Gegalvaniseerd chassis
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Gegalvaniseerd chassis
Lastig, het risico dat je het kenteken kwijt raakt is wel groot dan.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Niet groter dan nu lijkt me.
Gegalvaniseerd chassis
Nou, mn eend staat op dr nieuwe chassis. Tevens is er het nodige aan gelast.
Volgens de garage een zwaar chassis (zwaarder dan bijv Duck City chassis. De leeneend had die, merkte geen verschil met origineel vergeleken). Eend zou stugger rijden. Merk zelf eigenlijk nauwelijks verschil. Mogelijk dat de kleine hobbels minder goed weggewerkt worden. Wel een verschil is het geluid: het chassis is nu een klankkast. Dat had ik al van een andere eendenboer gehoord. Om die reden zette hij galva chassis altijd eerst in tectyl. Je merkt het niet op de snelweg maar wel op de binnendoor weggetjes. Dus ttz de onder kant van het chassis maar eens insmeren met een geluidwerend middel. Maar wat?
Eend rijdt nu stuk lekkerder maar dat komt omdat ik de eend voor en achter hoger op de wielen heb laten zetten. Dat levert een veel leukere bochtervaring op.
Maar goed. Slechts één ritje gereden. Vanwege Corona staat mn eendje te slapen.
Volgens de garage een zwaar chassis (zwaarder dan bijv Duck City chassis. De leeneend had die, merkte geen verschil met origineel vergeleken). Eend zou stugger rijden. Merk zelf eigenlijk nauwelijks verschil. Mogelijk dat de kleine hobbels minder goed weggewerkt worden. Wel een verschil is het geluid: het chassis is nu een klankkast. Dat had ik al van een andere eendenboer gehoord. Om die reden zette hij galva chassis altijd eerst in tectyl. Je merkt het niet op de snelweg maar wel op de binnendoor weggetjes. Dus ttz de onder kant van het chassis maar eens insmeren met een geluidwerend middel. Maar wat?
Eend rijdt nu stuk lekkerder maar dat komt omdat ik de eend voor en achter hoger op de wielen heb laten zetten. Dat levert een veel leukere bochtervaring op.
Maar goed. Slechts één ritje gereden. Vanwege Corona staat mn eendje te slapen.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Navraag leert dat gegalvaniseerd origineel chassis ongeveer 2 kg zwaarder is dan origineel chassis. Das bijna niks dus.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Gegalvaniseerd chassis
Nu lag ik vorige week onder de eend van mijn dochter vanwege benzine meter defect, toen ik zag dat er roest bubbels aan de onderplaat van het chassis zaten.
Met een beetje tikken ging ik daar doorheen.
Dat chassis heb ik zelf gewisseld en wordt nu ruim 8 jaar gebruikt.
Het chassis is een Cassis chassis met zgn cataforese behandeling?
8 Jaar vind ik toch wat kort, zeker met toch wel enige roestwerende behandeling.
Vandaag een poging gedaan dit te herstellen maar terwijl ik bezig was vond ik nog meer slechte plekken.
Het volgende chassis gaat toch verzinkt worden.
Maar eens gaan inplannen
Met een beetje tikken ging ik daar doorheen.
Dat chassis heb ik zelf gewisseld en wordt nu ruim 8 jaar gebruikt.
Het chassis is een Cassis chassis met zgn cataforese behandeling?
8 Jaar vind ik toch wat kort, zeker met toch wel enige roestwerende behandeling.
Vandaag een poging gedaan dit te herstellen maar terwijl ik bezig was vond ik nog meer slechte plekken.
Het volgende chassis gaat toch verzinkt worden.
Maar eens gaan inplannen
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Gegalvaniseerd chassis
Tjonge, ik heb onder 1 auto ook zo'n Cassis chassis maar die is nog klokgaaf.
Er mankeert echt niks aan.
Deze is uit 2003.
Er mankeert echt niks aan.
Deze is uit 2003.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ja, ik was ook een beetje verdrietig.
Een voordeel nu is dat verwisseling makkelijk zal gaan omdat er verder niets anders gedaan hoeft te worden.
Een voordeel nu is dat verwisseling makkelijk zal gaan omdat er verder niets anders gedaan hoeft te worden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ja dat scheelt.
Onder een andere auto heb ik ook een verzinkt chassis van de firma B te Z en deze bevalt me ok prima.
Met opbouwen heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt met de zogenaamde originele van Cassis.
Die van Cassis is er nu trouwens ook in verzinkte uitvoering. Die lag op de laatste Citromobile.
Deze was echt supervlak, mooier dan de verzinkte die ik nu heb.
Onder een andere auto heb ik ook een verzinkt chassis van de firma B te Z en deze bevalt me ok prima.
Met opbouwen heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt met de zogenaamde originele van Cassis.
Die van Cassis is er nu trouwens ook in verzinkte uitvoering. Die lag op de laatste Citromobile.
Deze was echt supervlak, mooier dan de verzinkte die ik nu heb.