Gegalvaniseerd chassis
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Gegalvaniseerd chassis
Lastig, het risico dat je het kenteken kwijt raakt is wel groot dan.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Niet groter dan nu lijkt me.
Gegalvaniseerd chassis
Nou, mn eend staat op dr nieuwe chassis. Tevens is er het nodige aan gelast.
Volgens de garage een zwaar chassis (zwaarder dan bijv Duck City chassis. De leeneend had die, merkte geen verschil met origineel vergeleken). Eend zou stugger rijden. Merk zelf eigenlijk nauwelijks verschil. Mogelijk dat de kleine hobbels minder goed weggewerkt worden. Wel een verschil is het geluid: het chassis is nu een klankkast. Dat had ik al van een andere eendenboer gehoord. Om die reden zette hij galva chassis altijd eerst in tectyl. Je merkt het niet op de snelweg maar wel op de binnendoor weggetjes. Dus ttz de onder kant van het chassis maar eens insmeren met een geluidwerend middel. Maar wat?
Eend rijdt nu stuk lekkerder maar dat komt omdat ik de eend voor en achter hoger op de wielen heb laten zetten. Dat levert een veel leukere bochtervaring op.
Maar goed. Slechts één ritje gereden. Vanwege Corona staat mn eendje te slapen.
Volgens de garage een zwaar chassis (zwaarder dan bijv Duck City chassis. De leeneend had die, merkte geen verschil met origineel vergeleken). Eend zou stugger rijden. Merk zelf eigenlijk nauwelijks verschil. Mogelijk dat de kleine hobbels minder goed weggewerkt worden. Wel een verschil is het geluid: het chassis is nu een klankkast. Dat had ik al van een andere eendenboer gehoord. Om die reden zette hij galva chassis altijd eerst in tectyl. Je merkt het niet op de snelweg maar wel op de binnendoor weggetjes. Dus ttz de onder kant van het chassis maar eens insmeren met een geluidwerend middel. Maar wat?
Eend rijdt nu stuk lekkerder maar dat komt omdat ik de eend voor en achter hoger op de wielen heb laten zetten. Dat levert een veel leukere bochtervaring op.
Maar goed. Slechts één ritje gereden. Vanwege Corona staat mn eendje te slapen.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Navraag leert dat gegalvaniseerd origineel chassis ongeveer 2 kg zwaarder is dan origineel chassis. Das bijna niks dus.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Gegalvaniseerd chassis
Nu lag ik vorige week onder de eend van mijn dochter vanwege benzine meter defect, toen ik zag dat er roest bubbels aan de onderplaat van het chassis zaten.
Met een beetje tikken ging ik daar doorheen.
Dat chassis heb ik zelf gewisseld en wordt nu ruim 8 jaar gebruikt.
Het chassis is een Cassis chassis met zgn cataforese behandeling?
8 Jaar vind ik toch wat kort, zeker met toch wel enige roestwerende behandeling.
Vandaag een poging gedaan dit te herstellen maar terwijl ik bezig was vond ik nog meer slechte plekken.
Het volgende chassis gaat toch verzinkt worden.
Maar eens gaan inplannen
Met een beetje tikken ging ik daar doorheen.
Dat chassis heb ik zelf gewisseld en wordt nu ruim 8 jaar gebruikt.
Het chassis is een Cassis chassis met zgn cataforese behandeling?
8 Jaar vind ik toch wat kort, zeker met toch wel enige roestwerende behandeling.
Vandaag een poging gedaan dit te herstellen maar terwijl ik bezig was vond ik nog meer slechte plekken.
Het volgende chassis gaat toch verzinkt worden.
Maar eens gaan inplannen
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 3068
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Gegalvaniseerd chassis
Tjonge, ik heb onder 1 auto ook zo'n Cassis chassis maar die is nog klokgaaf.
Er mankeert echt niks aan.
Deze is uit 2003.
Er mankeert echt niks aan.
Deze is uit 2003.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ja, ik was ook een beetje verdrietig.
Een voordeel nu is dat verwisseling makkelijk zal gaan omdat er verder niets anders gedaan hoeft te worden.
Een voordeel nu is dat verwisseling makkelijk zal gaan omdat er verder niets anders gedaan hoeft te worden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 3068
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ja dat scheelt.
Onder een andere auto heb ik ook een verzinkt chassis van de firma B te Z en deze bevalt me ok prima.
Met opbouwen heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt met de zogenaamde originele van Cassis.
Die van Cassis is er nu trouwens ook in verzinkte uitvoering. Die lag op de laatste Citromobile.
Deze was echt supervlak, mooier dan de verzinkte die ik nu heb.
Onder een andere auto heb ik ook een verzinkt chassis van de firma B te Z en deze bevalt me ok prima.
Met opbouwen heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt met de zogenaamde originele van Cassis.
Die van Cassis is er nu trouwens ook in verzinkte uitvoering. Die lag op de laatste Citromobile.
Deze was echt supervlak, mooier dan de verzinkte die ik nu heb.
-
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 25 jun, 2018 15:33
- Locatie: Vogelenzang
Re: Gegalvaniseerd chassis
Beste Tom,
Ik lees dat jij goede ervaringen hebt met het verzinkte chasis van Der Franzose.
Echter ik loop tegen een groot probleem aan waar ik niets van begrijp.
De gaten van mijn originele bumpersteunen komen niet overeen met de gaten in het chassis.
Uiteindelijk zelf opgelost maar nu met het plaatsen van de voorspatborden lijkt het wel of het hele koplampframe met bumpersteun te veel naar achteren staan want ik moet de spatborden aan de onderzijde zwaar indrukken om de onderste moer er op te bevestigen, zodanig dat het spatbord geforceerd wordt.. Ik begrijp niet dat het bij jou wel goed pastte en bij mij niet terwijl alles verder origineel is. en perfect pastte in het oude frame.
Ik lees dat jij goede ervaringen hebt met het verzinkte chasis van Der Franzose.
Echter ik loop tegen een groot probleem aan waar ik niets van begrijp.
De gaten van mijn originele bumpersteunen komen niet overeen met de gaten in het chassis.
Uiteindelijk zelf opgelost maar nu met het plaatsen van de voorspatborden lijkt het wel of het hele koplampframe met bumpersteun te veel naar achteren staan want ik moet de spatborden aan de onderzijde zwaar indrukken om de onderste moer er op te bevestigen, zodanig dat het spatbord geforceerd wordt.. Ik begrijp niet dat het bij jou wel goed pastte en bij mij niet terwijl alles verder origineel is. en perfect pastte in het oude frame.
Ervaren eendrijders sinds 1975
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1885
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Gegalvaniseerd chassis
Was je oude chassis misschien geknikt?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 25 jun, 2018 15:33
- Locatie: Vogelenzang
Re: Gegalvaniseerd chassis
Nee, het oude chassis begon erg slecht te worden maar was volledig vormvast.
Maa dat heeft lijkt mij toch niets te maken met het prbleem dat ik aangeef ?
Maa dat heeft lijkt mij toch niets te maken met het prbleem dat ik aangeef ?
Ervaren eendrijders sinds 1975
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Gegalvaniseerd chassis
Dat probleem met de spatborden heb ik ook eens gehad, maar dat waren niet de originele spatborden maar imitatie.
-
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 25 jun, 2018 15:33
- Locatie: Vogelenzang
Re: Gegalvaniseerd chassis
Dat herken ik maar deze spatborden passten perfect op het oude originele chassis,
Ervaren eendrijders sinds 1975