conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Mini update vandaag heb de schakelpook gecoat en de stuurbuis maar die ben ik vergeten op de foto te zetten.
Was even spannend of de glijlagers van de schakelpook 180graden aan konden. Maar omdat ik er toch 4 heb maar geprobeerd. En het ging goed
Was even spannend of de glijlagers van de schakelpook 180graden aan konden. Maar omdat ik er toch 4 heb maar geprobeerd. En het ging goed
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag de uitlaat voorzien van nieuwe klemmen en ophangrubbers. En er onder gehangen. De stuurkolom en contactslot gemonteerd.
Een lasmoer op de 1e demper gebakken voor de lambdasensor. En nog wat delen ge poedercoat.
Ik kwam er achter dat de beugel voor de pedalen niet past. De hoek van de voetenbak / schutbord is anders. Die beugel kwam van een andere koets om dat hij miste. Maar schijnbaar zit er verschil in.
Ben ook met de bedrading bezig van het dashbord. Weet iemand of er een tekening is hoe de draadboom hoort te lopen. Ik weet wel welke. Stekker waar hoord maar niet welke kabel bundel door welk gat uit het dashbord komen.
Een lasmoer op de 1e demper gebakken voor de lambdasensor. En nog wat delen ge poedercoat.
Ik kwam er achter dat de beugel voor de pedalen niet past. De hoek van de voetenbak / schutbord is anders. Die beugel kwam van een andere koets om dat hij miste. Maar schijnbaar zit er verschil in.
Ben ook met de bedrading bezig van het dashbord. Weet iemand of er een tekening is hoe de draadboom hoort te lopen. Ik weet wel welke. Stekker waar hoord maar niet welke kabel bundel door welk gat uit het dashbord komen.
- Canard Celeste
- Beginner
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 27 mei, 2021 19:18
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geweldig dat je gewoon zelf aan het poedercoaten bent gegaan. En het spuitwerk is echt mooi. De kleuren knallen er lekker uit zo. Kom je met opbouwen veel gekke dingen tegen? Past het allemaal?
(°\=/°) 2cv6 1986
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zit de lambdasonde niet te ver van het spruitstuk? Ze werken alleen bij een zeer hoge temperatuur. Ik vrees dat de uitlaatgassen al te ver zijn afgekoeld voordat ze de sonde bereiken.
Ik heb zelf mij Seat Trans omgebouwd naar injectie en die had oorspronkelijk uiteraard ook geen sonde. Het bleek nogal nauw te komen hoe de sonde bevestigd was (oa in de flow van de buis) en de locatie van de sonde.
Zoals je ziet zit de sonde in mijn geval vrijwel direct na het uitlaatspruitstuk: (om je topic niet te vervuilen in link-vorm)
https://i.ibb.co/NTSHN72/IMG-0150.jpg
https://i.ibb.co/MsScdcV/IMG-0157.jpg
Ik heb zelf mij Seat Trans omgebouwd naar injectie en die had oorspronkelijk uiteraard ook geen sonde. Het bleek nogal nauw te komen hoe de sonde bevestigd was (oa in de flow van de buis) en de locatie van de sonde.
Zoals je ziet zit de sonde in mijn geval vrijwel direct na het uitlaatspruitstuk: (om je topic niet te vervuilen in link-vorm)
https://i.ibb.co/NTSHN72/IMG-0150.jpg
https://i.ibb.co/MsScdcV/IMG-0157.jpg
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat idee had ik ook, maar de man waar ik de ombouwspullen heb gekocht zij dat deze positie goed was om dat er dan gassen van beide cilinders langs komen. Hij had eerder een 2cv gedaan waar hij ook de sensor op deze plek heeft gemaakt.
Als het goed is zit er ook een elektrisch verwarming element in de sensor.
Mocht het straks toch niet goed werken gaat er een dop op en las ik een moer op de kachelpot.
Deze tips en opmerkingen zijn geen vervuing van het topic trouwens hier ben ik blij mee.
Wat voor ecu heb je gebruikt?
Als het goed is zit er ook een elektrisch verwarming element in de sensor.
Mocht het straks toch niet goed werken gaat er een dop op en las ik een moer op de kachelpot.
Deze tips en opmerkingen zijn geen vervuing van het topic trouwens hier ben ik blij mee.
Wat voor ecu heb je gebruikt?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dank, poedercoaten is echt leuk om te doen en zo simpel eigenlijk. Meeste werk is het mooi kaal maken.Canard Celeste schreef:Geweldig dat je gewoon zelf aan het poedercoaten bent gegaan. En het spuitwerk is echt mooi. De kleuren knallen er lekker uit zo. Kom je met opbouwen veel gekke dingen tegen? Past het allemaal?
Tot nu toe nog maar 1 ding wat niet past daar kwam ik gister achter. De beugel op het schutbord en voetenbak waar de pedalen aan zitten heeft niet de juiste hoek. Die beugel komt van een andere koets schijnbaar kan daar verschil in zitten.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De beugel voor de pedalen is gelukt. Gaten iets groter gemaakt en met lange m7 bouten de beugel aan getrokken.
Pedalen en hrc gemonteerd. Alleen helaas bleek met ontluchten dat de hrc niet goed is de achterrem krijgt geen olie. Verkeerde zuinigheid. Nu als nog een nieuwe bestellen.
Pedalen en hrc gemonteerd. Alleen helaas bleek met ontluchten dat de hrc niet goed is de achterrem krijgt geen olie. Verkeerde zuinigheid. Nu als nog een nieuwe bestellen.
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
wat voor een oven gebruik je.
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Een oude oven van marktplaats. Je kan elke elektrische oven gebruiken.
180 graden is genoeg. Hoe groter je oven hoe groter je kan coaten.
Voor de stuuras heb ik met fermacel platen de oven groter gemaakt. Dat had ik ook gebruikt met het spruitstuk.
180 graden is genoeg. Hoe groter je oven hoe groter je kan coaten.
Voor de stuuras heb ik met fermacel platen de oven groter gemaakt. Dat had ik ook gebruikt met het spruitstuk.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Erikjan schreef: ↑zo 12 sep, 2021 11:00 Dat idee had ik ook, maar de man waar ik de ombouwspullen heb gekocht zij dat deze positie goed was om dat er dan gassen van beide cilinders langs komen. Hij had eerder een 2cv gedaan waar hij ook de sensor op deze plek heeft gemaakt.
Wat voor ecu heb je gebruikt?
dan moet het in orde zijn!
Mijn Ecu komt uit een Fiat Cinquecento. Die heeft technisch gezien bijna dezelfde motor (899cc vs. 903cc). Ik dacht dus dat ik de injector zou moeten vervangen, maar dat bleek niet nodig. Die had voldoende capaciteit.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De stoelen en bank krijgen nieuwe rubbers en matjes. Het schuim en de bekleding gaan er later pas op dan blijft het nog even schoon. Hij kan nu bijna rijden. Nieuwe hrc is onderweg. De bedrading grotendeels aangesloten.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Alle rubbers zitten er op. Blij dat het klaar is. Tot nu toe het enig werk wat ik niet leuk vond. Nu weer leuke dingen de hrc is binnen dus kan het remsysteem afmaken ontluchten en afstellen.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag weer zn klein klusje. De ruitenwisser unit weer inelkaar gezet met nieuwe rvs boutjes nijlon ringen en een drupje locktite.
Het frame is gepoedercoat en de motor gedemonteerd en schoongemaakt. Koolborstels zijn nog goed.
En natuurlijk nieuwe asjes. De oude waren uitgesleten.
Het frame is gepoedercoat en de motor gedemonteerd en schoongemaakt. Koolborstels zijn nog goed.
En natuurlijk nieuwe asjes. De oude waren uitgesleten.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Weer een klein stapje. Nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd. Boel ontlucht en afgesteld. De remmen zijn klaar. Alles nieuw. Leidingen van RVS.
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Durf jij straks wel met deze auto te rijden? Dit wordt zo mooi, ieder spatje vuil voelt dan als een messteek lijkt me. Echt zo knap, wat een geduld en doorzettingsvermogen zeg
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504