er niet om jou te pesten. Ik heb goede adviezen gekregen, ze wilde mij echt helpen. Ik had de koets van een Duitse eend die ik in 1998 gekocht had en gesloopt had. Ik had het stuk chassisbalk bewaard.
Met originele typeplaatje in de koets, het stuk chassisbalk, het Duitse kenteken en de Duitse nummerborden. was overduidelijk dat ik de rechtmatige eigenaar van het voertuig was waar een nieuw chassis onder gezet was en de auto gerestaureerd. Men heeft de auto toen ingevoerd en het nieuwe chassis werd als reparatie gezien. Ik hoefde geen certificaat te overleggen omdat men zo onder de indruk was van de kwaliteit van de restauratie, kreeg ik verder zonder problemen een kenteken
20 jaar geleden reed je met je eend met nieuw chassis naar de RDW en je liet het stuk chassisbalk zien en alles was in orde
viewtopic.php?f=34&t=15814
Mocht je geinteresseerd zijn in die route, ik heb nog een Duits kenteken+typeplaatje+chassisbalk. Bj 1985
Keurmeesters hebben wel wat speelruimte met toelatingen maar ze moeten het wel kunnen verantwoorden. Ze zijn er niet om jou te pesten. Ik heb goede adviezen gekregen, ze wilde mij echt helpen. Ik had de koets van een Duitse eend die ik in 1998 gekocht had en gesloopt had. Ik had het stuk chassisbalk bewaard.
Met originele typeplaatje in de koets, het stuk chassisbalk, het Duitse kenteken en de Duitse nummerborden. was overduidelijk dat ik de rechtmatige eigenaar van het voertuig was waar een nieuw chassis onder gezet was en de auto gerestaureerd. Men heeft de auto toen ingevoerd en het nieuwe chassis werd als reparatie gezien. Ik hoefde geen certificaat te overleggen omdat men zo onder de indruk was van de kwaliteit van de restauratie, kreeg ik verder zonder problemen een kenteken
20 jaar geleden reed je met je eend met nieuw chassis naar de RDW en je liet het stuk chassisbalk zien en alles was in orde
viewtopic.php?f=34&t=15814
Mocht je geinteresseerd zijn in die route, ik heb nog een Duits kenteken+typeplaatje+chassisbalk. Bj 1985
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Mijn ervaring is van wel. Een van de eenden hier had een dubbel nummer in chassis. Navraag bij een de tweede eigenaar leerde dat deze eind jaren 80, begin jaren 90 bij de douane was geweest. Briefje hiervan was niet in de uitvoerige documentatie te vinden. RDW gebeld en die konden zien dat de auto een herinslag heeft gehad onder toeziend oog van...hobbes schreef: ↑vr 19 mar, 2021 19:48 Zou de RDW echt het archief van de douane hebben over genomen? of kunnen inzien? Ik geloof daar niks van. Als je gewoon met een stalen gezicht zegt dat je dat formulier hebt ( met stempels en al) dan zullen ze je verhaal vast wel accepteren. Laat hun dan maar aantonen dat dat niet zo is...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
hoe zit het met eenden die het chassisnummer (orgineel en ook op kentekenpapieren) op de bodemplaat hebben zitten? Deze zijn na 30+ jaar ook vaak krokant genoeg om te vervangen. Inmiddels zit er bij mij een ander chassis onder (zo gekocht maar als er geen nummer in staat kun je hem zo verwisselen natuurlijk). Ik kom de komende jaren ook wel een keer aan de beurt voor nieuwe bodemplaten links en rechts. Ik zou denken dat ik er mee naar RDW kan en theoritsch dan chassisnummer (alsnog) kan laten herinslaan op chassis zelf.
Om het huidige chassisnummer heen lassen heeft dan wel als resultaat veel weg van omkatten
Om het huidige chassisnummer heen lassen heeft dan wel als resultaat veel weg van omkatten
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
wat ook veel gebeurde, vooral bij de dyane, dat het nummer achter de voorstoelen op de middelste plaat van het chassis werd geslagen. Bij chassis wissel, plaat loshalen, ander chassis eronder en vlak voordat de koets er weer op gezet werd de oude plaat er weer tussen schuiven. ach waar een wil is is een weg...
met eendige groeten,
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Bij mij staat er het volgende:
Plaats chassisnummer: Niet geregistreerd
Het chassisnummer staat wel ergens, namelijk ook op de bodemplaat voor de rechter voorstoel.
Geen idee wat er gebeurd bij een controle, ik denk dat ik maar gewoon aangeef dat ik de plaats niet weet.
APK plichtig ben ik niet meer (bj. 1968) met de laatste APK vorig jaar is er volgens mij niet naar chassisnummer gekeken.
.
Plaats chassisnummer: Niet geregistreerd
Het chassisnummer staat wel ergens, namelijk ook op de bodemplaat voor de rechter voorstoel.
Geen idee wat er gebeurd bij een controle, ik denk dat ik maar gewoon aangeef dat ik de plaats niet weet.
APK plichtig ben ik niet meer (bj. 1968) met de laatste APK vorig jaar is er volgens mij niet naar chassisnummer gekeken.
.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Ik denk dat ik voor mijn eendje maar eens een gesprekje ga voeren bij de RDW. Ik wil hem graag gegalvaniseerd maken, maar het is een oude import (2000) en twijfel sterk aan de originaliteit. Iemand tips om juist wel of niet te kiezen voor Schiedam/Waddinxveen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Ik ben deze week bij de rdw Zwijndrecht geweest voor de herinslag van het chassisnummer ivm een chassiswissel.
Men was zeer zorgvuldig.
Gelukkig had ik ruim 2jaar geleden voor de restauratie de auto laten schauwen door de rdw. Tuin is veel documentatie opgemaakt over de herkomst van het te gebruiken tweedehands-chassis en de originaliteit van de auto.
Omdat het chassisnummer vrijwel was weggerot was het nog discutabel of de ambtenaar de auto legitiem verklaarde.
Bij de herinslag werd ook gevraagd of ik het oude chassis bij me had......Alleen het uitgeslepen nummer. Dat was ook voldoende.
Zonder alle voorwerk was het niet gelukt.
Mijn advies, alles moet te verklaren zijn als je met de auto aan de slag gaat.
Voordat je begint laat de auto schauwen.
In alle andere gevallen zorg dat in het nieuwe chassis op een andere manier een nummer komt.
Men was zeer zorgvuldig.
Gelukkig had ik ruim 2jaar geleden voor de restauratie de auto laten schauwen door de rdw. Tuin is veel documentatie opgemaakt over de herkomst van het te gebruiken tweedehands-chassis en de originaliteit van de auto.
Omdat het chassisnummer vrijwel was weggerot was het nog discutabel of de ambtenaar de auto legitiem verklaarde.
Bij de herinslag werd ook gevraagd of ik het oude chassis bij me had......Alleen het uitgeslepen nummer. Dat was ook voldoende.
Zonder alle voorwerk was het niet gelukt.
Mijn advies, alles moet te verklaren zijn als je met de auto aan de slag gaat.
Voordat je begint laat de auto schauwen.
In alle andere gevallen zorg dat in het nieuwe chassis op een andere manier een nummer komt.
tweeceevees zijn leuk!
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Tja, goed punt dat alles te verklaren moet zijn. Lastig als je eigenaar x bent. Op zich heb ik geen aanleiding dat er gerommeld is, alleen is het een import auto, staat er Blauw op het eigendomsbewijs terwijl hij wit is (en ook nergens blauw te vinden in de koets), en staan de chassis nummers niet kaarsrecht (als dat wat zou zeggen). Gezonde twijfel dus. Blijft lastig, feit is dat het huidige chassis er niet beter op wordt en ik het leuk zou vinden als ik daar de roest een halt kan geven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
In dat geval, Meminc, zou ik met een grote boog om de RDW heen gaan. De kans is groot dat je je kenteken kwijtraakt. Zeker als de kleur ook niet klopt...
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Leek en toekomstige chassiswissel
Eens, ik zou het in eigen beheer houdenMichiel van G. schreef: ↑vr 14 mei, 2021 21:12 In dat geval, Meminc, zou ik met een grote boog om de RDW heen gaan. De kans is groot dat je je kenteken kwijtraakt. Zeker als de kleur ook niet klopt...
@Michiel van G. nu kan ik naam weer thuisbrengen van Panda forum
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green