AZA 1969
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZA 1969
Mooi project veel werk maar heel gaaf.
Voor de assen en dergelijke gebruik ik altijd een staalborstel op de slijptol dan heb zo de roest en tectyl er af. Veiligheidsbril is wel echt noodzakelijk als de borstel op raakt gaan de haren er uit vliegen met zn kracht dat ze in je vel blijven steken.
Voor de assen en dergelijke gebruik ik altijd een staalborstel op de slijptol dan heb zo de roest en tectyl er af. Veiligheidsbril is wel echt noodzakelijk als de borstel op raakt gaan de haren er uit vliegen met zn kracht dat ze in je vel blijven steken.
Re: AZA 1969
Zeker een mooi en vooral ook een leuk project.
De staalborstels op de slijptol leken mij ook het beste, alleen inderdaad nog iets goeds verzinnen tegen de rondvliegende haren.
Neem aan dat de assen wel eerst van het chassis af gaan?
De staalborstels op de slijptol leken mij ook het beste, alleen inderdaad nog iets goeds verzinnen tegen de rondvliegende haren.
Neem aan dat de assen wel eerst van het chassis af gaan?
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZA 1969
hoe ver je het uit elkaar haalt is helemaal aan jou en afhankelijk van de staat van de eend.
Zelf heb ik de 2cv tot het laatste boutje uit elkaar gehaald, maar alles wat je demonteert brengt dingen naar boven die je gaat moeten of willen vervangen. Haal je de wieldraagarmen van de assen kom je waarschijnlijk 1 of meerdere lagers tegen die zijn ingesleten en dat zet je dan niet meer terug. Haal je de remleidingen los breekt deze waarschijnlijk af bij een van de nippels en moet je die vervangen. enz.
sommige dingen kan je ook gewoon inelkaar laten als het nog goed werkt. Een stuurhuis bijvoorbeeld haal ik alleen uit elkaar als er speling op zit (wat dan wel meestal het geval is.)
Maar voor het schoonmaken is het wel makkelijk als in elk geval de assen er af zijn.
Je kan een paar verslagen doorlezen op het forum om te zien hoe andere het aanpakken. Die van Rob heb je al gezien geloof ik.
Wat is je idee, gewoon technisch goedmaken of in nieuwstaat restaureren?
Zelf heb ik de 2cv tot het laatste boutje uit elkaar gehaald, maar alles wat je demonteert brengt dingen naar boven die je gaat moeten of willen vervangen. Haal je de wieldraagarmen van de assen kom je waarschijnlijk 1 of meerdere lagers tegen die zijn ingesleten en dat zet je dan niet meer terug. Haal je de remleidingen los breekt deze waarschijnlijk af bij een van de nippels en moet je die vervangen. enz.
sommige dingen kan je ook gewoon inelkaar laten als het nog goed werkt. Een stuurhuis bijvoorbeeld haal ik alleen uit elkaar als er speling op zit (wat dan wel meestal het geval is.)
Maar voor het schoonmaken is het wel makkelijk als in elk geval de assen er af zijn.
Je kan een paar verslagen doorlezen op het forum om te zien hoe andere het aanpakken. Die van Rob heb je al gezien geloof ik.
Wat is je idee, gewoon technisch goedmaken of in nieuwstaat restaureren?
Re: AZA 1969
Mijn idee is om hem technisch goed te maken en later (lees: over +10 jaar) misschien in nieuwstaat. Eigenlijk wel het project zoals Rob het heeft gedaan. Remleidingen en lagers vervangen lijkt me geen probleem en wat er verder nodig is.
En wat je zegt over hoe verder je gaat, hoe meer je tegenkomt, dat klopt helemaal.
Ik ga wat andere threads lezen, ik lees ook met heel veel plezier jouw verhaal van de Charleston.
En wat je zegt over hoe verder je gaat, hoe meer je tegenkomt, dat klopt helemaal.
Ik ga wat andere threads lezen, ik lees ook met heel veel plezier jouw verhaal van de Charleston.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: AZA 1969
ik stel je de vraag wat wil je met die eend gaan doen? wordt het een hobby auto die zo af en toe de schuur uit mag of wordt een leuke kilometervreter?
met eendige groeten,
Re: AZA 1969
Hi Hobbes,
Deze zal vooral veel kleinere ritjes van 20 / 40
Km zijn. En ik denk ook af en toe wel een ritje naar Frankrijk / Zuid-Frankrijk (om het jaar).
Hij mag zeker niet als hobby auto in de schuur staan, maar hij moet gebruikt worden.
Deze zal vooral veel kleinere ritjes van 20 / 40
Km zijn. En ik denk ook af en toe wel een ritje naar Frankrijk / Zuid-Frankrijk (om het jaar).
Hij mag zeker niet als hobby auto in de schuur staan, maar hij moet gebruikt worden.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
- Canard Celeste
- Beginner
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 27 mei, 2021 19:18
Re: AZA 1969
Afgelopen week was ik weer in Frankrijk bij de 2cv, naast de verbouwing van het huis ook nog tijd gevonden om het motorblok en versnellingsbak los te maken.
Ik heb nog nooit eerder een motorblok uit ene auto gehaald, dus ik had verwacht dat deze met tig boutjes vastzat. Maar, neehoor! Ik leer mijn eend steeds beter kennen, gewoon 4 boutjes en ik kon hem er zo uit takelen.
Nu gaat het blok en versnellingsbak mee naar NL zodat ik hem daar weer helemaal goed kan gaan maken, met behulp van dit forum en de boekjes. Overigens zag het chassis er ook nog steeds goed uit.
Ik heb nog nooit eerder een motorblok uit ene auto gehaald, dus ik had verwacht dat deze met tig boutjes vastzat. Maar, neehoor! Ik leer mijn eend steeds beter kennen, gewoon 4 boutjes en ik kon hem er zo uit takelen.
Nu gaat het blok en versnellingsbak mee naar NL zodat ik hem daar weer helemaal goed kan gaan maken, met behulp van dit forum en de boekjes. Overigens zag het chassis er ook nog steeds goed uit.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
Re: AZA 1969
Leuk he, net een grote meccanodoos. Veel plezier met het sleutelen..
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZA 1969
Mooie vorderingen!
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht