restauratie 2cv4 uit 1964
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
In één woord: prachtig!
Ik hou van patina, maar als nieuw gerestaureerd kan ik ook erg waarderen.
Ik hou van patina, maar als nieuw gerestaureerd kan ik ook erg waarderen.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
In 1993 met een 1964 eendje naar huis gereden. Een van de eenden was plat gereden door een dronken fransoos.
Zie ik goed dat het km teller andersom is? Dan heb je een semi automaat.
Hadden we toen ook. Rijdt echt heel leuk. We wisten het eerst niet. Ding de hele camping over geduwd om die wilde starten.........
Zie ik goed dat het km teller andersom is? Dan heb je een semi automaat.
Hadden we toen ook. Rijdt echt heel leuk. We wisten het eerst niet. Ding de hele camping over geduwd om die wilde starten.........
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
Wat bedoel je met een semi automaat? is dat de centrifugaal koppeling? De teller andersom heb ik nog nooit gezien.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
Is een veglia teller die is andersom, heeft niets te maken met de soort versnellingsbak. Ik denk dat ze gewoon gebruikt hebben wat toevallig voorhanden was.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
Het heeft veel langer geduurd dan ik gedacht had (dat lag ook aan een verbouwing)maar de eend is bijna klaar. Er zijn wel nog een paar probleempjes. De motor is opnieuw in elkaar gezet maar rookt heel erg. Ik heb geen kleprubbers gemonteerd omdat die wat in de pakkingset zaten niet pasten. Dus waarschijnlijk zit daar het probleem. Weet iemand of er op een 18pk uit 64 kleprubbers gemonteerd werden? Het zou ook nog aan oude benzine kunnen liggen want die zit er al 1,5 jaar in. Dan nog een vraag. Ik heb er geen centrifugaalkoppeling in zitten is dat een probleem omdat die er origineel in zat? Ik lees wel eens iets over het bokken als je een bocht neemt. Als ik toch kleprubbers moet monteren en het blok gaat eruit dan kan ik er net zo goed een centrifugaal koppeling in zetten. Groet Denny
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
Interessant. Ik heb in zutphen viton klepseals besteld. Er zaten er geen op toen ik de koppen demonteerde
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
Het bokken kan komen doordat er geen 'moderne' assen zijn toegepast met homokineten maar dubbele kruiskoppelingen. Die haken natuurlijk in de bocht meer, en dat voel je.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
het zijn inderdaad dubbele kruiskoppelingen. Maar is een centrifugaalkoppeling dan fijner rijden dan een normale koppeling?
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
Ik rij nou al meer dan 20 jaar met jaren '50 eenden met enkele kruiskoppelingen. Ik kan niet echt zeggen dat je veel ervan merkt. Je moet ze wel goed in lijn monteren.
Een centrifugaal koppeling is soms handig vooral in het stadsverkeer. Daar is ie ook voor ontworpen. Maar soms kan het ook lastig zijn als je de auto vastrijdt op een slechte weg. Of als je flink bergop moet wegrijden. Mijn beide 57ers hebben centrifugaal koppeling. Als ik dan na een half jaar oude eend weer in de nieuwere rijdt vergeet ik in het begin wel eens de koppeling in te trappen bij het stoplicht.
Rokende motor kan ook door versleten klepgeleiders. Of zuigerveren met teveel speling in de groeven dan krijg je een pompwerking van olie richting verbrandingsruimte.
Een centrifugaal koppeling is soms handig vooral in het stadsverkeer. Daar is ie ook voor ontworpen. Maar soms kan het ook lastig zijn als je de auto vastrijdt op een slechte weg. Of als je flink bergop moet wegrijden. Mijn beide 57ers hebben centrifugaal koppeling. Als ik dan na een half jaar oude eend weer in de nieuwere rijdt vergeet ik in het begin wel eens de koppeling in te trappen bij het stoplicht.
Rokende motor kan ook door versleten klepgeleiders. Of zuigerveren met teveel speling in de groeven dan krijg je een pompwerking van olie richting verbrandingsruimte.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
wat een prachtig resultaat.
Mijn '67 - er liep veel beter en minder stoterig nadat er een gereviseerde carb op was gekomen.
Groetjes, Rob
Mijn '67 - er liep veel beter en minder stoterig nadat er een gereviseerde carb op was gekomen.
Groetjes, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
Met klepseals is uiteraard beter maar als zuigerveren en klepgeleiders de normale toleranties hebben, mag de motor eigenlijk (bijna) niet roken.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
De zuigerveren zijn nieuw maar ik haal de koppen er van het weekend af om te kijken hoe het zit met klepseals. Ik heb nieuwe klepseals gekocht maar weet dus niet of ze gaan passen
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
De zuigerveren mogen nieuw zijn, maar als ze speling hebben in de groeven verticaal helpt dat niet. Dan kom je zuigerveren op maat te bestellen.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: restauratie 2cv4 uit 1964
Klepseals passen niet. Dus maar weer alles gemonteerd en andere benzine. Onder het rijden zie je geen rook maar als je lang stilstaat rookt de auto nog wel. Drie weken geleden de rdw gebeld om een kenteken aan te vragen. Vandaag kon ik er al terecht. Alles was in orde dus alleen nog digitaal bpm aangifte doen en dan krijg ik een kenteken.